پرسپولیس نیوز : محمد رویانیان پس از 614 روز حضور روی صندلی مدریت باشگاه پرسپولیس از این باشگاه رفت.

عبدالرضا ساور معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان دقایقی پیش خبر رفتن محمد رویانیان از پرسپولیس را در حالی رسما اعلام کرد که وزارت ورزش پیش از این مدعی شده بود نقشی در تحولات اخیر باشگاه پرسپولیس ندارد!

 

با وجود این ادعا اما ؛ عبدالرضا ساور می گوید حتی مذاکرات نهایی وزارت ورزش با محمد جعفر کامبوزیا رئیس فدراسیون شطرنج برای جانشینی رویانیان آغاز شده و وی به زودی رسما از سوی هیئت مدیره به عنوان مدیرعامل جدید باشگاه معرفی خواهد شد.

 

کامبوزیا که هنوز "مهر" عضویتش در هیئت مدیره سرخپوشان خشک نشده در شرایطی جایگزین محمد رویانیان خواهد شد که از همین ابتدا با موضع گیری شدید هواداران و پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس علیه خود مواجه شده و البته اظهارات اخیرش هم در این رابطه بی تاثیر نیست.

 

به این ترتیب محمد رویانیان که ساعت 20:10 روز 29 شهریور ماه سال 90 با حکم محمد عباسی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس شده بود ، با اعلام عبدالرضا ساور در ساعت 19:28 روز پنجشنبه 6 تیرماه 92 رسما از این مجموعه جدا شد. محمد رویانیان در مجموع 614 روز مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بود و در این مدت یکی از خبرسازترین مدیران فوتبال ایران لقب گرفت. او که در ابتدای مدیریت در باشگاه پرسپولیس با جو فوتبال به کلی بیگانه بود با حواشی بسیاری هم دست به گریبان شد اما در نهایت درست زمانی که بسیاری او را به عنوان یک مدیر موفق "اقتصادی" در فوتبال ایران به رسمیت شناختند ، در فاصله یک ماه مانده تا پایان فعالیت دولت دهم از کار برکنار شد !

 

او که با اقداماتی چون گسترش آکادمی پرسپولیس ، افتتاح دانشگاه پرسپولیس،  ارتباط با باشگاه های بزرگ جهان فوتبال چون رئال مادرید ، آث میلان ایتالیا و روبین کازان روسیه ، تهیه هواپیمای اختصاصی باشگاه پرسپولیس و همچنین شبکه تلویزیونی مستقل نزد هواداران سرخپوشان محبوبیت قابل توجهی به دست آورده بود ، در حالی صندلی مدیریت این باشگاه را ترک می کند که به واقع جانشین وی برای پاک کردن نام او از سکوها راهی سخت و چالش برانگیز در پیش دارد.

 

رویانیان البته در این مدت با علی فتح الله زاده ، علی کفاشیان ، کارلوس کی روش ، امیر قلعه نوعی ، علی دایی ، علی کریمی ، مانوئل ژوزه و … هم دچار مشکلاتی شد اما درست زمانی از مدیریت در پرسپولیس کنار گذاشته شد که دیگر خبری از اقدامات شتابزده و ادبیات غیر ورزشی وی نبود و به عنوان یک مدیر اقتصادی و زیر بنایی در فوتبال ایران اقداماتی موثر و به یاد ماندنی انجام داد تا در خاطر فوتبال دوستان و هواداران پرسپولیس ماندگار شود. هر چند وی اعلام کرده در هیئت مدیره سرخپوشان خواهد ماند تا طرح های اقتصادی اش را در این باشگاه پیگیری کند.

 

انتهای گزارش اختصاصی

پویا نوایی

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)