پرسپولیس نیوز : با اعلام رقم دریافتی مربیان استقلال مشخص شد که آبی‌ها سقف بودجه تعیین شده از سوی سازمان لیگ را رعایت نکرده‌اند. اکنون این پرسش مطرح می‌شود که آیا طرح فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان برای کنترل هزینه‌ باشگاه‌ها با شکست مواجه می‌شود؟

در حالی که پنجشنبه این هفته‌ فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر آغاز می‌شود و تیم‌ها با ترکیب جدید خود به مهم‌ترین رقابت فوتبالی ایران گام می‌گذارند، مبلغ قراردادهای بازیکنان و مربیان تیم‌ها و میزان هزینه باشگاه‌ها بیشتر از هر چیزی مورد توجه است.

سازمان لیگ پس از اتفاقاتی که در اواخر فصل گذشته افتاد، در نامه‌ای به همه باشگاه‌ها به صورت رسمی اعلام کرد که تا پنجم مرداد فرصت دارند فهرست قراردادهای بازیکنان و مربیانشان را در راستای سیاست‌های شفاف‌سازی در فوتبال که با دستور وزیر ورزش ابلاغ شده بود، منتشر کنند.

در یکی، دو هفته‌ گذشته باشگاه‌های لیگ برتری یکی پس از دیگری فهرست قراردادهای خود را منتشر کردند. از همان روز نخست و مشاهده رقمی که جلوی نام برخی بازیکنان دیده می‌شد، این حدس و گمان در ذهن مردم و رسانه‌ها شکل گرفت که این رقم‌ها واقعی نیست. به طور مثال این سوال پیش می‌آمد که بازیکنی که فصل گذشته دو میلیارد و 200 میلیون تومان گرفته بود و امسال هم به گفته خود از یک باشگاه عربی پیشنهاد خوب داشت، چطور حاضر شده برای این فصل فقط یک میلیارد دریافت کند.

در این میان رقم قراردادهای استقلالی‌ها کمی بیشتر زیر ذره‌بین قرار گرفت. این باشگاه رقم قراردادهای 18 بازیکن خود را اعلام کرد که جمع دریافتی آنها بر اساس این فهرست 14 میلیارد و 20 میلیون تومان می‌شود. از قبل هم قابل پیش‌بینی بود که با اعلام رقم قرارداد کادر فنی این تیم مشخص می‌شود که آبی‌ها سقف بودجه 15 میلیاردی را رعایت نکرده‌اند. امروز اما مبالغ دریافتی مربیان استقلال هم اعلام شد که وقتی با ارقام دریافتی بازیکنان این تیم جمع می‌کنیم به عدد 15 میلیارد و 740 میلیون تومان می‌رسیم.

این عدد در حالی از هزینه‌های ابتدایی باشگاه استقلال به دست آمده که در وهله نخست باید توجه کرد آبی‌ها فقط رقم قرارداد 18 بازیکن خود را اعلام کرده‌اند و هر تیم می‌تواند حداقل از 23 بازیکن در یک فصل استفاده کند. پس رقم قرارداد‌ پنج بازیکن دیگر را هم باید به این فهرست اضافه کرد.‌ از سوی دیگر استقلال مثل هر تیم لیگ برتری دیگر در طول فصل نیاز به مخارج مختلفی از جمله هزینه سفر به شهرستان‌ها،‌ بلیت رفت و برگشت هواپیما‌، هزینه هتل،‌ تهیه لباس و وسایل تمرین و … دارد.

بنابراین هزینه‌های استقلال در فصل جاری نه تنها از سقف 15 میلیاردی که سازمان لیگ گذاشته بیشتر شده، بلکه با توجه به سایر مخارج باشگاه در طول فصل بسیار بیشتر هم می‌شود. این در حالی است که سازمان لیگ طبق دستور وزارت ورزش و جوانان باشگاه‌ها را موظف به شفاف‌سازی و رعایت سقف بودجه کرده بود.

از قرار معلوم پیش از شروع لیگ بحث و اختلاف بر سر این موضوع آغاز شده است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)