سرپرست سازمان لیگ با اشاره به اینکه برای چند پاره نشدن مسابقات لیگ سیزدهم نشست‌هایی را با کادرفنی تیم ملی برگزار می‌کند، گفت: سعی داریم تعطیلات لیگ به خاطر اردوهای تیم ملی را به 90 روز کاهش دهیم.

به گزارش مهر، طبق اعلام مسئولان فدراسیون فوتبال کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران برنامه‌ای بین 100 تا 120 روز برای آماده‌سازی تیم ملی جهت حضور در جام جهانی 2014 برزیل ارائه کرده است که این برنامه ممکن است برگزاری مسابقات لیگ سیزدهم را دچار مشکل کند.

مهدی تاج در خصوص این مسئله ضمن بیان مطلب فوق گفت: آقای کی‌روش زمانی بین 100 تا 120 روز برای آماده‌سازی تیم ملی در نظر گرفته است اما ما در تلاش هستیم این تعطیلات را به 3 ماه و حدود 90 روز کاهش دهیم. قصد داریم با برنامه‌ریزی مناسب برای لیگ سیزدهم، تعطیلات نیم فصل و فصل نقل و انتقالات لیگ را با زمان برگزاری دیدارهای تیم ملی در مقدماتی جام ملت‌های آسیا 2015 استرالیا یکسان کنیم و با این کار تاحدودی از تعطیلات کاهش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه مسئولان لیگ سعی دارند با برنامه هرچه بهتر مانع از چندپاره شده و وقفه در برگزاری لیگ سیزدهم شوند، افزود: پیش از ترک ایران، کی‌روش برنامه تیم ملی را ارائه کرد و قرار بود روز گذشته نشستی را با امید نمازی مربی تیم ملی داشته باشیم. البته به علت اینکه دیروز به اداره دارایی رفته بودیم، این جلسه برگزار نشد اما بزودی و برای هماهنگی بیشتر، نشستی را با اعضای کادرفنی تیم ملی برگزار می‌کنیم.

سرپرست سازمان لیگ حضور موفق تیم ملی در چام جهانی را یک امر ضروری دانست و اضافه کرد: قطعا داشتن لیگ پویا و با بازدهی بالا، باعث موفقیت تیم ملی می‌شود. ضمن اینکه 16 تیمی شدن لیگ هم به ما کمک کرد تا امسال برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم.

وی در مورد وضعیت باشگاه‌های بدهکار هم تاکید کرد: باشگاه‌های بدهکار تا زمانیکه بدهی‌های خود را پرداخت نکنند، نمی‌توانند در مسابقات شرکت کنند، پشت این تصمیم منطقی وجود داشته است. هرچند صحبت‌های مدیران برخی از باشگاه‌ها در مورد اینکه این بدهی‌ها مربوط به گذشته بوده، منطقی است اما بعضی از باشگاه‌ها می‌توانند با جذب یک بازیکن کمتر، بدهی‌های خود را پرداخت کنند.

تاج در پاسخ به این سوال که چرا اجازه ثبت قرارداد بازیکنان باشگاه‌های بدهکار در هیات فوتبال صادر شد، اضافه کرد: قرار شد باشگاه‌ها قرارداد بازیکنان را ثبت و آن را به امانت نزد سازمان لیگ بگذارند زیرا در صورتیکه قرارداد بازیکنان را ثبت نمی‌کردند، خصوصا نفرات خارجی که در زمان تعیین شده از سوی AFC و FIFA باید قراردادشان ثبت شود، با مشکلات دیگری مواجه می‌شدیم.

وی با تاکید بر اینکه کمیته انضباطی باید نامه تسویه حساب باشگاه‌ها را برای سازمان لیگ ارسال کند تا مجوز بازی نفرات تیم‌‎های بدهکار صادر شود، در مورد اینکه آیا می‌توان لیگ را بدون استقلال، سپاهان و یا تیم‌های دیگر برگزار کرد؟، یادآور شد: سال گذشته برخی از تیم‌ها به دلیل مشکلاتی که داشتند، نمی‌خواستند در مسابقه‌ای شرکت کنند اما ما اعلام کردیم اگر در زمین حاضر نشوید، بازنده هستید. قطعا اگر قاطعیت باشد، بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

سرپرست سازمان لیگ از تاکید FIFA بر دو موضوع نداشتن بدهی باشگاه‌ها به اداره مالیات و اعضای گذشته تیم خبر داد و افزود: متاسفانه قانون سقف قراردادها قابلیت اجرایی نداشت و آنچه شرایط اجرایی نداشته باشد را نباید اعمال کرد. ضمن اینکه AFC و FIFA هم به ما نامه زدند که این قانون باید برداشته شود چون اجرای آن عملی نمی‌شود.

وی با اعلام این خبر که سازمان بازرسی کشور آقای زارع را برای بررسی وضعیت مالی به باشگاه‌ها معرفی کرده است، خاطرنشان کرد: قرار است سازمان بازرسی کشور هزینه‌های باشگاه‌هایی که از منابع دولتی استفاده می‌کنند را بررسی کند و مشخص شود این هزینه‌ها بصورت قانونی صورت می‌گیرد یا خیر؟

تاج در پایان گفت: طبق قانون، باشگاه‌های دولتی باید 60 درصد هزینه‌های خود را صرف استخدام کادرفنی و بازیکنان کنند، 20 درصد در تیم‌های پایه و آکادمی‌ها صرف شده و 20 درصد هم به هزینه‌های جاری و پرداخت حقوق و مزایای کارکنان اختصاص یابد.
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)