پرسپولیس نیوز : دروازه بان پرسپولیس می گوید که می‌خواهد مثل موندراگون تا 43 سالگی بازی کند.

سکوت این روزهای نیلسون، حاکی از عصبانیت شدید او نسبت به انتقادات بود. روز گذشته، اظهارات او را خواندید که در جواب منتقدانش گفت در 6 سالی که حضور در لیگ پرتغال را تجربه می‌کرد، 17 پنالتی گرفت اما دیروز و پس از آرامش نسبی‌ای که پیدا کرده بود، با کمک یک دوست مشترک با این دروازه‌بان، مصاحبه مفصلی انجام دادیم که می‌خوانید:

 

*از شکست مقابل فولاد شروع کنیم. در زمین بازی چه اتفاقی رخ داد که باختید؟

بد بودیم و تیمی که بد باشد، بدشانسی هم بیاورد، قطعاً می‌بازد. در نیمه اول می‌توانستیم یک گل دیگر هم بزنیم و کار را تمام کنیم. فولاد نمی‌توانست بازی 2 بر صفر باخته را برگرداند و می‌توانستیم با دفاع سرسختانه در نیمه دوم، در همان 90 دقیقه کار را تمام کنیم اما نشد. نمی‌دانم، شاید بی‌تجربه بودیم که این اتفاقات افتاد اما این یک مسئله طبیعی در فوتبال است که نباید در چنین بازی‌هایی، بگذارید حریف به پنالتی‌ها بیاید چون در زمین خودش بازی می‌کند و به لحاظ روحی با تشویق تماشاگرانش می‌تواند روی بازیکنان شما تأثیر بگذارد. ما بی‌تجربه بودیم و بد هم بازی کردیم تا ببازیم.

*اما انتقادات از تو بعد از این بازی به اوج خود رسید!

بله خودم این قضیه را می‌دانم. من حالا 38 سال دارم و در این سن و سال، دیگر آنقدر باتجربه شده‌ام که انتقادات روی من اثری نداشته باشد ولی انصافاً چنین فشاری نباید روی من وارد می‌آمد. حالا هم اتفاق خاصی نیفتاده و کارم را دنبال خواهم کرد. آنهایی که پشت سرم حرف می‌زنند نیز کارشان را دنبال کنند.

*چرا پرسپولیس دچار چنین افت شدیدی شد؟

به‌ هر‌ حال ما در مورد فوتبال حرف می‌زنیم و در فوتبال ممکن است هر تیمی دچار افت شود. شما لیگ‌های دیگر را ببینید که ممکن است تیم‌ها در شرایط مختلف افت کنند. تیمی نداریم که در تمام طول یک لیگ، به همه حریفانش بیش از 4 گل بزند و قهرمان شود. حالا پرسپولیس هم دچار افت شده اما من حسرت می‌خورم که چرا افت ما، دقیقاً در این زمان باید اتفاق می‌افتاد. کاش اول فصل یا حتی در پایان نیم‌فصل دچار افت می‌شدیم تا بتوانیم در این هفته‌های پایانی، خودمان را نجات دهیم.

*و خط دفاع هم ضعیف‌تر شده، نظرت خودت در این‌باره چیست؟

نه من با نظر شما مخالفم. اصلاً احساس نمی‌کنم خط دفاع‌مان دچار تزلزل و ضعف شده باشد. ما کار خودمان را دنبال می‌کنیم. در این هفته‌ها، یک گل از گسترش دریافت کردیم و یک گل از فولاد. معیار قضاوت‌‌تان باید بازی با فولاد باشد که زیر آن فشارها، بیش از یک گل نخوردیم و هرگز سیستم دفاعی تیم‌مان متزلزل نشد. در همان دقایق، ما دو تعویض انجام داده بودیم و بازیکنان در پیدا کردن جای خود دچار مشکل شدند و تمرکز تیمی از دست رفت وگرنه همان گل را هم نمی‌خوردیم. کاملاً با شما مخالفم.

*حالا به بازی با سپاهان رسیدیم و یک پرسپولیس شکست خورده که نمی‌تواند به لحاظ روحی چندان قابل تعریف باشد. بازی را چطور پیش‌بینی می‌کنی؟

از ابتدای فصل تا به حال، بازی‌های مهم زیادی را پشت ‌سر گذاشته‌ایم اما به نظر دیدار با سپاهان، آخرین بازی مهم ما در این فصل و البته مهم‌ترین بازی این فصل پرسپولیس است. وقتی در پنالتی‌ها به فولاد باختیم، در رختکن می‌گفتیم از حالا به بعد باید برای بازگشت دوباره به لیگ‌برتر تلاش کنیم و باید در این راه، سپاهان را شکست دهیم اما می‌خواهم بگویم اگر از سپاهان شکست بخوریم، دیگر بازی حساسی نداریم. دیگر هواداران هم اعتمادشان نسبت به پرسپولیس کاهش می‌یابد. این مسائل باعث افزایش انگیزه برای پرسپولیس می‌شود تا مقابل سپاهان بازنده نباشد. باید مشت‌ها را گره کنیم و به داخل زمین برویم. منتظریم تا هواداران هم بیایند چون این آخرین باری است که یک بازی مهم برای پرسپولیس در این فصل رقم می‌خورد.

*شرایط بازی رفت هم می‌تواند انگیزه‌های پرسپولیس را افزایش دهد؟

بله. ما در این رابطه در خلال تمرین با هم صحبت می‌کنیم که چگونه می‌شود انتقام بازی رفت را از سپاهان گرفت. این تیم همیشه برای ما یک حریف قدرتمند بوده و حتی آخرین باری که با آنها در تهران بازی کردیم، در همین ورزشگاه آزادی موفق شدند جام قهرمانی در کوپا (جام حذفی) را مقابل چشم‌مان بالای سر ببرند. حالا اگر بازی برگشت را هم به این تیم ببازیم، دیگر چیزی برای از دست دادن نداریم. هم جام‌حذفی را داده‌ایم، هم لیگ را، سپاهان نیز توانسته رفت و برگشت از پرسپولیس امتیاز بگیرد و این خیلی بد است!

*گذشته از بازی با سپاهان، هنوز برای پرسپولیس شانس قهرمانی قائل هستی؟

به نظر من، قهرمانی پرسپولیس سخت‌تر از قهرمانی سایر تیم‌هاست. حل معادلات جدول لیگ ایران برای پیش‌بینی قهرمان، پیچیده شده ولی می‌توانیم آن را حل کنیم به یک شرط؛ ما در سه بازی آینده به برد دست پیدا کنیم و تیم‌های بالایی نیز امتیاز از دست بدهند. این‌طور می‌توانیم شانس‌مان برای قهرمانی را زیاد کنیم. بازی با سپاهان را ببازیم یا حتی مساوی کنیم، کار تمام است.

*ماجرای جدایی جلال حسینی را چطور آنالیز می‌کنی؟

او یکی از بهترین بازیکنان پرسپولیس است و تأثیر زیادی در موفقیت‌های این فصل‌مان داشت. اگر جلال از پرسپولیس برود، به لحاظ فنی افت می‌کنیم و این طبیعی است اما بدتر از آن، افت روحی تیم است که به سراغ بازیکنان می‌‌آید. نمی‌دانم چه توصیه‌ای برایش داشته باشم اما امیدوارم بهترین تصمیم را بگیرد.

*و در مورد استعفای رویانیان و تغییرات کادرمدیریتی چه نظری داری؟

من به رویانیان خسته نباشید می‌گویم. او مدیر خوبی بود و زحمات زیادی کشید. چند باری که با رویانیان جلسه داشتم، همیشه به من می‌گفت تنهاست و با این شرایط نمی‌تواند از پس همه مشکلات باشگاه پرسپولیس برآید. او می‌توانست باز هم در کنار ما باشد ولی شاید مشکلاتی به وجود آمد که صبر رویانیان را لبریز کرد و مجبور شد استعفا دهد. من برایش آرزوی موفقیت می‌کنم.

*خودت چطور؟ در پرسپولیس می‌مانی؟

قبل از دادن جواب به سؤال شما باید بگویم گلر تیم‌ملی کلمبیا (فراید موندراگون) در حال حاضر 42 یا 43 سال سن دارد. عملکرد این گلر استثنایی بود و توانست در جهت رسیدن کلمبیا به جام‌جهانی‌ 2014 کمک زیادی به تیمش داشته باشد. من هم آنقدر آمادگی دارم که بتوانم تا 42 سالگی فوتبال بازی کنم. دوست دارم تا وقتی احساس خوبی از حضور در میدان دارم، به کارم ادامه دهم و از این رو تا 42 سالگی بازی خواهم کرد. از طرفی می‌خواهم فوتبالم را در پرسپولیس به اتمام برسانم و به همین خاطر دوست دارم 4 سال دیگر با پرسپولیس تمدید قرارداد کنم.

*اما منتقدان… 

شاید این جواب خوبی برای منتقدانم باشد.

*آخرین سؤال اینکه اگر در بازی‌های بعدی پنالتی به ضرر پرسپولیس اعلام شود، می‌توانی آن را دفع کنی یا نه؟

سؤال سختی است و نمی‌توانم جوابی به آن بدهم اما دیروز هم به شما گفتم کارنامه‌ام نشان می‌دهد در 6 سال 17 پنالتی گرفتم و با همین کارنامه بود که به پرسپولیس آمدم. بگذارید ببینیم در آینده چه می‌شود، آن‌وقت در مورد اتفاقات صحبت خواهیم کرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)