پرسپولیس نیوز : فصل نقل و انتقالات لیگ برتر شانزدهم پس فردا دوشنبه پانزدهم شهریور به پایان می رسد.

به گزارش پرسپولیس نیوز، این فصل به دلایل گوناگون یکی از استثنایی ترین فصول نقل وانتقالات بود.

ویژگی اصلی این نقل و انتقالات ادامه پیدا کردن تا هفته چهارم پس از شروع لیگ بود و به تبع آن این امکان برای اولین بار وجود داشت بازیکنان با حضور در کوران مسابقات رسمی لیگ ارزیابی شوند و در صورت نمایش عملکرد مناسب درباره آنان تصمیم گیری مجدد شود.

ویژگی های قابل توجه دیگر این فصل پر کردن کامل فهرست بازیکنان بزرگسال و بازیکنان خارجی پرسپولیس برخلاف فصول گذشته پیش از شروع فصل بود به طوری که پرسپولیس دیگر توان جذب هیچ بازیکنی در طول فصل را نداشته باشد.

الکساندر لوبانوف، میشاییل اومانیا، لوکا ماریچ و جری بنگستون چهار بازیکن خارجی فصل گذشته پرسپولیس بودند که این فصل همگی کنار گذاشته شدند و جای خود را به چهار بازیکن جدید دادند.

لوبانوف دروازه بان متوسطی بود که در شرایط بحرانی محرومیت سوشا مکانی جذب شد و عملکرد چندان درخشانی از خود به جا نگذاشت و با وجود یک سال دیگر قرارداد داشتن با پرسپولیس حاضر به نشستن به عنوان ذخیره بیرانوند نشد و به تیم سابقش پاختاکور بازگشت.

اومانیا مدافع کاستاریکایی پرسپولیس سال گذشته برای دومین فصل در پرسپولیس عضویت داشت و با وجود هزینه بالای قرارداد عملکرد ضعیفی نداشت و هر زمان لازم بود به کمک خط دفاعی پرسپولیس آمد.

دیگر مدافع میانی خارجی پرسپولیس لوکا ماریچ کروات بود که تنها یک فصل در این تیم حضور داشت اما در همین مدت عملکرد درخشان از خود به نمایش گذاشت و تبدیل به مهره ای قابل اتکا و غیرقابل جایگزینی در این تیم شد.

جری بنگستون مهاجم هندوراسی سرخپوشان و آخرین بازیکن خارجی این تیم بود که هر زمان به عنوان بازیکن جایگزین در ترکیب پرسپولیس قرار گرفت ناجی این تیم با گل های سه امتیازی اش شد و گل سرسبد تاثیرگذاری او گل تاریخی اش به استقلال در دقیقه نود و ششم دربی رفت بود که حسرت برد استقلالی ها را 5 ساله کرد.

از بین همه این بازیکنان هیچ کدام ماندنی نشدند تا آنتونی گولچ از استرالیا، الکسی پلی یانسکی و ولادیمیر پریموف از اوکراین و بوژیدار رادوشوویچ از بوسنی چهار خارجی فصل شانزدهم پرسپولیس لقب بگیرند.

حالا که چهار هفته از لیگ برتر گذشته به جز رادووشویچ که هنوز مجوز بازی نگرفته هیچ کدام از بازیکنان نتوانسته اند خود را به ترکیب پرسپولیس تحمیل کنند و سرخپوشان عملا بدون تاثیری از بازیکنان خارجی بازی های خود را سپری می کنند.

همه این مسائل دست به دست هم داده تا نظرات مختلف درباره بازیکنان خارجی اعلام شده و یکی از آ نها نظرسنجی انجام شده از هواداران توسط پرسپولیس نیوز است که شامل نتایج زیر است.

از بین 10 هزار و 780 هزار نفری که در نظرسنجی در این باره شرکت کردند 76.8 درصد هواداران اعلام کردند تصمیم پرسپولیس برای تغییر 4 بازیکن قبلی و خرید 4 بازیکن جدید نادرست بوده و 23.2 درصد هم از آن حمایت کرده اند.

نتایج به شرح زیر است:

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)