هدايتي براي پخش مستقيم بازي‌هاي استيل، دست به جيب شد: 90 دقيقه آنتن زنده شبكه تهران؛ 7 ميليون تومان !
مرجع خبری پرسپولیس : عصر ديروز بازي تيم پر‌ستاره و تازه صعود كرده استيل‌آذين براي پنجمين هفته به‌طور زنده روي آنتن رفت تا شبكه تهران روند پخش مستقيم بازي تيم‌هاي تهراني حاضر در ليگ‌برتر (غير از استقلال و پرسپوليس كه بازي‌هاي‌شان از شبكه سه پخش مي‌شود) را تداوم ببخشد.
 مديران كانال پنج در توجيه تصميم‌شان براي پخش زنده بازي‌هاي ليگ‌برتر به عملكرد ساير شبكه‌هاي استاني اشاره مي‌كنند كه تقريبا همه آنها بازي تيم‌هاي استان خود را مستقيم روي آنتن مي‌برند.

شبكه‌هاي استاني اصفهان، بوشهر، كرمان، خوزستان، خراسان، آذربايجان و فارس كانال‌هايي هستند كه پخش زنده همه مسابقات تيم‌هاي ليگ‌برتري استان خود را در كنداكتور ثابت برنامه‌هاي هفتگي خود قرار داده‌اند و اين سياست، ربطي هم به حق پخش تلويزيوني صداوسيما به فدراسيون فوتبال، كه از ليگ هشتم استارت خورده ندارد اما شنيده‌هاي جالب  حاكي از اتفاق جديدي است كه در خلال اين پخش زنده‌ها رخ داده و معادلات اقتصادي فوتبال را وارونه كرده است.

يك منبع موثق در اين‌باره گفت طي توافقي كه شبكه تهران با باشگاه استيل‌آذين انجام داده، حسين هدايتي به ازاي پخش زنده هر بازي تيمش 70 ميليون ريال پرداخت مي‌كند(!) موضوعي كه در نوع خود بي‌نظير است چرا كه فوتبال ايران در سال گذشته با فشار و اصرار كنفدراسيون فوتبال آسيا بالاخره پس از سال‌ها تلاش و انتظار موفق شد بابت قرارداد پخش زنده تلويزيوني سالانه مبلغ 10 ميليارد تومان دريافت كند كه اين رقم نيز در كنار واگذاري امتياز تبليغات محيطي فوتبال كشور (ليگ‌برتر، جام‌حذفي و ساير مسابقات) ميسر شده است.
دندان‌هاي تيز ساير شبكه‌هاي استاني براي درآمدزايي
در ايران، دولت صاحب امتياز انحصاري تاسيس شبكه‌هاي تلويزيوني و ارسال امواج است و فقدان كانال‌هاي خصوصي صدا و تصوير باعث شده اين شبكه‌هاي منحصر و وابسته به دولت قدرت زيادي در فوتبال داشته باشند. از طرفي ديگر باشگاه‌ها نيز براي جذب اسپانسر به خصوص اسپانسر روي پيراهن نياز مبرمي به پخش زنده بازي‌هاي‌شان دارند تا نفوذ كانال‌هاي استاني و سراسري در فوتبال عمدتا دولتي ايران مضاعف شود.
توافق باشگاه استيل‌آذين با شبكه تهران و رسيدن ماجراي اين تفاهم پشت پرده به گوش مديران شبكه‌هاي استاني باعث شده برخي از آنها براي پخش بازي تيم‌هاي شهرستاني، طلب پول كنند. مصاحبه جبارزاده مديرعامل باشگاه دسته‌اولي آلومينيوم هرمزگان اين موضوع را تاييد مي‌كند: «سال قبل صداوسيماي هرمزگان براي پخش هر بازي دو ميليون و 600 هزار تومان دريافت مي‌كرد اما امسال كه بودجه هنگفت مثل گذشته نداريم از مديران تلويزيون خواسته‌ايم مجاني بازي‌هاي ما را پخش كنند كه آنها مخالفت مي‌كنند.» جبارزاده مي‌گويد: «صداوسيما بدون صرف هزينه براي ساخت برنامه و تنها با اعزام يك واحد سيار دو ساعت از وقت خود را با يك برنامه پر‌بيننده پر مي‌كند، ‌حالا چرا بايد از ما هم پول بگيرد.» به گفته اين مدير، تيم شهرداري بندر‌عباس با پرداخت پول، بازي‌هاي خود را روي آنتن شبكه استاني مي‌برد و اگر اين رفتار دوگانه ادامه پيدا كند از هفته آينده اجازه فيلمبرداري را به دوربين‌هاي شبكه خليج‌فارس نخواهد داد

بيانيه باشگاه استقلال عليه اميرقلعه‌نويي:
از وجود گرگ‌هايي كه در كمين استقلال نشسته‌اند ناراحتيم

باشگاه استقلال در ادامه چالش هاي خود با امير قلعه نويي سومين بيانيه خود را در خصوص اظهارات چند روز اخير سرمربي سپاهان منتشر كرد.

 باشگاه استقلال که قبلا  دو عليه قلعه نويي داده بود امروز(يکشنبه) بيانيه سوم خود را درباره اين مربي منتشر كرد که مي خوانيد:

استقلال نياز به تغييرات اساسي و بنيادي داشت كه اين امر تشخيص داده شد و ايجاد دگرگوني در مجموعه استقلال با سياست هاي خاص دنبال شد. استقلال امروز مجموعه‌اي است با شخصيت، يكدل و همرنگ كه پايگاهي مردمي و ريشه در دل اقشار مختلف مردم دارد. استقلال ملك شخصي فرد يا گروهي نيست و متعلق به آحاد علاقمندان، پيشكسوتان، قهرمانان و همه آنهايي است كه صادقانه در جهت رشد و تعالي ورزش و فرهنگ اين كشور به خصوص استقلال گام برمي دارند.

رشد و توسعه اين مجموعه فرهنگي، ورزشي از ديرباز دغدغه فكري فرهيختگان جامعه و به ويژه دست‌اندركاران ورزش كشور بوده و در اين مسير افراد خودمحور همواره نقش بازدارنده‌اي ايفا مي كرده اند. طبيعي است اجراي سياست بالندگي استقلال با مقاومت فرد يا گروهي كه منافع خود را از دست داده مي بينند مواجه شود و با مخالفت و كنايه‌هاي مروجين لمپنيسم مواجه گردد و غيرقابل انكار است افرادي كه بعد از خانه تكاني استقلال راهي به اين خانه ندارند واكنش‌هاي غيرعادي و همراه باحسادت و عصبايت از خود بروز دهند.

زماني كه اراده مجموعه استقلال بر تحول و ايجاد فضاي سالم و صادقانه و احترام متقابل استوار شد، پيش بيني مي شد عده‌اي توخالي با ظاهر عوام فريبانه و انديشمند نما و حرف هاي بي پايه و اساس سعي در طرح خود داشته باشند و خود را سوژه روز وانمود كنند و با لفاظي جبران كوتاهي دست از نخيل بلند كنند. صحبت‌هاي روزهاي اخير برخي افراد نشانگر ناگفته هايي بود كه بخش هايي از آن ناخودآگاه از زبان آنان بيان شد و ابهامات مختلفي را در اذهان متبادر ساخت. نيازي به پاسخگويي به همه سوالات در يك مقطع زماني خاص نيست و همه ما زماني پاسخگوي كارهايمان خواهيم بود.

بياد داشته باشيم كه مردم بهترين قاضي هستند؛ جماعتي كه گرما و سرماي ورزشگاه را به جان مي خرند، محترم اند اما اين جمع همه قاضيان عملكرد ما نيستند. آن كه بر رفتار و گفتار و عملكرد ما قضاوت مي كند شايد قالي باف و كوزه گري‌ست كه در پستوي كارگاهي سرد و نمور مشغول به كار باشد و شايد خرده فروشي در پس پيچ و خم هاي بي انتهاي كوچه‌هاي شهر و زارعي آفتاب سوخته در روستا و يا پزشكي كه پس از يك جراحي سرنوشت ساز نمايش استقلال را از دريچه تلويزيون به تماشا نشسته باشد و …

قاضيان رفتار و عملكرد ما از همه اقشار و اصناف و در همه اكناف و اطرافند. اينها شايد بر «پازل تاكتيكي» و «روزهاي فيفا دي» اشراف نداشته باشند اما به خوبي تفاوت و تضاد را در رفتار و گفتار درك مي كنند و ما را به قضاوت مي نشينند. همان هايي كه در لابه لاي صدها ايميل روزانه باشگاه مي نويسند «از وجود گرگ هايي كه در كمين استقلال نشسته اند ناراحتيم…»

حرف‌هاي عاري از واقعيت و متضاد برخي آقايان حاصل توهم زدگي ست اما اين گزافه‌گويي ها ذره اي ترديد به دل استقلال كه در مسير سلامت و صداقت حركت مي كند راه نخواهد داد و مجموعه استقلال به پشتوانه حمايت معنوي ميليونها هوادار فهيم خود – آنها كه به خوبي صواب را از ناصواب تشخيص مي دهد- به سمت اهداف بلندش گام برمي دارد.

اظهارات تند قلعه نوعی درباره سایت باشگاه استقلال
سرمربی سابق استقلال تهران با انتقاد شدید از بیانیه های سایت باشگاه استقلال تهران گفت: نام سایت باشگاه استقلال را باید سایت دروغگوها گذاشت.
“امیر قلعه نوعی گفت : من بیكار نیستم كه بیانیه های بی ارزش باشگاه استقلال را بخوانم و صحبت هایی را كه با مردم داشته ام مطرح كرده ام كه خوشایند برخی افراد قرار نگرفته است.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان ادامه داد: باشگاه سپاهان و من با قوت به كار خودمان ادامه خواهیم داد و سایت باشگاه استقلال می تواند 2000 بیانیه صادر كند مردم هیچ وقعی به این بیانیه ها نمی گذارند.

“امیر قلعه نوعی” تصریح كرد : حیف است نام استقلال روی این سایت باشد و باید نام این سایت را سایت دروغگوها گذاشت .

سرمربی سابق استقلال تهران درباره فیلم آبی استقلالی 2 گفت : اگر این آدم های دروغگو به غیر این رفتار می كردند جای تعجب داشت ؛ همه مردم مرا می شناسند و این آقایان كه تازه شش ماه است به ورزش آماده اند باید فكری به حال خود بكنند .

“امیر قلعه نوعی” گفت : این افراد دروغگو با این كار می خواهند خود را مطرح كنند تا برای خود اعتباری داشته باشند .

وی تاكید كرد: باشگاه استقلال را مردم تشكیل داده اند نه این افراد بی هویت، باید یك نظرسنجی درباره این افراد بگذاریم تا مردم درباره این افراد نظر بدهند.

سرمربی سابق استقلال تهران گفت : این سایت دروغگو هرچه بیانیه صادر كند نشان دهند این است كه من راه درستی می روم و سبب خوشحالی من می شود .
“امیر قلعه نوعی” تصریح كرد : حساب این افراد را مردم مشخص خواهند كرد
 .

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)