خبرگزاری پرسپولیس : رییس کمیته‌ داوران فدراسیون کشتی معتقد است که اعتراض پرسپولیسی‌ها به کشتی وزن 74 کیلوگرم فینال لیگ اصلا وارد نبوده که فیلم بازبینی شود.

بهمن طالبی اظهار کرد: در کشتی 74 کیلوگرم چون حساس بود یکی از بهترین داوران (محمد ابراهیم امامی) را انتخاب کردیم و در صحنه‌ای که پرسپولیسی‌ها معترض هستند، داور درخواست پوئن و اخطار کرد و از قاضی و رییس تشک نظر گرفت که هر سه موافق بودند و وقتی این اتفاق می‌افتد(هر سه داور یک رای دارند) طبق قانون کسی حق ندارد اعتراض کند تا فیلم بازبینی شود.

وی افزود: این قانون را من، امامی (داور) یا عادل پور (رئیس تشک) از خودمان در نیاورده‌ایم، بلکه قانون قطعی فیلاست و از این متعجبم که آقای غلامرضا محمدی که در کلاس‌های بین المللی شرکت کرده و از این قوانین مطلع است چرا این کار را کرد چون می دانست که وقتی سه رای مثل هم باشد حق اعتراض و بازبینی فیلم وجود ندارد. در کشتی 74 کیلوگرم پرسپولیسی‌ها حق اعتراض نداشتند.

رئیس هیئت ژوری فینال لیگ کشتی ادامه داد: نمی‌دانم چرا آقایان این حرف را زده‌اند که داوران لج کرده و فیلم را بازبینی نکرده‌اند. مگر برای ما چه تفاوتی دارد که کدام تیم پیروز شود. اگر بنابر لج کردن بود پس چرا فیلم کشتی 96 کیلوگرم را بازبینی کردیم در صورتی که چون در کلینچ بود و وقت تمام شده بود می‌توانستیم این کار را نکنیم.

وی با اظهار تاسف از اتفاقات پیش آمده در کشتی فینال تصریح کرد: آقای غلامرضا محمدی بزرگوار که سرمربی تیم ملی و قهرمان جهان بوده اید، شما که این مقررات را می‌دانستید، چرا با این حرکات مردم را تحریک و جو سالن را متشنج کردید؟

داور المپیکی ایران در ادامه با اشاره به حضور محمدی روی تشک و حمله او به سمت میز ریاست تشک، خاطر نشان کرد: طبق قانون اگر مربیان روی تشک بیایند داور می‌تواند به آنها کارت زرد نشان دهد و آقای محمدی بعد از گرفتن کارت زرد جلوی میز رییس تشک آمد که کارت قرمز گرفت و طبق مقررات باید محوطه را ترک می‌کرد.

طالبی افزود: داوران مسئول هدایت کردن فرد اخراج شده به بیرون نیستند و مسئولیت این کار به عهده دیگران است، اما یک تصمیم داخلی گرفته شد که در آن جو شاید با رفتن محمدی مردم احساساتی می‌شدند و اتفاق ناخوشایندی می‌افتاد و به همین دلیل مسئولان تصمیم گرفتند که او به کنار تشک بر گردد تا مردم کمی آرام‌تر شوند.

وی در ادامه از فدراسیون کشتی درخواست کرد که با این اتفاقات قاطعانه برخورد کند و افزود: از فدراسیون و کمیته‌ انضباطی می‌خواهیم برای این که دیگر این مسایل در کشتی پیش نیاید برخورد قاطعی داشته باشند و هر کس را که مقصر است از داوران گرفته تا مربیان و مدیران شناسایی کنند و مجازات در نظر بگیرند.

طالبی در پاسخ به این سوال که اگر این اتفاقات نیفتد واکنش او چه خواهد بود؟ اظهار کرد: بالاخره با مسئولان فدراسیون صحبت می‌کنیم تا راه حل مناسبی پیدا شود، ولی به خاطر این اتفاقات استعفا نمی دهم، چون قرار نیست با هر اتفاقی استعفا داد و میدان را خالی کرد. اگر من اشتباه کرده‌ام باید شهامت داشته باشم و پاسخگو باشم و کسان دیگری هم که مشکل ایجاد کرده تا مردم از دیدن کشتی های خوب محروم شوند باید این شهامت را داشته باشند تا جواب بدهند و عذرخواهی کنند.

وی در ادامه با اشاره به این که 46 سال در کشتی حضور دارد و مسابقات زیادی را مشاهده کرده، خاطر نشان کرد: ما داوران نباید در مسایل فنی وارد شویم، ولی بالاخره بعد از این همه حضور در کشتی فکر می‌کنم آقای محمد با این کار می‌خواست شکست تیمش را توجیه و برای آن مقصر پیدا کند، چون در هر دو مسابقه رفت و برگشت هم از ثامن شکست خورده بودند، اما این انصاف نیست که داوران را زیر سوال ببرند.

بهمن طالبی در پایان اظهار کرد: سعی کرده بودیم بهترین تیم داوری را برای مسابقات نهایی انتخاب کنیم و داوران هم اشتباهات فاحشی نداشتند که این همه جنجال به وجود بیاید. امیدوارم بتوانیم طبق مقررات فیلا رفتار کنیم چون اگر این قوانین را رعایت نکنیم در مسابقات بین‌المللی به مشکل خواهیم خورد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)