رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرد که به احتمال خیلی زیاد کارلوس کی‌روش در جام‌ ملت‌های سال ۲۰۱۵ هم سرمربی تیم ملی فوتبال ایران خواهد بود.

علی کفاشیان در برنامه وقت اضافه در خصوص نارضایتی کارلوس کی‌روش از برنامه‌های تیم ملی گفت: کی‌روش تیم ایران را در مقام مقایسه با دیگر کشورهای آسیایی قرار می‌دهد و می‌بیند که آنها بازی‌های زیادی را انجام داده‌اند و ما این کار را نکرده‌ایم، به همین خاطر ایراد می‌گیرد. شاید هم می‌خواهد همان مثال قدیمی جنگ اول به از صلح آخر را اجرا کند تا بتواند بازیکنان را زودتر در اختیار داشته باشد.

وی ادامه داد: تمام موارد درست است اما کی‌روش تا به حال این موضوع را با ما مطرح نکرده که دیگر نمی‌خواهد در ایران ادامه کار دهد. ما و او اعتقاد داریم که سوار بر یک کشتی هستیم و باید راه‌مان را ادامه دهیم حتی اگر هوا طوفان باشد. در این قضیه گله‌مندی من از برخی‌ رسانه‌ها و روزنامه‌های خاص است که به این مسئله دامن می‌زنند و بحث رفتن کی‌روش را مطرح می‌کنند. آنها کاسه داغ‌تر از آش شده‌اند.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به این مسئله که خیلی از تیم‌های دنیا حاضر نیستند برای بازی تدارکاتی به ایران بیایند، تاکید کرد: یکی از مشکلاتی که ما با آن فعلا روبه‌رو هستیم مسائل مالی است. نقدینگی فدراسیون به آن اندازه نیست که مثلاً در حال حاضر یک میلیون دلار به یک تیم بزرگ بدهیم تا با ما بازی دوستانه انجام دهد. هر چند که بعضی از تیم‌ها هم هستند که خواهان انجام بازی تدارکاتی با ایران هستند مانند مثل کره‌جنوبی اما کادر فنی حاضر نیست با آنها بازی کند.

کفاشیان افزود: باید تکلیف تیم‌های صعودکننده به جام‌جهانی روشن شود و بعد از آن خیلی‌ تیم‌ها ناخودآگاه برای بازی با ما ابراز علاقه می‌کنند. انشاءالله تا آبان‌ماه که مسابقات انتخابی جام‌جهانی به اتمام می‌رسد و جام‌جهانی قرعه‌کشی می‌شود می‌توانیم بازی‌های دوستانه زیادی داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا «کارلوس کی‌روش حاضر نشد بعد از لغو اردوی تیم ملی در پرتغال این اردو را دوباره برگزار کند؟»، گفت: ما به کی‌روش اعلام کردیم که می‌توانیم تیم ملی را به پرتغال بفرستیم اما او اعلام کرد فعلاً بهتر است که لیگ زودتر به اتمام برسد تا بعد از لیگ زمان بیشتری در اختیار تیم ملی باشد. به قولی این زمان را برای انتهای لیگ ذخیره کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه «چرا کمک هدایتی برای برگزاری اردوی تیم ملی در پرتغال را نپذیرفته است؟»،‌تاکید کرد: هدایتی همیشه به فوتبال و ورزش ما کمک کرده و هزینه‌های زیادی را به دوش کشیده اما 200،300 هزار دلار مشکل ما نبود. مشکل ما پول و توجه بیشتر بود. ما واقعاً مشکل مالی داریم. الان اگر بخواهیم 4 تیم قدرتمند را به ایران بیاوریم باید کلی هزینه کنیم و یا اگر بخواهیم اردوهای اروپایی برگزار کنیم به همین صورت. شاید اگر یک نفر بود که 7،8 میلیون دلار به ما کمک می‌کرد، خوب بود!

کفاشیان در پاسخ به این سوال که آیا بودجه 30 میلیاردی فدراسیون توسط دولت گذشته تأمین شده است یا خیر؟ عنوان کرد: متاسفانه از طرف دوستان هیچ کمکی به ما نشد. در حالی که به جاهایی دیگر کمک مالی کردند اما زمانی خواستند به ما پول بدهند که دیگر مهلت دولت به اتمام رسیده بود. واقعیت امر این است که از دولت جدید هم توقعی نداریم عاقلانه نیست که خیلی سریع به ما کمک مالی کنند.

وی در خصوص اینکه چه زمانی اختلافات تاج و کی‌روش به اتمام می‌رسد، اظهار داشت: خوشبختانه اختلافات حل شده است. در این بین تاج هم حق دارد، چون نماینده باشگاه‌هاست و باید پاسخ آنها را بدهد. مثلاً دوستان می‌گویند هر زمانی که تیم‌های اروپایی بازیکنان دادند ما هم بازیکن می‌دهیم. به نظرم باید برای این هم راهکاری پیدا شود.

رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به این سوال که آیا باشگاه‌ها قبول می‌کنند که بازیکنان‌شان را پیش از موعد مقرر در اختیار تیم ملی قرار بدهند، گفت: بزرگ‌ترین مشکل ما در این بخش این است که تقویم AFC با تقویت فوتبالی ما جور در نمی‌آید؛ بحث برگزاری مرحله پایانی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا پس از جام جهانی هم مطرح شده که قطعاً کشورهایی که در جام‌جهانی نیستند و در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند با آن مخالفت می‌کنند.

کفاشیان ادامه داد: تقویم فوتبالی کره و ژاپن هم تداخلی با کنفدراسیون فوتبال آسیا ندارد و فقط اینجا ما هستیم که دچار مشکل می‌شویم. در این خصوص قرار است جلسه‌ای با فتح‌الله‌زاده و قلعه‌نویی برگزار کنیم تا با کدخدامنشی این مشکل هم حل شود.

وی درباره تغییر نام لیگ فوتبال امارات به نام معجول خلیج ع ر ب ی تاکید کرد: از زمانی که این بحث مطرح شده اعتراضات زیادی را انجام دادیم. یک طرف قضیه سیاسی این مسئله است که نباید از یک نام جعلی استفاده کنند و طرف دیگر قضیه بحث فوتبالی آن است. ابتدا باید سیاسیون جلو این قضیه را بگیرند و بعد از آن ما در حوزه فوتبال تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا این اتفاق رخ ندهد.

رئیس فدراسیون فوتبال ضمن اشاره به این مسئله که برای تغییر نام یک لیگ باید AFC رسماً تاییدیه بدهد، تصریح کرد: در ابتدا ما از سفیر ایران در امارات خواستیم تا با مسئولان این کشور مذاکره کند. آقای سفیر ابتدا به ما اعلام کرد که این تغییر نام صورت نمی‌گیرد اما در ادامه گفت که این کار انجام می‌شود. ظاهراً یک اسپانسر پول کلانی داده تا نام لیگ امارات تغییر کند. این هم شر همان دولت است.

کفاشیان ادامه داد: یک فرد ایرانی بعد از این اتفاق با فیفا مکاتبه کرده و این کار جعلی اماراتی‌ها را فدراسیون جهانی فوتبال اطلاع داده اما نکته جالب اینجا است که فیفا در پاسخ به این نامه اعلام کرده که در کار سیاسی دخالت نمی‌کند. بعد از این موضوع جلساتی را با وزارت امورخارجه برگزار کردیم تا از طریق قانون و اساسنامه این موضوع را پیگیری کنیم. طبق اساسنامه فیفا نباید مسائل سیاسی به فوتبال ورود کند و طبق قوانین AFC هم نباید نام‌های جعلی انتخاب شود. ما پیگیر این قضیه هستیم و طبق مستندات تمام مراجع اعلام کرده‌اند نام خلیج‌، خلیج‌فارس است. واقعیت این است که می‌خواهیم از این طریق وارد شویم چون اگر به این مسئله ورود کنیم باید تا آخر پیش برویم. خیلی‌ امیدوار هستیم که در نهایت این مسئله به نفع ما تمام شود.

وی در پاسخ به این سوال که «آیا بازیکنی می‌تواند در حال حاضر از لیگ ایران به امارات برود؟«، گفت: چنین اتفاقی فعلاً امکان ندارد و منع قانونی دارد همانطور که ما اجازه ندادیم نکونام به لیگ امارات برود. اگر هم خلعتبری با باشگاه عجمان قرارداد بسته بود قضیه برای یکسال پیش بوده است و از نظر ما منعی برای بازی نداشت اما خودش اصرار کرد که به ایران برگردد. این هم به غیرت ملی این بازیکن بر می‌گردد. او گفت من پولی نمی‌خواهم و فقط رضایتم را از باشگاه عجمان دارم. باید از همینجا از حسین هداتی هم تشکر کنم که هزینه این انتقال را پرداخت کرد تا بازیکن‌مان در ایران بازی کند.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه کارلوس کی‌روش تا چند روز در مرخصی خواهد بود، تصریح کرد: کی‌روش یک مشکل اداری و دادگاهی داشت و حتماً باید به مرخصی می‌رفت. او از ما تقاضای 2 هفته مرخصی کرده بود و 10 روز دیگر در ایران بر می‌گردد. واقعیت این است که کی‌روش دلخوری از ما ندارد ارتباطش با من هم خوب است. ما 2 سال و نیم است که در کنار هم زندگی می‌کنیم؛ البته باید بگویم او اخلاق خاص خودش را دارد و روی برنامه‌های تیم ملی تعصب عجیبی دارد به خاطر همین زود جوش می‌آورد. او اگر جای من بود قطعاً کار به جاهای باریک کشیده می‌شد!

کفاشیان در واکنش به این مسئله که آیا امکان دارد مانند جام‌جهانی 1998 در نزدیکی جام‌جهانی سرمربی تیم ملی تغییر کند، عنوان کرد:‌ اصلاً عاقلانه نیست که فکر این کار را کنیم اگر می‌خواهیم تغییری بدهیم باید الان باشد که مربی بعدی وقت برای هماهنگی داشته باشد اما اینکه بخواهیم یک هفته یا یکماه پیش از جام‌جهانی سرمربی تیم ملی را عوض کنیم به هیچ عنوان کار عاقلانه‌ای نیست و در مرام پهلوانی ما ایرانی‌ها هم نیست. ما حتی به کی‌روش پیشنهاد دادیم تا در جام ملت‌های آسیا سال 2015 هم سرمربی ایران باشد. شاید این اتفاق رخ بدهد.

وی در مورد آخرین وضعیت تیم نوجوانان در آستانه رقابت‌های جام‌جهانی گفت: برای این تیم کم نگذاشتیم. هر چه در توان داشتیم رو کردیم تا در جام‌جهانی موفق شوند مثل اردوی اخیرشان در ازبکستان یا اردوی آینده‌شان در آلمان. علی دوستی‌مهر یک اخلاقی دارد که از 30 روز ماه 24،25 روز را اردو می‌گذارد. به نظر من این تیم به راحتی از مرحله مقدماتی بالا می‌آید. بازی کردن با آرژانتین و اتریش برای نوجوانان ما سخت نیست.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)