خبرگزاری پرسپولیس : کاپیتان سابق پرسپولیس گفت: دربی دوم مهر ماه 78 بازی عجیبی بود. آنروز خیلی ها منتظر بودند متحمل شکست سنگینی بشویم ولی هر چند بازی مساوی شد اما آن نتیجه برای ما حکم پیروزی داشت.

 

افشین پیروانی  با یادآوری خاطره دربی دوم مهر ماه سال 78 افزود: ما در دقیقه 18 و 27 بازی، نادر محمدخانی و اسماعیل حلالی را از دست دادیم تا بازی را 9 نفره دنبال کنیم. در آن شرایط طبیعی بود که همه فکر کنند پرسپولیس نتیجه بدی می گیرد. بعضی هم منتظر بودند که این اتفاق روی دهد. حتی وقتی یکبار که کنار زمین رفتم، علی پروین به من گفت: اصلا جلو نکشید و عقب بمانید تا 6 تایی نشویم. اگر در این شرایط یک گل بخوریم، کار تیم تمام است. من هم به علی آقا گفتم نگران نباشید، اینها امروز جلوی ما گل بزن نیستند.

وی ادامه می دهد: آنچه آنروز به حریف شوک منفی و به ما انگیزه و انسجام داد، حلقه اتحادی بود که بستیم. نمایش نبود، حس و حال واقعی بچه ها بود. آن روزها 7، 8 ملی پوش داشتیم، همدلی و اتحاد خوبی هم در داخل تیم بود. من به عنوان کاپیتان حرف زدم و به بچه ها گفتم: امروز مطمئن باشید که نتیجه می گیریم. الان دو نفر از ما اخراج شده اند و داور دیگر می ترسد، یک نفر دیگر را اخراج کند. پس نترسید و سفت، محکم و با تمام قدرتی که دارید بازی کنید. هر یک از ما باید به جای سه نفر بدود. بچه هایی که اخراج شدند، دوست و همبازی ما هستند و باید سرتان را جلوی توپ بگذارید.

پیروانی تصریح کرد: بعد از آن اتفاقات، حال و هوای تیم جور دیگری بود. استقلالی ها هیچ راهی به سمت دروازه ما پیدا نمی کردند. وقتی در نیمه اول گل نزدند، کاملا عصبی شدند. کادر فنی استقلال هم نمی توانست درست تصمیم بگیرد. در مقابل، ما آرامش و انرژی داشتیم. صحبت های آقای پروین در بین دو نیمه هم خیلی خوب بود. تعویض هایی که داشتیم هم خیلی مفید واقع شد و در نیمه دوم هم برنامه بهتری داشتیم. استقلالی ها در نیمه دوم ترسیده بودند و دیگر این ما بودیم که می خواستیم به گل برسیم.

پیشکسوت پرسپولیس خاطر نشان کرد: پروین پس از بازی در رختکن به ما گفت: بچه ها دستتون درد نکنه، این بازی به اندازه شش تایی ها به من مزه داد. واقعیت هم این بود که آن بازی خیلی خاص شد. تصمیم داور درست بود ولی ما جبران کردیم. شاید استقلال به خاطر احکام انضباطی و مسائلی دیگر از نظر آماری پیروزی های بیشتری داشته باشد اما آنها همیشه دلشان می خواهد یکی از این دربی های اساطیری پرسپولیس را داشته باشند. از این قبیل بازی ها هم کم نداشته ایم که سه تای آنها واقعا حرف نداشت. بازی شش تایی ها، بازی سه گل در ده دقیقه، ده نفره و آن بازی 9 نفره چیز دیگری بودند.

پیروانی ادامه می دهد؛ بدون تردید این بازی یکی از روزهای بزرگ تاریخ پرسپولیس بود. روزی که سمبل غیرت و تعصب پرسپولیس شد.

کاپیتان سابق پرسپولیس در پایان گفت: من اصلا قبول ندارم که پرسپولیس نفر کم دارد. الان ملی پوشان زیادی در تیم هستند. بازیکن ملی پوش باید بتواند در سه، چهار پست بازی کند. همین نسل از بازیکنان آن بازی سه گل در ده دقیقه و ده نفره را رقم زده اند. بازیکنان باید همت و تلاش بیشتری به کار بگیرند و با غیرتی که به خرج می دهند هواداران را شاد کنند.

 

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)