پرسپولیس نیوز : مدیرعامل پیشین پرسپولیس گفت: اگر فیفا متوجه این مساله شود که درآمد پرسپولیس و استقلال به خزانه می رود، مشکلات جدی به وجود می آید.

امیر عابدینی درباره اینکه آیا ابراز خوشحالی وی از واگذاری موقت پرسپولیس به دلیل ناامیدی از خصوصی سازی است؟ اظهارداشت: من از خصوصی سازی ناامید نیستم. براساس روالی مشخص کمیسیون تطبیق باید بررسی کند و ببیند مصوبه جدید دولت قابل اجراست یا خصوصی سازی باید انجام شود. بررسی این امر شاید به نمایندگان محترم این دوره قد ندهد. یا اینکه آن را با جدیت دنبال نکند چون نزدیک انتخابات قرار داریم. به هرحال پیش از این مصوبه ای بوده و به دست دولت رفته است و تا این لحظه به هر دلیل بایکوت شده و انجام نشده است. در این شرایط پرسپولیس و استقلال نمی توانند بلاتکلیف بمانند. پس باید بررسی کرد که آیا امکان و آبشن دیگری وجوددارد یا نه این آبشن دیگر همان اجاره دادن دو باشگاه است تا از بین نرود. طبعا همه ما باید نگران وضعیت کنونی باشیم و این نگرانی نه فقط برای پرسپولیس بلکه برای استقلال هم هست.

وی ادامه داد: نگرانی ما به این دلیل است که مثلا همین پرسپولیس پرداخت سال قبل را کامل انجام نداده است. آنها پرداخت سال قبل تر و باز هم قبل تر از آن را هم کامل انجام ندادند اما بدهی های سال های قبل تر فشار مستقیم روی تیم نمی آورد. در حالی که بدهی سال قبل روی این تیم فعلی تاثیر می گذارد چون بازیکنی که الان در پرسپولیس بازی می کند نه برای این فصل و نه برای فصل قبل دریافتی مناسب نداشته است و این مساله بازیکن را بهم می ریزد.

عضو هیات رییسه سازمان لیگ خاطرنشان کرد: پرسپولیس برای این فصل پرداختی را انجام داده است. ولی بازیکنان آن را نگرفته اند یا قبول نکردند چرا که می گویند مبلغ کم است و هنوز مطالبه سال قبل هم تسویه نشده است. من نمی گویم آنها حق دارند یا ندارند، همچنین نمی گویم باشگاه مقصر است یا نیست، باشگاه باید بودجه و اسپانسر داشته باشد. وقتی اینها را ندارد چه باید کرد؟ راهکار جدید دولت می تواند کمک خوبی تا زمان مشخص شدن وضعیت دو باشگاه باشد. اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور سخت پیگیری این مساله است. یکی از روش ها این است که شرکت های زیرمجموعه بعضی وزارتخانه ها که به شکل نیمه خصوصی هستند فعلا پرسپولیس، استقلال را اداره کنند تا بعدها این دو باشگاه به شکلی درآیند که هم مورد قبول فیفا باشد و هم با قوانین کشور سازگاری داشته باشد. در حال حاضر شرایط اینگونه نیست.

عابدینی تصریح کرد: در حال حاضر کافی است فیفا فقط متوجه وضعیت این دو باشگاه شود تا مشکلات به وجود آید. اگر فیفا بداند که درآمد این دو باشگاه وارد خزانه دولت می شود در آنجا به ثبت می رسد و بعد از آنجا خارج شده و در دو باشگاه هزینه می شود مطمئن باشید که مشکلات جدی ایجاد خواهد شد. اینکه آنها مستقیم زیر نظر دولت باشند با موازین بین المللی همخوانی ندارد. از طرفی اگر قرار باشد دولت به آنها کمک کند با قوانین داخلی سازگار نیست. چون نهادهای دولتی نمی توانند در ورزش حرفه ای و قهرمانی هزینه کنند. باشگاه هایی که مستقیم از دولت کمک می گیرند در حال حاضر با چالشی جدی روبه رو شده اند. نفت تهران یک نمونه است. فولاد اهواز اگر روش جایگزینی پیدا نکند همان طور که مدیرعامل جدید آن اعلام کرده است ظرف دو سال آینده نمی تواند روی پای خود بایستد. در حال حاضر غیر از سپاهان و ذوب آهن سایر تیم ها صددرصد مشکل دارند. با تزریق دو، سه یا پنج میلیارد تومان هم مشکلات این باشگاه قابل حل نیست پس وقتی صحبت از روش جدید می شود من باید خوشحال باشم.

وی درباره اینکه گفته می شود با پایان تعطیلات مجلس به نظر می رسد همین روش جدید هم با ایراد نمایندگان روبه رو شود، اذعان داشت: اگر پولی که در این دو باشگاه هزینه خواهد شد در ردیف بودجه نباشد نمی توانند به کار دو باشگاه و وزارتخانه ای که مجموعه اش دو باشگاه را در اختیار گرفته است اشکال وارد کنند معیار ارزیابی ردیف بودجه است. اگر یک شرکت می تواند بیاید و با این دو باشگاه به شکلی کار کند که درآمد ایجاد شود و از این درآمد هزینه ها تامین شود ایده آل خواهد بود.

مدیرعامل پرسپولیس در دهه 70 در ارتباط با اینکه از وی برای حضور در شورای عالی راهبردی پرسپولیس دعوت شده در حالی که اصلا چنین مجموعه ای وجود ندارد، گفت:من نمی دانم که هیات مدیره اصلا قائل به چنین کاری است یا نه. نمی دانم سرپرست باشگاه می تواند این کار را انجام دهد یا نه. فقط به عنوان یک آدم پرسپولیس دوست دارم به مجموعه کمک کنم. چه یک روز باشد، چه یک ماه ، چه برای همیشه. به راستی چرا پرسپولیس نباید بعد از 5 بازی اسپانسر داشته باشد. چرانباید بعد از 5 بازی هنوز بودجه مورد نیاز فصل معلوم باشد. همیشه از من می پرسند اگر شما بودید چه می کردید؟ من می خواهم اگر امکانات فراهم شود بگویم اگر بودم چه می کردم.

وی درباره اینکه اخیرا باز هم بحث جلوگیری از فعالیت های تیم های بدهکار در لیگ برتر در فدراسیون مطرح شده است اظهار داشت: این شعار است. باید با خودمان رو راست باشیم و بگوییم این طرح شعار است. نمی شود جلوی حرکت لیگ را گرفت و اگر بپرسید آیا راهکار دیگری وجود دارد می گویم بله. یک خانه ای را فرض می کنیم که هزینه اش زیاد است و سرپرست خانواده مرتب قرض می کند و درآمدش به خرجش نمی رسد. راهکار ساده است، اگر به اندازه خوردن یک نان پول دارید همان نان را بخورید.

عابدینی در پایان درباره ادامه بحث پیروزی 8 گله استقلال برابر پرسپولیس آن هم در سال 45 گفت: چند روز قبل در این ارتباط یک شوخی کردم ولی بعضی متوجه طنز بودن مطلب نشدند. حرف من این است که پرسپولیس از زمان تشکیلش آدم هایی مثل همایون بهزادی را در خود داشت. بعدها که اتفاقات دیگری افتاد و بازیکنان برای این فصل به پیکان مهاجرت کردند باز هم این آدم ها در پرسپولیس بودند. آدمی مثل همایون بهزادی اصلا بلد نبود که ببازد. این آدم ها واقعا ظرفیت باختن نداشتند. حالا اگر قرار بود با چنین نتیجه بدی شکست بخورند حداقل کسی مثل همایون بهزادی خودش را می کشت. این را واقعا می گویم. هادی طاوسی هم در سال 46 در پرسپولیس بود تکلیف او هم روشن است. علی پروین هم که از سال 49 به پرسپولیس آمده بود، او هم اصلا سر  این چیزها با کسی شوخی ندارد. ولی اینکه می گویند بازی به سال 45 برمی گردد فقط به آقایان توصیه می کنم کمی مطالعه کنند. تیم بولینگ عبدو اصلا تیم پرسپولیس نداشت شاید منظور آقایان تیم قصر یخ است. ولی پرسپولیس ادامه قصر یخ نبود. ادامه شاهین بود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)