8 بازیکن فعلی و سرمربی ملوان تاکنون 21 بار مقابل پرسپولیس گلزنی کرده اند که یک رکورد جالب در لیگ برتر است.

گل؛ تیم ملوان در هفته شانزدهم لیگ برتر در حالی با پرسپولیس روبرو می شود که اکثر بازیکنانش سابقه گلزنی به پرسپولیس را دارند! در تیم فعلی ملوان 8 بازیکن با پیراهن این تیم سابقه گلزنی به پرسپولیس را دارند که در میان تیم های لیگ برتری یک رکورد است! این 8 بازیکن به همراه سرمربی خود تاکنون 21 گل به پرسپولیس زده اند.

پژمان نوری رکوردار گلزنی به پرسپولیس است. او تاکنون 5 گل به این تیم زده و بهترین گلزن تاریخ ملوان مقابل سرخپوشان تهران است. نوری 3 گل در فصل 81 زد که دو گل او در بازی برگشت آن فصل باعث حمله عجیب علی پروین به جلال مرادی داور بازی و همچنین محمد دادکان شد. او در فصل 89 نیز در هر دو بازی رفت و برگشت گلزنی کرد و با گل های او ملوان موفق به شکست پرسپولیس شد.

محمد حیدری هافبک تهاجمی ملوانان نیز تاکنون 3 گل مقابل پرسپولیس به ثمر رسانده است. جواد شیرزاد و علیرضا رمضانی دو مدافع چپ ملوان نیز به ترتیب یک و دو گل به پرسپولیس زده اند. جلال رافخاهی بهترین گلزن لیگ برتر نیز سابقه 3 گل زده به پرسپولیس را دارد و مهرداد اولادی مهاجم سابق سرخپوشان نیز دو گل در لیگ برتر و یک گل در جام حذفی به پرسپولیس زده است. محمد نزهتی یک گل در لیگ برتر و یک گل در فینال جام حذفی به پرسپولیس زده و مازیار زارع هافبک فصل قبل پرسپولیس نیز در دیدار جام حذفی 84 تک گل ملوان مقابل پرسپولیس را به ثمر رساند.

اما محمد احمدزاده سرمربی ملوان نیز یک بار در جام حذفی 69 و در دیدار رفت نیمه نهایی در تهران مقابل پرسپولیس گلزنی کرده است.

2447 روز بدون برد در انزلی/ پرسپولیس رکورد را می شکند؟
 آخرین باری که پرسپولیس در بندر انزلی پیروز شد، به زمانی برمی گردد که آری هان روی نیمکت این تیم نشسته بود؛ هفته بیست و ششم لیگ پنجم، 26 اسفند 1384.

در آن روز سرخپوشان 3-1 ملوان را شکست دادند که شیث رضایی، علی انصاریان و علی علیزاده از دقیقه 15 تا 24 گلزنی کردند و یک شکست خانگی را طی 11 دقیقه به تیم نصرت ایراندوست تحمیل کردند. محمد غلامین نیز از روی نقطه پنالتی تک گل ملوان را زد. از ترکیب آن تیم ملوان در حال حاضر مازیار زارع، سعید یوسف زاده، سعید سالارزاده و علی حسنی صفت در تیم فعلی ملوان حضور دارند و در بازی روز چهارشنبه به میدان خواهند رفت.

پرسپولیس بعد از آن برد، طی 7 بازی اخیر در لیگ برتر و جام حذفی در انزلی 4 تساوی و 3 باخت بدست آورده است. سرخپوشان 3 بازی آخر خود در انزلی را باخته اند: دیدار برگشت فصل 89، دیدار برگشت فینال جام حذفی 89 و دیدار برگشت فصل 90.

 

 

 

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)