مرجع خبری پرسپولیس : سوسا را شاید باید مطرح ترین هافبک دفاعی خارجی سرخ ها هم دانست.

 

به گزارش مرجع خبری پرسپولیس؛ از سال 1385 بود که پرسپولیس با طور کلی با سیستم کهنه 2-5-3 خداحافظی کرد و با ورود سیستم های -1-3-2-4 و 3-4-3 و حتی 3-3-4 به چیدمان نفرات این تیم، بحث هافبک دفاعی در ترکیب سرخ ها به طور جدی مطرح شد.

 

 

البته در سال های قبل هم نفراتی چون حسین عبدی ، حمید استیلی و… یا حتی مدافعین میانی چون افشین پیروانی و نادر محمدخانی در پست هافبک دفاعی برای پرسپولیس به میدان رفتند اما ضرورت جذب بازیکن تخصصی در این پست از سال 1385 به بعد مطرح شد.

 

 

کریم باقری، ابولفضل حاجی زاده، ژاک الونگ، فرزاد آشوبی، جرج آراندا، تیاگو فراگا، محمدرضا مامانی، سامان آقازمانی، سید محمد علوی، حسین بادامکی، پژمان نوری و مازیار زارع در این سال ها هافبک های دفاعی سرخپوشان بودند.

 

حالا سوسا برزیلی برای پر کردن خلاء کمبود بازیکن در این پست به پرسپولیس آمده و کارنامه اش نشان می دهد او را باید مطرح ترین هافبک دفاعی خارجی تاریخ پرسپولیس بدانیم.

 

این بازیکن برزیلی بعد از کریم باقری که یکی از اسطوره های باشگاه پرسپولیس محسوب می شود و مدتی در پست هافبک دفاعی برای این تیم به بازی گرفته شد، کارنامه ای به مراتب درخشان تر از سایر هافبک های دفاعی تاریخ پرسپولیس دارد اما برای قضاوت در خصوص او باید تا شروع بازی های لیگ در انتظار بمانیم.

 

سوسا رزونده در هر حال، سیزدهمین هافبک دفاعی باشگاه پرسپولیس خواهد بود!

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)