هفته گذشته خبري درخصوص رده بندي برترين تيم هاي باشگاهي جهان در رسانه هاي مختلف منتشر شد که طي آن تيم استقلال در رده هشتاد و پنجم جهان و سوم آسيا قرار گرفت.

در اين رده بندي که از سوي پايگاه footballdatabase اعلام شده است تيم هايي چون سپاهان ايران، يکصد و پنجاه و هشتم؛ تراکتورسازي در رده 302 ، فولاد 431 و پرسپوليس در رده 446 قرار گرفته اند.

 

انتشار اين رده بندي واکنش هاي زيادي را در پي داشت و حتي سردار رويانيان در اين باره گفت: « اولاً براي من جاي خيلي خوشحالي است که يک تيم ايراني در جهان موفق شود چون ايران و ايراني هر وقت سربلند باشد ما هم خوشحاليم؛ پس زنده باد ايران.

 

وي افزود: اما سؤال‌هايي در خصوص حضور استقلال در رده 84 جهان براي من پيش آمده است. من تيم‌هايي مثل برزيل، پرتغال و حتي فرانسه و ترکيه را از نقشه خارج کردم و اصلاً گفتم اين تيم‌ها در دنيا نيستند.

رويانيان اضافه کرد: ما هم که در آسيا سوم هستيم حالا نمي‌دانم با چه فرمولي استقلال 84 جهان شده، مانده‌ام لطفاً فوتبالي‌ها به من کمک کنند.

وي ادامه داد: کشورهايي مانند اسپانيا، ايتاليا، ‌انگليس و آلمان تقريباً 80 تيم سطح اول ليگ برتري و حتي دسته يکي دارند اما استقلال در رده 84 است؟ خودمان را نبايد گول بزنيم ليگ دو خيلي از تيم‌ها از سطح فوتبال ما بالاتر است حالا هم استقلال 84 شده،‌ اينترميلان 120، باورکنيد مانده‌ام.»

البته اين سخنان رويانيان بي جواب نماند و استقلالي ها هم اعلام کردند: « اين رده بندي فيفاست و پرسپوليس نبايد آن را زير سوال ببرد.»

 

اين جبهه گيري ها و قرارگيري استقلال بالاتر از تيم هاي همچون اينترميلان ايتاليا باعث شد تا برخي از کاربران سايت هاي معتبر فوتبالي موشکافانه تر به اين موضوع بنگرند و به ابعاد مختلف اين موضوع بپردازند.

 

تحقيقات نشان مي دهند سايت فرانسوي "footballdatabase " که اين رده بندي را منتشر کرده است هيچ ارتباط رسمي به فيفا ندارد و رنکینگ اين سايت در رده بندی پربازدیدترین سایت های جهان در "الکسا" اصلا در جايگاه مناسبي نيست و ارزيابي هاي آن معيار معتبري بحساب نمي آيد.

 

سايت "footballdatabase " که کمتر از ده روز قبل استقلال ايران را در رده هشتاد و پنجم جهان قرار داده بود هم اکنون اين تيم را در جايگاه "105" قرار داده است.

 

                       (تصوير سايت "footballdatabase ")

 

با توجه به شرايط فوتبال باشگاه هايي در ايران مي توان گفت خوشبختانه تيم استقلال ايران، از لحاظ رده بندي جهاني از جايگاهي خوبي برخوردار است و اين تيم در سايت بريتانيايي"footballclub " در رده "236" قرار دارد.

 

                  (تصوير سايت " footballclub " )

همچنين سايت نام آشناي " iffhs" که کاربران قابل توجهي از کشورهاي ايران و برزيل دارد استقلال ايران را در رده "136" قرار دارد.

 

 

با اين توضيحات مي توان گفت اينگونه رده بندي ها قابل استناد نمي باشد و دقيق ترين رده بندي بايد از سوي سايت رسمي فيفا اعلام شود.

 

افکار نيوز

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)