پرسپولیس نیوز : سرمربی راه آهن در نشست خبری پیش از بازی با پیکان درباره موضوعاتی همچون میزبانی بازی مقابل پرسپولیس، تغییر نام باشگاه و برنامه «90» صحبت کرد.

علی دایی در نشست خبری پیش از بازی با پیکان تهران درباره بازی فردای تیمش اظهار کرد: با توجه به شرایط جدول و وضعیت پیکان بازی سختی داریم. بازی کردن با تیم‌های مثل پیکان دشوار است. این‌ها تیم‌های پایین جدول هستند و می‌خواهند در هفته‌های پایانی جایگاه خودشان را بهبود بخشند. ما هم تمرینات خوبی داشتیم تا بتوانیم سه امتیاز بازی فردا(جمعه) را کسب کنیم. ما در این بازی عباسفر و کاسترو را به دلیل مصدومیت و سیدعلی حسینی را به دلیل سه اخطاره بودن در اختیار نخواهیم داشت، البته ما در بازی قبل هم بدون مهاجم نوک بازی کردیم.

دایی همچنین درباره تاثیر باخت سنگین هفته‌ قبل تیمش برابر مس کرمان گفت: به بازیکنانم گفته‌ام که بازی قبل تنها یک حادثه بود. چنین اتفاقی هر چند سال یک بار اتفاق می‌اُفتد. من زمانی که در پرسپولیس بودم، چهار بر یک به شاهین بوشهر باختیم، اما بعد از آن بهتر شدیم. همچنین در بازی با مس شش – هفت موقعیت خوب داشتیم که نزدیم. این نشان می‌دهد که ما در تمام کنندگی مشکل داریم، اما با تمرینات و صحبت‌هایی که با بازیکنان شده و روحیه‌ای که از بازیکنانم سراغ دارم از باخت هفته‌ قبل درس خواهیم گرفت و از این درس در بازی‌های آینده استفاده خواهیم کرد و مطمئن باشید که دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نخواهیم بود.

وی همچنین درباره 16 تیمی شدن مسابقات لیگ برتر از سال آینده افزود: لیگ برتر باید طوری برنامه‌ریزی می‌شد که 18 تیم بازی کند. مملکت ما بزرگ است و در همه جای دنیا عاشق فوتبال داریم. اگر دو، سه استان از لیگ برتر کنار بکشند، از لحاظ اجتماعی تبعات بدی خواهد داشت. به هر حال فوتبال عاملی است که چندین هزار تماشاگر را به ورزشگاه می‌کشاند و آسیب‌های اجتماعی کمتر می‌شود، اما با این حال به تصمیم سازمان لیگ احترام می‌گذاریم و تابع تمام تصمیمات آنها هستیم. مطمئنا آنها هم دلایل خودشان را دارند، اما به اعتقاد من مسایل بیرون از فوتبال هم باید مورد توجه قرار گیرد.

سرمربی راه‌آهن همچنین درباره تغییر اسم این باشگاه از سال آینده، مطرح کرد: با تمام احترامی که برای برنامه «90» و شخص فردوسی‌پور قائلم، اما به نظرم این برنامه نباید وارد بحث تغییر اسم باشگاه راه‌آهن بشود. من دوست داشتم وارد بحثشان شوم، اما زمانی که دیدم مدیرعامل در این باره صحبت می‌کند اظهار نظر نکردم. مطمئن باشید اگر مالکان راه‌آهن این باشگاه را نمی‌خریدند منحل می‌شد. عوض کردن نام باشگاه بهتر است یا نابودی‌اش؟! راه‌آهن که اسم عام نیست. اسمی است که چندین سال وجود داشته و شرکت راه‌آهن اسپانسرش بوده. بنابراین راه‌آهن اسم حقوقی است. اگر اسم عام بود قضیه فرق می‌کرد. مالکان این همه در باشگاه خرج می‌کنند، اما تبلیغات باید به نفع شرکت راه‌آهن باشد؟ در ضمن راه‌آهن طرفداری هم ندارد. اگر طرفدار داشت آنها به خاطر اسم راه‌آهن به ورزشگاه می‌آمدند. شاید کارمندان راه‌آهن هم تک و توک بیایند، این حق طبیعی مالکان است که اسم باشگاه را عوض کنند، چون سرمایه‌گذاری کرده‌اند و باید درآمدش را هم داشته باشند.

دایی همچنین با بیان این که هر اتفاق خوب و بدی که در باشگاه بیافتد به اسم شرکت راه‌آهن ثبت می‌شود، افزود: در همین مملکت ما مگر باشگاه‌های استقلال و پیروزی اسم‌های دیگری نداشتند. آنها هم تاج و پرسپولیس بودند. چطور تیم‌هایی که 30 – 40 میلیون طرفدار دارند اسمشان را عوض می‌کنند، اما مالک باشگاه نمی‌تواند این کار را انجام دهد؟

وی در ادامه با انتقاد دوباره از مجری برنامه «90» تصریح کرد: بحث آقای فردوسی‌پور خیلی قشنگ بود، زمانی که بحث میزبانی و میهمانی راه‌آهن را مطرح می‌کرد می‌گفت ما در ایران زندگی می‌کنیم ، اما در بحث بعدی آبراموویچ را مثال زد و گفت که چرا مثلا او نام چلسی را عوض نمی‌کند، چطور در بحث‌هایی که به نفع خودشان است می‌گویند اینجا ایران است، اما در دیگر جاها اروپا را مثال می‌زنند؟ داماش گیلان چند بار اسمش را عوض کرده است، شاید اطلاعات من کامل نباشد، اما در کره‌جنوبی هم ال جی ، سامسونگ و هیوندای اسم‌ها را عوض می‌کنند این‌ها از کجا می‌آیند. ما نباید یک تنه به قاضی برویم. اگر من هم باشگاه بگیرم فقط برای هزینه نیست. سرمایه‌گذاری باید جواب دهد. پس چه زمانی می‌خواهیم خصوصی شویم، من در کل با این بحث‌ها مخالفم.

سرمربی راه‌آهن اضافه کرد: مگر شرکت راه‌آهن به مالکان زمین بازی یا کمپ داده است؟ مالکان هم آن طور که دوست دارند باید عمل کنند و ما نیز باید از آنها حمایت کنیم. نه این که به کارشان لطمه بزنیم. افراد زیادی به فوتبال آمدند و سرمایه‌گذاری کردند، اما فراری شدند، چون فوتبال فقط هزینه دارد و شرکت‌ها باید بتوانند برند خود را مطرح کنند. فکر نمی‌کنم راه‌آهن بیشتر از 200 – 300 طرفدار داشته باشد، اما باشگاه استقلال با 30 – 40 میلیون طرفدار توانست اسمش را تغییر دهد.

علی دایی همچنین در این نشست خبری درباره شرط باشگاه راه‌آهن برای بازی با پرسپولیس در ورزشگاه اکباتان تاکید کرد: همه چیز شدنی است و چیز نشدنی نداریم. . من کارمند باشگاه راه‌آهن هستم و هر تصمیمی که مدیریت بگیرد اطاعت خواهم کرد. اما من با تمام احترامی که برای پرسپولیسی‌ها قائلم و خودم را یک پرسپولیسی می‌دانم باید بگویم که همه به دنبال عدالت هستند. موقعی عدالت حاکم می‌شود که من از آن بهره ببرم. جامعه ما هم اسلامی است و ما باید تمام تلاشمان را کنیم تا در تمام زمینه‌ها عدالت را برقرار سازیم. تمام قوانین حرفه‌ای دنیا هم حرف من را تایید می‌کند . تیمم 17 بازی خانگی دارد و با توجه به این که طرفداری هم ندارد سه بازی‌اش را باید در ورزشگاه دیگری انجام دهد. در حالی که تنها امتیاز ما بازی در زمین خودمان و شناخت از زمین بازی است. آقای فردوسی‌پور! چلسی در زمین منچستر یا بایرن‌ مونیخ در زمین ولفسبورگ بازی می‌کند؟

دایی در ادامه با بیان این که طبق قوانین 10 درصد از جایگاه‌ها باید به طرفداران پرسپولیس اختصاص داده شود، عنوان کرد: امکانات امنیتی اکباتان هم بهتر است، چون فضای بسته دارد و به عنوان مثال در ورزشگاه تختی نمی‌توان مسابقه برگزار کرد، چون آنقدر فضای باز دارد که می‌توان هر کاری را انجام داد، اما وقتی ما در ورزشگاه را بنندیم هیچ اتفاقی نمی‌افتد. اگر بخواهیم فوتبال به سمت حرفه‌ای شدن پیش رود باید این کار را انجام دهیم. در همین کشور همسایه ما العین در ورزشگاه الشباب بازی می‌کند و فردوسی‌پور در این مسایل می‌گوید که اینجا ایران است، اما در زمینه‌های دیگر اروپا را مثال می‌زند.

سرمربی راه‌آهن در پایان با بیان این که باید حق گفته شود، ادامه داد:   باید دنبال حق باشیم و حق این است که در زمین خودمان به میدان برویم و 10 درصد از ورزشگاه را به پرسپولیسی‌ها بدهیم. تنها امتیاز ما همین مسئله میزبانی است که بازیکنان به شرایط زمین‌مان آشنا هستند. دور از انصاف است که بخواهیم در جای دیگری به میدان برویم.  ما مقابل پرسپولیس در زمین خودمان بازی می‌کنیم و تنها 10 درصد از جایگاه را به طرفدارانشان می‌دهیم. اصلا ما می‌خواهیم در ورزشگاه خالی بازی کنیم. دیگر مهم نیست بخش دیگر ورزشگاه خالی است. باید طبق قوانین عمل کنیم. من به عنوان کارمند باشگاه تابع تصمیم مدیریت هستم، اما به هر حال باید از یک جایی شروع کرد و تیمی باید تاوان پس دهد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)