پرسپولیس نیوز : تیم فوتبال پرسپولیس در هفته یازدهم لیگ برتر مقابل تیم فوتبال پیکان با نتیجه تساوی متوقف شد.

این تساوی در حالی رقم خورد که پرسپولیس با اخراج محمد انصاری در نیمه دوم بازی را ۱۰ نفره دنبال کرد.

تیم های فوتبال پیکان و پرسپولیس از ساعت ۱۵:۱۵ امروز پنجشنبه در چارچوب مسابقات هفته یازدهم لیگ برتر در ورزشگاه شهدای شهر قدس به مصاف هم رفتند که این مسابقه در نهایت با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.
 

سرخپوشان از همان ابتدا بازی هجومی را در دستور کار قرار دادند و توانستند در یک دو صحنه توسط مهدی طارمی دروازه پیکان را تهدید کنند.

پیکان اما با آمادگی «گادوین منشا» مهاجم خارجی خود در دقیقه ۹ اولین خطر جدی را روی دروازه پرسپولیس ایجاد کرد. گادوین در این دقیقه با دروازه بان پرسپولیس در حالت تک به تک قرار گرفت و می توانست گل اول تیمش را به ثمر برساند که محسن ربیع خواه مدافع پرسپولیس مانع شد.

پیکان روی پاس‌های پشت دفاع و حرکتهای گادوین برنامه ویژه ای داشت. این بازیکن یکبار دیگر در دقیقه ۲۰ به حالت تک به تک با گلر پرسپولیس قرار گرفت که اینبار رادو شوویچ توپ گادوین را دفع کرد.

در ادامه مهدی طارمی می توانست در دقیقه ۲۳ روی پاس وحید امیری گل اول مسابقه را به ثمر برساند که ضربه وی با اختلاف از بالای دروازه حریف به بیرون رفت تا در نهایت تلاش بازیکنان دو تیم در نیمه نخست ثمری نداشته باشد و نیمه اول بازی با تساوی بدون گل به اتمام برسد.

بازی هجومی دو تیم در نیمه دوم هم ادامه یافت و هم شاگردان مجید جلالی و هم شاگردان برانکو ایوانکوویچ فرصت هایی را روی دروازه تیم مقابل ایجاد کردند. با این حال اخراج محمد انصاری مدافع وسط پرسپولیس در دقیقه ۶۶ معادلات مسابقه را تغییر داد. انصاری با دریافت کارت زرد دوم از زمین اخراج شد تا برانکو خیلی زود رامین رضائیان را به جای علی علیپور وارد زمین کند. به این ترتیب حسین ماهینی به دفاع وسط منتقل شد و رضائیان در دفاع راست بازی کرد.

هرچند پرسپولیس بعد از ۱۰ نفره شدن عقب نکشید، ولی پیکان در دقایق پایانی فشار بیشتری روی دروازه پرسپولیس ایجاد کرد. با این حال این مهدی طارمی بود که در دقیقه ۸۹ می توانست کار را تمام کند و برای پرسپولیس گلزنی کند ولی رحمان احمدی دروازه بان پیکان مانع شد. همچنین در دقیقه ۹۲ گادوین منشا در آستانه بازکردن دروازه پرسپولیس رفت ولی سیدجلال حسینی این توپ را از روی خط دروازه دفع کرد تا بازی در نهایت با همان تساوی بدون گل تمام شود.

 

نیمه اول

دقیقه 3: شوت مهدی طارمی از کنج محوطه جریمه به آرامی در دستان رحمان احمدی قرار گرفت.

دقیقه 5: مهدی طارمی در موقعیتی بسیار خوب در منطقه پشت مدافعان پیکان صاحب توپ شد و در حالی که می‌توانست با یک ضربه آرام و در موقعیتی شبیه به تک به تک دروازه پیکان را باز کند، کار خود را سخت کرد و با ضربه‌ای نامطمئن، توپ را در اختیار احمدی دروازه‌بان پیکان قرار داد.

دقیقه 9: پاس ماهان رحمانی پشت مدافعان پرسپولیس به منشا رسید که این بازیکن با فراری سریع، از رادوشویچ عبور کرد و ضربه‌اش را به سمت دروازه شلیک کرد اما در دهانه دروازه، محمد انصاری از گل شدن این توپ جلوگیری کرد.

دقیقه 20: گادوین منشا بار دیگر با استفاده از سرعت بالای خود با رادوشوویچ تک به تک شد که این بار ضربه نهایی را بد زد و رادو که از دروازه خارج شده بود، با ران پای خود، توپ را مهار کرد.

دقیقه 24: ارسال کوتاه وحید امیری داخل محوطه جریمه به طارمی رسید اما این بازیکن که کنترل خوبی روی توپ نداشت، در حالتی نامتعادل این توپ را از دست داد.

دقیقه 35: ارسال کرنر روی دروازه پیکان با دفع توپ سریع بازیکنان میزبان همراه شد که در ادامه شوت عجیب فرشاد احمدزاده، توپ را به آسمان فرستاد تا این موقعیت را از دست داد.

نیمه دوم

دقیقه 50: ضربه کاشته محمدصادق بارانی در حالی‌که خط دفاع پرسپولیس هنوز چیده نشده بود، با صورت غافلگیرکننده و با فاصله‌ای بسیار کوتاه از بالای دروازه به خارج رفت.

دقیقه 58: وحید امیری از سمت چپ با یک فرار سریع، یخ بازی را شکست اما ارسال کوتاه او قبل از آن که به دهانه دروازه پیکان برسد، توسط مدافعان این تیم دور شد.

دقیقه 61: ارسال زیبای محسن مسلمان روی دروازه پیکان، یک فرصت دیگر را در اختیار مهدی طارمی قرار داد. طارمی با یک ضربه موقعیت بسیار خوب برای گلزنی را از دست داد.

دقیقه 64: ضربه کاشته فنی که گادوین منشا از پشت محوطه جریمه شلیک کرد، به آسانی توسط رادوشویچ مهار شد.

دقیقه 65: فرشاد احمدزاده در یک حمله سریع برای پرسپولیس می‌توانست با یک پاس دقیق، پایه‌گذار گل تیمش باشد، در ارسال پاس بی‌دقت بود تا پرسپولیس بار دیگر با دست خالی از یک حمله برگردد.

دقیقه 66: محمد انصاری در پی انجام خطای هند، دومین کارت زرد خود را دریافت کرد و از زمین بازی اخراج شد.

دقیقه 68: سانتر خوب از سمت چپ روی دروازه پیکان ارسال شد که در میانه راه، با ضربه سر فرشاد احمدزاده این فرصت نیز از دست سرخپوشان رفت.

دقیقه 74: شوت مستقیم سیاوش یزدانی مقدم از فاصله‌ای حدود 30 متری از بالای دروازه پرسپولیس به شکلی خطرناک راهی اوت شد.

دقیقه 84: ضربه زیبای سیامک نعمتی از پشت محوطه جریمه با فاصله‌ای بسیار کم از کنار تیر عمودی دروازه‌پرسپولیس به اوت رفت.

دقیقه 88: گادوین منشا در بین مدافعان پرسپولیس صاحب موقعیت بود که فرصت گلزنی را به خاطر شلوغی مدافعان پرسپولیس از دست داد.

دقیقه 89: مهدی طارمی بار دیگر یک موقعیت تک به تک را از دست داد و رحمان احمدی توپش را دفع کرد.

 

دقیقه 90: ضربه منشا در شرایط تک به تک را رادوشوویچ برگشت داد و در ادامه ریباند بازیکن پیکان را سیدجلال حسینی از روی خط برگشت داد و مانع گل شدن آن شد.

قضاوت این دیدار به‌عهده اشکان خورشیدی است که در این دیدار به امیرحسین صادقی از پیکان و سیدجلال حسینی از پرسپولیس کارت زرد نشان داد و محمد انصاری را با نشان دادن دو کارت زرد و یک کارت قرمز اخراج کرد.

پرسپولیس با این نتیجه ۲۳ امتیازی شد و همچنان در صدر جدول قرار دارد و در صورتی که تراکتورسازی فردا صبای قم را در تبریز شکست دهد با تفاضل گل بهتر جای این تیم را در رده نخست می گیرد. پیکان هم با ۱۶ امتیاز در رده چهارم قرار گرفت.

 

ترکیب پیکان: رحمان احمدی، مهدی شیری، امیرحسین صادقی، سیاوش یزدانی‌مقدم، محمدصادق بارانی، سیامک نعمتی، آرمان قاسمی، ماهان رحمانی، ابوالفضل ابراهیمی(72-لوان هاراپتیان)، مرتضی آقاخان(84-سجاد آشوری) و گادوین منشا.

سرمربی : مجید جلالی

ترکیب پرسپولیس: بوژیدار رادوشوویچ، محمد انصاری، سیدجلال حسینی، حسین ماهینی، محسن ربیع‌خواه، کمال کامیابی‌نیا، فرشاد احمدزاده(89-صادق محرمی)، محسن مسلمان(73-احمد نورالهی)، وحید امیری، علی علیپور(70-رامین رضاییان) و مهدی طارمی.
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)