پرسپولیس نیوز : دبیر کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال گفت: ˈسید مهدی رحمتی ˈ طی 12 دوره قبلی لیگ برتر فوتبال 9 بار عنوان اخلاقی ترین بازیکن لیگ را کسب کرده است.

حجت الاسلام ˈعلیرضا علیپورˈ امروز سه شنبه در حاشیه هم اندیشی ناظران و نماینده فدراسیون فوتبال در لیگ برتر و دسته یک کشور افزود:رحمتی در بازی استقلال مقابل سپاهان و همچنین در لیگ قهرمانان آسیا بارها هدف بدترین برخوردها قرار گرفته اما واکنش نادرستی نشان نداده است.

علیپور تاکید کرد: اگر باشگاه ملوان فیلم صحنه اتفاقی را که رخ داده در اختیار دارد باید آن را به صورت مستند در اختیار کمیته انضباطی و اخلاقی قرار دهد و اگر این مساله از زوایای مختلف نشان داده شود خیلی بهتر مساله قابل پیگیری و رسیدگی خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که برخی جریمه تعیین شده برای رفتار رحمتی را ناکافی می دانند،گفت: کمیته اخلاقی در خارج از مستطیل سبز فعالیت ها را نظارت می کند و رسیدگی به آنها را در دستور کار دارد اما در زمین بازی و داخل این مستطیل تصمیم گیری با کمیته انضباطی است.

وی خاطر نشان کرد:قانون برای همه یکسان است و متاسفانه این که برخی تیم ها و مسئولان باشگاه ها بخواهند با ایراد وارد کردن به موضوعات مختلف، هزینه های میلیاردی خود را توجیه کنند درست نیست

حجت الاسلام علیپور افزود:فدراسیون طی سال ها اقدامات پیشگیرانه ای انجام داده و ما نیز 23 بند در این زمینه تدوین کرده ایم که به تایید هیات رییسه فدراسییون و سازمان لیگ رسانده ایم.

وی تصریح کرد: متهم کردن داوران یا اینکه مدعی شویم فلان شماره ناشناس با بازیکنان و مسئولان تیم تماس گرفته است ، درست نیست و همه چیز باید در یک مسیر و فرایند منطقی پیگیری شود.

علیپور از مربیان ومسئولان باشگاه های فوتبال خواست به مسایل حاشیه ای دامن نزنند .

وی ادامه داد: برخی ترفندهای مربیان در سال های گذشته که با تخریب کردن داوران و تماشاگران به دنبال گرفتن نتیجه بودند، از سوی مسئولان کمیته اخلاقی شناسایی شده و قطعا مقابل آنان می ایستیم .

دبیر کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال خاطر نشان کرد:اگر در فصل جاری شاهد بروز چنین اتفاقی باشیم خطر محرومیت و کسر امتیاز باشگاه ها را تهدید می کند.

علیپور ادامه داد: متاسفانه هفته گذشته مدیر عامل و سرمربی یکی از تیم های دسته یک فوتبال با زیر سوال بردن بهترین داور فوتبال کشور که شاید در جام جهانی قضاوت کند داوری کشور را زیر سوال برده است.

وی خطاب به این مدیر عامل افزود: ˈبه چه حقی این مطالب را عنوان می کنی، مدیر عامل نباید تحت تاثیر سخنان اطرافیان قرار گیرد، قطعا چنین مواردی در پرونده آنان ثبت و در موضوع مجوز فعالیت آنان لحاظ خواهد شد.

وی درخصوص رفع محرومیت فیروز کریمی و شائبه های که در این خصوص وجود دارد، نیز گفـ ت:طبق شواهد کریمی محرومیت خود را در لیگ دسته سه قزوین سپری کرده است و کمیته انضباطی از هیات این استان موضوع را استعلام کرده است .

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)