پرسپولیس نیوز : بی دلیل نیست که این برزیلی کوتاه قامت تبدیل به محبوب تماشاگران پرسپولیس شده است.

یحیی گل‌محمدی از وقتی مسوولیت هدایت پرسپولیس را برعهده گرفته آمار قابل قبولی از خود برجای گذاشته است. بالا کشیدن پرسپولیس از رتبه سیزدهم جدول به رده ششم، بدون باخت ماندن و رساندن تیم به نیمه نهایی جام حذفی مواردی است که کارنامه یحیی را از لحاظ آماری قابل پذیرش جلوه می‌دهد  ولی بدون شک یک نفر نقش پررنگی در رسیدن یحیی به این آمار داشته است؛ یک خارجی 37 ساله به نام "نیلسون کوریا جونیور"

شاید خیلی ها در ابتدای دور برگشت مخالف جدایی شهاب گردان از پرسپولیس بودند و اعتقاد داشتند که با رفتن مانوئل ژوزه از جمع قرمزها و میدان گرفتن گردان او می‌تواند شماره یک خوبی برای پرسپولیس باشد. گردان با نمایش‌های خوب خود در سپاهان بخشی از نظر منتقدان جدایی‌اش از پرسپولیس را تایید کرد ولی یحیی هم اشتباه نکرد چون نیلسون به مفهوم واقعی کلمه عصای دست او بوده است. این برزیلی که از لحاظ فیزیکی خیلی هم برای پست دروازه‌بانی جالب به نظر نمی‌رسد، در طول دوران مربیگری گل محمدی و طی 14 بازی(11 بازی لیگ و 3 بازی حذفی) موفق شده 8 بار کلین‌شیت کرده و دروازه خود را بسته نگه دارد.

او در مجموع این 14 مسابقه تنها 7 گل دریافت کرده که به گواه فیلم بازیها و شهادت کارشناسان در هیچ یک از این گل ها مقصر نبوده و می توان گفت که در اکثر این گلهای دریافتی کاری از دست او برنمی‌آمده است. در نقطه مقابل پرسپولیس و یحیی در چند بازی به شدت مدیون نیلسون شده‌اند. بازی‌های پرسپولیس مقابل داماش، فولاد و صبا و گل نخوردن پرسپولیس در آنها به طور کامل مدیون هنرنمایی‌های نیلسون بوده که در هر بازی حداقل 3 موقعیت مسلم حریفان را بی‌ثمر گذاشته است.

راه دوری نرویم در همین بازی امروز برابر ذوب‌آهن نیلسون برای بسته نگه داشتن دروازه پرسپولیس 4 موقعیت صد درصد را از ذوب‌آهن گرفت که اوج آنها رد کردن ضربه سر بیاتی‌نیا در دقایق ابتدایی بازی و شوت سرکش مسلمان در آخرین دقایق وقت‌های اضافی بود که هر دو توپ را با واکنش‌هایی عالی راهی کرنر کرد. بی‌دلیل نیست که این برزیلی کوتاه‌قامت تبدیل به محبوب تماشاگران پرسپولیس شده است. این درست که کاریزمایی جالب و دوست‌داشتنی دارد ولی اگر او تا این حد خوب و کم‌اشتباه دروازه‌بانی نمی‌کرد، آیا قرمزدوستان برای کاریزمایش تره خرد می‌کردند؟

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)