خبرگزاری پرسپولیس : سرپرست سابق پرسپولیس گفت: آن بازی 9 نفره درس بزرگی برای همه نسل های پرسپولیس بود و امیدوارم بازیکنان امروز از آن اتفاقات الگوبرداری کنند.

 

محمود خوردبین  افزود: برای من جالب است که این دربی های خاص و انحصاری همیشه برای پرسپولیس بوده است. این مساله به روح بزرگ پرسپولیس مربوط می شود که اگر بازیکنان هر نسلی آن را درک کنند، اتفاقات بزرگی را رقم می زنند.

وی افزود: بازی دوم مهر ماه 1378 یکی از بهترین خاطرات من در دوران فعالیتم بود و درس بزرگی برای همه نسل ها، بویژه بازیکنان امروز پرسپولیس است. همه دیدند که بچه ها در آن بازی چقدر دویدند و چقدر زحمت کشیدند و انگار خودشان نبودند. اول همه نگران بودند گل های زیادی بخوریم اما آخر بازی ما شاکی بودیم که بازی مساوی شد.

محمود خوردبین که شصت و چهارمین سالروز تولدش را امروز جشن می گیرد، ادامه داد: اواخر بازی، این ما بودیم که حمله می کردیم و استقلال دفاع می کرد. در دقایق پایانی هم یک موقعیت گل صد در صد به دست آوردیم که از دست رفت. استقلالی ها مانده بودند که پرسپولیس چطور می تواند 9 نفره آنقدر بجنگد و آنها را تحت فشار بگذارد. آن بازی یکی از بهترین هدیه های تولدم بود که از تیم گرفتم.

سرپرست سابق تیم فوتبال پرسپولیس تصریح کرد: همه چیز از آن حلقه اتحادی شروع شد که بچه ها کنار هم داشتند. دستشان را روی دست هم گذاشتند و هم قسم شدند. قول و قرارشان از عمق وجودشان بود و بعد هم با تمام وجودشان بازی کردند. هر کسی وظیفه خودش می دید جای دو، سه نفر بدود. همه جوره هوای هم را داشتند. روی نیمکت هم هیچکس آرام و قرار نداشت. همه سعی می کردند کمک کنند. بازیکنان ذخیره هم تلاش می کردند به بچه های داخل زمین انرژی بدهند.

وی در ادامه گفت: من برای اولین بار دیدم که علی پروین از روی نیمکت بلند شد و با بچه ها صحبت کرد. او سعی می کرد به بازیکنان روحیه بدهد، یادم هست که به آنها گفت: از دست ما کاری بر نمی آید، خودتان باید این بازی را بیرون بیاورید. من در سال های بعد هیچگاه پرسپولیس را آنطور ندیده بودم ولی شاید دربی سال قبل که بچه ها در ده دقیقه، ده نفره، سه گل زدند، همان اتفاق روی داد.

خوردبین در پایان افزود: همین بازی ده نفره نشان داد، باز هم آن اتفاقات قابل تکرار است. من اعتقاد دارم تیم فعلی هم می تواند آن نتایج را بدست آورد. بازیکنان باید فکر خود را از مسائل دیگر آزاد کنند و بیشتر به فوتبال فکر کنند. به خاطر هواداران و به خاطر زحماتی که آقای رویانیان برای این تیم کشیده امیدوارم بازیکنان با تلاش بیشتر موفقیت پرسپولیس را رقم بزنند.

 

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)