مرجع خبری پرسپولیس :  90 این بار آنقدر متفاوت بود که شاید تنها بتوان آنرا با برنامه ای که محسن صفایی فراهانی در قامت رئیس کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال در آن حضور پیدا کرده بود مقایسه کرد.

 

از شایعاتی که در خصوص جدایی عادل فردوسی پور از 90 طی روزهای منتهی به دوشنبه گذشته منتشر می شد، قابل تشخیص بود که 90 اینبار شب متفاوتی را تجربه خواهد کرد. با اس ام اس هایی که صبح همان روز برای حمایت از یک جریان خاص با شرکت در مسابقه اس ام اس برنامه 90 به دستمان رسید شکمان به یقین تبدیل شد که مه و خورشید و فلک عزم خود را جزم کرده اند یک برنامه تاریخی را روی آنتن بفرستند. مجری قدیمی 90 برای این هدف کسی را به برنامه اش فراخوانده بود که تنها او می توانست پنبه رئیس سازمان ورزش دولت نهم را بزند و حقایق چهارسال گذشته فوتبال ایران را که به سقوط آزاد این رشته ورزشی طی سال های اخیر منجر شد بیان کند. محمد دادکان هرچند همان دقایق ابتدایی برنامه اعلام کرده بود قصد ندارد نامی از شخصی ببرد اما خیلی زود در مواجه با سوالات فردوسی پور قول خود را زیر پا گذاشت و البته با ارائه مستنداتی به افشای مسائلی که بر او و فدراسیون تحت رهبریش در روزهای منتهی به جام جهانی آلمان گذشت پرداخت و از حقایق مربوط به آن پرده برداشت. داداکان همان ابتدا با بیان اینکه «جنگ من و علی آبادی بر سر ریاست بود. من اعلام کرده بودم که در فدراسیون نمی مانم و ایشان همه به دنبال ریاست بود»؛ برنامه را وارد فاز جدیدی کرد. فردوسی پور در طول صحبت های دادکان یا سکوت کرده و یا با خنده های معنی دارش جریان پیش رو را هدایت می کرد.

 دادکان از تعلیق فوتبال ملی و استقلال منحصر به فرد فدراسیون تحت رهبری اش گفت و با اشاره به روزهای پایانی حضورش در این سمت گفت: «گفتند دادکان باید برود تا نیروهای جوان تر را جایگزین کنیم. بعدها فهمیدیم نیروی جوان تر خودشان بودند و آقای کفاشیان، که در اصل یکی بودند و تنها نام خانوادگی متفاوتی داشتند!». مجری برنامه که قصد داشت جانب بی طرفی را رعایت کند انتقاداتی را از دوران ریاست دادکان مطرح کرد اما خود نیر نیک می دانست که برهه چهار ساله ریاست دادکان که با صعود بی دردسر به جام جهانی و حضور دائمی در میان 20 تیم برتر دنیا همراه بود از هیچ منظری با شرایط کنونی قابل قیاس نیست. محمد دادکان نیز از ضعف مدیریت در فوتبال گله کرد و از پیشکسوتان این رشته که خانه نشین شده اند، از مدیرانی که سکان ورزش کشور را بدست گرفته و اغلب ارتشی و سپاهی هستند و یا چون تخصص دیگری ندارند وارد فوتبال می شوند گفت! رئیس سابق فدراسیون فوتبال از لیوانی گفت که در دست کفاشیان نیست و از نامه ای که به کیومرث هاشمی برای حفظ ارزش هایی که در چهار سال برای فدراسیون پایه ریزی کرده بود نوشته، گفت. دادکان شاید آخرین گلادیاتور فوتبال ایران و از معدود مدیرانی باشد که دوست و دشمن به شایستگی هایش اذعان دارند. رئیس سابق با انتقاد از سیاست های کنونی فدراسیون و بی برنامگی ها به 7 میلیارد تومانی اشاره کرد که باقی گذاشت و تبدیل به میلیارد ها تومان بدهی شد! 90 این بار آنقدر متفاوت بود که شاید تنها بتوان آنرا با برنامه ای که محسن صفایی فراهانی در قامت رئیس کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال در آن حضور پیدا کرده بود مقایسه کرد. شبی که بیانگر سه افتخار بزرگ زندگی محمد دادکان از زبان خودش بود. گرفتن نشان افتخار از محمد خاتمی رئیس جمهور وقت، صعود به جام جهانی و اخراج توسط محمد علی آبادی! گلادیاتور اما با اعلام اینکه هرگز به کارهای اجرایی بازنخواد گشت ابهام بزرگی را در خصوص آینده فوتبال ایران بوجود آورد و البته سرنوشت نامعلوم آخرین گلادیاتور فوتبال ایران…

 

پویا نوایی

اختصاصی // استفاده از این خبر با ذکر نام مرجع خبری پرسپولیس مجاز است

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)