کنفرانس مطبوعاتی باشگاه پرسپولیس – بخش سوم

مرجع خبری پرسپولیس : سرمربی سابق پرسپولیس گفت:  فشار به مسئولان عالي رتبه ورزشي ايران و بخصوص آقاي سعيدلو و هواداراني باعث شد بركنار شوم. طي صحبت دوستانه‌اي كه با آقاي كاشاني داشتم از اين تيم جدا شدم.

زلاتكو كرانچار در ادامه صحبت‌هايش در نشست مطبوعاتي باشگاه پرسپوليس با اشاره به اينكه با تغيير ساختاري كه در اين تيم داده درباره تغييرات مداوم در پرسپوليس اظهار داشت: به غير از مواردي كه مصدومان تيم زياد مي‌شدند و مجبور به تغيير در تركيب بوديم تغييرات آنقدر فاحش نبود.
وي گفت: اگر به خاطر داشته باشيد اين تيم در ابتداي فصل 15 بازيكن جديد را به خدمت گرفته بود و من با تغيير بزرگي به اين تيم آمدم. در همان ابتدا بازيكنان نوسان زيادي داشتند و من براي نتيجه‌گيري مجبور بودم دنبال راه حل باشم. بعد از اردوي تداركاتي در دبي ثبات در تيم به وجود آمد. البته با وجود بازي‌هاي خوب مقابل صبا و استقلال اهواز نتوانستيم نتايج مناسبي كسب كنيم. اعتقاد دارم دايي از اين انسجام تيمي نهايت استفاده را مي‌برد و نيازي به تغيير ندارد و مطمئنم او با اين تيم موفق مي‌شود.

كرانچار درباره اين سوال كه خودش در ابتداي فصل دستيارانش را انتخاب نكرده و همچنين در ابتداي حضور خود در اين تيم اعلام كرده بود براي يك فصل آمده است، اظهار داشت: هرگز در فوتبال نمي‌شود پيش‌بيني كرد چه زماني مي‌تواني در يك تيم حضور داشته باشي. ما مربيان به نتايج خود وابسته هستيم ولي قطعا مطلع هستيد وقتي مربي با تغيير زياد در يك تيم حضور پيدا مي‌كند نياز به هماهنگي دارد. آن اوايل متاسفانه تيم دچار افت شده بود و به آن نحوي كه بايد كار را آغاز نكرديم.

اين مربي كروات خاطرنشان كرد: فكر مي‌كنم در آن زمان آقاي انصاري‌فرد نتوانست به خوبي اوضاع تيم را پيگيري كند و امور مالي آن طور كه بايد؛ حل و فصل نمي‌شد. اين مسئله در تمرين تيم تاثير گذاشته بود. باز هم مي‌گويم با حضور حبيب كاشاني در تيم پرسپوليس اوضاع اصلاح شد. اين مسئله نه به لحاظ كيفي بلكه به لحاظ مديريتي تاثير خود را گذاشته بود. بين كاشاني و من رابطه حسنه بسيار خوبي وجود داشت و ما با يكديگر همكاري خوبي داشتيم.

سرمربي سابق پرسپوليس ادامه داد: با بازيكنان هم رابطه خوبي داشتم و هر آنچه مي‌گفتم مي‌پذيرفتند ونتيجه پيشرفت پرسپوليس شد و به مقام سوم رسيد. من ايمان دارم كاشاني اگر از روز اول در اين باشگاه بود، اين تيم اكنون در صدر جدول قرار داشت اما در آن برهه حساس دچار نوسات شديم.

كرانچار با بيان اينكه سرانجام شرايطي از راه رسيد تا حكم بركناري من صادر شود، عنوان كرد:‌ فشار به مسئولان عالي رتبه ورزشي ايران و بخصوص آقاي سعيدلو و هواداراني باعث شد بركنار شوم. طي صحبت دوستانه‌اي كه با آقاي كاشاني داشتم از اين تيم جدا شدم. باز هم تاكيد مي‌كنم از همكاري با حبيب كاشاني و باشگاه پرسپوليس بسيار خوشحال هستم. البته با خاطري ناراحت پرسپوليس راترك مي‌كنم چون در اين تيم خاطرات زيبايي داشتم. افتخار مي‌كنم با شخص بلند بالايي به نام كاشاني همكاري مي‌كردم.

كرانچار با تمجيد دوباره از كاشاني تصريح كرد: او داراي موازين اخلاقي زيادي است. تصميمي كه او براي بركناري من اتخاذ كرد، هيچ تاثيري در ديدگاه و ذهن من نمي‌گذارد. بايد اعتراف كنم با شما خبرنگاران نيز احساس خوشايندي داشتم. همين طور راضي هستم كه توانستم بعضي بازيكنان را به شكل حرفه‌اي عادت دهم و اين برايم حائز اهميت است.

كرانچار گفت: بايد بگويم براي خروج پرسپوليس از اين وضعيت بايد اين حكم را مي‌پذيرفتم و بايد بگويم كه پذيرش اين حكم برايم دردآور است اما با صداقت مي‌گويم پرسپوليس موفق مي‌شود. به غير از آشنايي با تيم پرسپوليس از اينكه با مردم ايران آشنا شدم خوشحال شدم چون داراي فرهنگ غني هستند.
وي تاكيد كرد: من در 2 باشگاه بزرگ بازي كرده و قهرمان شدم اما افتخار خاصي دارم كه سرمربي تيمي در ايران هستم كه 30 ميليون هوادار داشت. تشكر مي‌كنم از همه كساني كه پرسپوليس حمايت كردند و باز هم اعلام مي‌كنم اميدوارم علي دايي در بخشي كه من خوش‌شانس نبودم، خوش شانس باشد و بتواند براي اين تيم شادي و شعف را به وجود آورد.
كرانچار يادآور شد: پرسپوليس بايد افتخار كند كه مديري مثل كاشاني آن را اداره مي‌كند كه صاحب شخصيت، دانش و ارزش‌هاي انساني است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)