پرسپولیس نیوز : پیشکسوت فوتبال ایران می‌گوید با گذاشتن یک دوره کوتاه آموزشی و اضافه شدن بازیکنان به باشگاه‌های خود می‌توان معادلی برای دوران سربازی بازیکنان فوتبال در نظر گرفت.

ابراهیم آشتیانی در مورد حاشیه‌های به وجود آمده برای بازیکنان سرباز در ماه‌های اخیر اظهار کرد: باید راه حلی ارائه شود تا این بازیکنان با پرداخت یک جریمه به صورت مادی بتوانند دوباره شرایط حضور در فوتبال حرفه‌ای را پیدا کنند.

او ادامه داد: اشتباه اصلی را کسانی مرتکب شدند که این کارت‌ها را برای بازیکنان صادر کردند و باید با آن‌ها برخورد جدی کردند. قطعا یک بازیکن جوان که در بهترین شرایط فوتبال بازی می‌کند، به دنبال راهی برای ادامه فوتبال خود می‌رود.

پیشکسوت فوتبال ایران تصریح کرد: بیشتر افراد دوست دارند چراغ قرمز را رد کنند و یا به ورود ممنوع بروند، اما پلیس باید نقش یک بازدارنده را ایفا کند.

آشتیانی با بیان اینکه اگر یک فوتبالیست در اوج دوران ورزشی خود عازم خدمت سربازی شود با مشکل جدی روبه‌رو می‌شود، خاطرنشان کرد: وقتی یک فوتبالیست در سن درخشش خود مجبور شود به سربازی برود، فوتبالش نابود می‌شود.

او ادامه داد: در زمانی یک دوره آموزش برای بازیکنان سرباز در نظر می‌گرفتند و پس از آن فوتبالیست‌ها در تیم‌های خود تمرین می‌کردند و به فوتبال آن‌ها لطمه‌ای وارد نمی‌شد.

پیشکسوت فوتبال ایران با اشاره به اینکه با قضایای پیش آمده برای بازیکنان سرباز تیم ملی نیز دچار مشکل می‌شود، اظهار کرد: با این روند حتی تیم ملی نیز دچار مشکل جدی می‌شود. از دست دادن چند بازیکن خوب ملی‌پوش که مشکل سربازی دارند، لطمه‌ای جدی به تیم ملی وارد می‌شود.

آشتیانی افزود: دادن بازیکنان سرباز به تیم‌های نظامی هم روش قابل قبولی نیست. این چه کاری است که تیم‌های نظامی بدون هیچ هزینه‌ای و به راحتی بازیکنان سرباز سایر تیم‌ها را می‌گیرند؟!

او با بیان اینکه روند کنونی برای بازیکنان سرباز باید اصلاح شود، گفت: من معتقد نیستم که تنها فوتبالیست‌ها باید سربازی خود را متفاوت از دیگر قشرهای جامعه بگذرانند، بلکه تمامی استعدادهای این کشور اعم از هنر و ورزش و علم و … باید به صورت جداگانه و متفاوت معادل خدمت سربازی خود را طی کنند.

پیشکسوت فوتبال ایران اضافه کرد: با این روند دیگر تمایلی برای جوان‌گرایی در تیم‌های مختلف باقی نمی‌ماند. وقتی یک باشگاه ببیند بازیکنش پس از رسیدن به یک شرایط ایده‌آل باید برای خدمت سربازی به یک باشگاه نظامی برود، دیگر هزینه‌ای برای پرورش استعدادها انجام نمی‌دهد.

آشتیانی خاطرنشان کرد: بهترین راه برای این مشکل گذاشتن یک دوره آموزشی و پس از آن آمدن بازیکنان به باشگاه‌های خود است.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)