مرجع خبری پرسپولیس : افشين پيروانى ۱۹ بار دربى تهران را به عنوان بازيكن و مربى پرسپوليس تجربه كرده است و مى تواند در مورد اين بازى به خوبى اظهارنظر كند. پيروانى معتقد است كه دربى ۶۸ نتيجه عجيبى نخواهد داشت چون ۲ تيم بسته بازى مى كنند و ترس از باخت نمى گذارد گل هاى زيادى ردوبدل شود. گفت گو با وى را بخوانيد:

 

 

• اوضاع پرسپوليس را چطور ارزيابى مى كنيد؟
– پرسپوليس خوب نتيجه گرفته است و در بازى با پيكان، هم خوب بازى كرد ، هم نتيجه خوبى گرفت و براى دربى آماده است.

• وضعيت پرسپوليس براى دربى ايده آل است ؟
– پرسپوليس بهتر از گذشته كار مى كند. البته از نظر نفرى جنس تيم جور نيست. آنها در بعضى از پست ها خوب كار مى كنند اما در بعضى ديگر كمبود دارند. اگر همين روند را ادامه دهند در آينده بهتر مى شوند.

 

 

• اوضاع استقلال را چگونه مى بينيد؟
– استقلال در حال حاضر شرايط خوبى دارد. در چند هفته اخير خوب كار كرده اند. شايد در بعضى از بازى ها نتيجه نگرفته اند اما وضعيت خوبى دارند. الان براى ۲ تيم همه چيز مساوى است و شرايط يكسانى دارند.

 

•دربى باز هم مساوى مى شود؟
– مساوى بهتر از باخت است ۲ تيم محتاط بازى مى كنند و بازى مساوى مى شود. من در ۱۹ دربى بازى كرده ام كه خودش يك ركورد است. الان شرايط ۲ تيم مساوى است اما اميدوارم پرسپوليس برنده شود.

• دربى ۶۸ را چگونه مى بينيد؟
-براى هر ۲ تيم سخت است اما در نهايت هر كسى بهتر از موقعيت هايش استفاده كند راحت تر پيروز مى شود.

• چه چيزى عامل موفقيت يك تيم در دربى مى شود؟
– بحث روحى و روانى است. نيمه اول دربى خيلى مهم تر از نيمه دوم است. به خاطر تشويق تماشاگر و استرس بازى است اما در نيمه  دوم ۲ تيم محتاط تر بازى مى كنند. اين تنها بازى اى است كه ۲ تيم در دقايق اوليه به دنبال ارزيابى يكديگر هستند اما در بازى هاى ديگر از اول به دنبال نتيجه اند. در نهايت بحث روحى و روانى است و هر كسى از موقعيت هايش بهتر استفاده كند نتيجه بازى را تغيير مى دهد.

• چرا دربى تهران بازى زيبا و تماشاگرپسندى نمى شود؟
– چون تماشاگران ما احساسى تر از همه دنيا هستند. ميلان به اينتر باخت اما هوادارانش تا يك ربع بعد از بازى ميلان را تشويق مى كردند اما اين فرهنگ در بين تماشاگران ما نيست اگر دربى را نبرى توهين مى شنوى و اگر ببرى فردين مى شوى. فوتبال ما احساسى است و عواقب شكست در دربى خيلى سنگين است.

• چه كار كنيم كه دربى فارغ از نتيجه قشنگ شود؟
– سال هاست كه نشده و از اين به بعد هم نمى شود. به خاطر ترس از باخت نبايد انتظار داشت دربى قشنگ شود.

• چه توصيه اى براى دايى و تيمش داريد؟
– دايى خودش كنار تيم هست و بهتر از هر كسى پرسپوليس را مى شناسد توصيه اى ندارم اما آرزوى موفقيت براى پرسپوليس دارم.

• ممكن است نتيجه عجيبى در اين بازى رقم بخورد؟
– نه در اين بازى نمى شود. ممكن است با اختلاف يك گل باشد اما چون ۲ تيم بسته بازى مى كنند، درگيرى بالاست و سيستم تيم ها دفاعى است، امكان نتيجه عجيب كم است.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)