مرجع خبری پرسپولیس : در روزي که حافظيه سرخ بود و پرسپوليس هم با سه امتياز به تهران برگشت شايد فردوسي‌پور و 90 مي توانستند سند محکمي از کثرت هواداران پرسپوليس در ساير شهرها را به رخ بکشند تا متهم به دست بردن در راي‌ها براي تغيير نتايج نظرسنجي نشوند. اين در حالي است که در ديدار مقاومت و تراکتورسازي در حافظيه تيم مهمان تنها 700 الي 1000 تماشاگر در حافظيه داشت!

 

نقش تماشاگران در فوتبال حرفه‌اي تا بدان جاست که فيفا يکي از سنگين‌ترين جرايم تيم‌هاي مختلف را محروم کردن آنها از بازي مقابل هوادارانشان در نظر مي گيرد. هواداران شيرازي علي‌رغم برخي ادعا‌ها در فوتبال ايران، ثابت كرد‌ه‌اند كه رنگ مورد علاقه‌ي‌ يك هوادار واقعي زمان و مكان نمي‌شناسد و مي‌تواند حتي تراكتورسازي را نيز با همه‌ي جنجال‌هاي اخير درباره‌ي كم يا فزون بودن هوادارانش تنها بگذارند.

 بارها و بارها ديده و شنيده‌ايم که تيم هاي باشگاهي به همراه خود تماشاگري مي‌برند تا سهميه‌ي ده درصدي سکوها در ورزشگاه‌هايي که به عنوان ميهمان به زمين مي روند را حفظ کنند. ليگ نهم با پديده اي به نام تراکتورسازي مواجه شد و هواداران اين تيم به عنوان پرشورترين تماشاگران کشور لقب گرفتند. دامنه اين بحث اما فراتر رفت و وقتي در برنامه 90 پرسپوليس عنوان پرهوادارترين تيم را به دست آورد، سرمربي سرخپوشان تبريزي مباحثي را مطرح كرد تا شائبه دخالت مجري آن برنامه در تعداد بالاي پيامک هاي پرسپوليسي را به دنبال داشته باشد.

هرچند همگان معتقدند از منظر حرفه‌اي بين هوادار و تماشاگر تفاوت بسياري وجود دارد و شايد تيمي هوادار داشته باشد اما بنا به هر دليلي آنها براي ديدن بازي‌هاي تيمشان پا به ورزشگاه نگذارند كه اين بدان معناست كه آن تيم تماشاگر ندارد.

عصر روز جمعه 30 بهمن در ورزشگاه حافظيه شيراز اتفاق جالبي رخ داد. بر اساس اين گزارش در حالي که هيأت فوتبال فارس از يک روز قبل مبادرت به بليت فروشي کرده بود تا بدين وسيله شيرازي‌ها قبل از هواداران مقيم شهرستان‌هاي اطراف بليت خريده و سکوها در تصرف تماشاگران مقاومت شهيد سپاسي قرار گيرد اما به رغم انجام اين کار از ساعت 8 صبح الي 20 پنج شنبه 29 بهمن تنها 387 قطعه بليت به فروش رفت!

ساعت 11روز جمعه در حالي ظرفيت ورزشگاه تکميل شد که 90 درصد جايگاه ها در اختيار پرسپوليسي ها بود و تيم ميزبان تنها ده درصد سکوها را در اختيار داشت. به عبارت بهتر قانون سازمان ليگ به صورت کاملاً برعکس انجام شده بود، در اين ميان بسياري از هواداران پرسپوليس هم پشت در‌هاي بسته ماندند و به دليل تکميل ظرفيت ورزشگاه فرصت حضور نيافتند.

در روزي که حافظيه سرخ بود و پرسپوليس هم با سه امتياز به تهران برگشت شايد فردوسي‌پور و 90 مي توانستند سند محکمي از کثرت هواداران پرسپوليس در ساير شهرها را به رخ بکشند تا متهم به دست بردن در راي‌ها براي تغيير نتايج نظرسنجي نشوند. اين در حالي است که در ديدار مقاومت و تراکتورسازي در حافظيه تيم مهمان تنها 700 الي 1000 تماشاگر در حافظيه داشت!

شايد حق با بازيکنان پرسپوليسي بود که بعد از بازي از مسوولان تيم‌شان مي خواستند بازي‌هاي خانگي خود را در حافظيه برگزار کنند!؟

نقطه مقابل اين ديدگاه مي تواند تلنگري به فوتبال فارس باشد. روزگاري سکوهاي ميهماني ورزشگاه شهداي ارتش با نفس پرشور و پرشمار هواداران برق گرم مي شد اما حال شايد زمان آن رسيده تا مسوولين به بررسي اين موضوع بپردازند که چرا تيم هاي شيرازي تماشاگر ندارند و بسياري از امتيازات روحي و رواني ميزباني را از دست مي دهند.

غلامحسين پيرواني مربي با سابقه شيرازي در اين باره مي گويد: «کاش اين مردم عزيز که مي آيند استقلال و پرسپوليس را در حافظيه تشويق مي کنند مي دانستند اگر مقاومت هم مثل برق حمايت نشوند و سقوط کند ديگر سرخابي هاي پايتخت به شيراز نمي آيند و همين هواداران هم از ديدن آنها محروم مي شوند. بايد فکري اساسي براي اين موضوع کرد».

حنجره هواداران شيرازي هنوز در اختيار سرخابي هاست و روي سکوها اين دو تيم را فرياد مي زنند، فارس اگر براي اين نکته راه حلي نيابد روزهاي سختي در پيش خواهد داشت.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)