پنجشنبه 24 بهمن (12:35)

مرجع خبری پرسپولیس : شش دلیل برای اینکه پرسپولیس دربی را می برد !

 مردان تاثيرگذار
 اين بازي اصلا معمولي نيست، اين يک حقيقت انکار ناشدني است که خيلي از مربيان دو تيم در اين سال‌ها به آن اعتقاد پيدا کرده‌اند. داربي اين دو تيم هميشه فشرده بوده و فضا و زمان بسيار کمي به حريف داده مي‌شود چراکه فشار آنقدر زياد است که حتي اجازه فکر کردن هم پيدا نمي‌کنيد. خوشبختانه پرسپوليس در اين بازي از بازيکناني برخوردار است که به‌خوبي با چنين شرايطي آشنا هستند و هم روي زمين و هم روي هوا از پس حريف بر مي‌آيند. کريم، کريمي و حتي نيکبخت با آن ابعاد بدني بسيار راحت مي‌توانند توانايي‌هايشان را به حريف ديکته کنند، مخصوصا اينکه در اوج آمادگي باشند.
 بازيکن – مديرهاي بزرگ
 اگر در تيم پرسپوليس، مربيانش هر ضعفي با هر اندازه «عدم توانايي» داشته باشند اما پرسپوليس اين فصل از بازيکناني برخوردار است که مي‌توانند در ميدان «مديريت» کنند. قرمزپوشان از بازيکنان مديري برخوردارند که خودشان در حد مربي هستند و مثل مربيان مي‌توانند اوضاع را به نفع خودشان جمع کنند. نگاهي به اسامي باقري، پتروويچ، کريمي، زارع، نوري، نيکبخت و رحمان رضايي به‌خوبي نشان مي‌دهد که اين اسم‌هاي «گنده»، توان تاثيرگذاري فراواني بر حريف دارند که در صورت مهيا بودن شرايط ناگهان جرقه‌اي را به آتش تبديل مي‌کنند و مهم‌تر آنکه برتري‌هاي عددي را تا پايان حفظ خواهند کرد. موضوعي که دست‌کم گرفته مي‌شود.

وينگادا نمي‌بازد
 وينگادا به‌خوبي از شرايط داربي آگاه است و حاضر نيست به همين راحتي‌ها اين بازي را وا بدهد. او مي‌داند که بازي خوب و کسب نتيجه لازم تا چه حد مي‌تواند او را محبوب کند و جو را به‌نفع او تغيير دهد. سرمربي پرتغالي در اولين حضور، تيم را به دو دسته تقسيم کرد و بازي دستگرمي ميانشان برگزار کرد تا بهتر بتواند بازيکنان و سيستم موردنظرش را بشناسد. او خبر دارد که افشين به هيات‌مديره گفته مسئوليت شکست احتمالي را نمي‌پذيرد و براي همين مي‌خواهد مسئوليت بازي و نتيجه را قبول کند و البته بازنده اين ميدان نباشد. از طرف ديگر حضور وينگادا موجب تحول در مسائل روحي و رواني بازيکنان خواهد شد و سيستم جديدي را وارد جريان فکري بازيکنان خواهد کرد که مطمئنا اثرات مثبتي دارد.
 فضا نمي‌دهند
 خيلي‌ها اعتقاد دارند که بازي پرسپوليس و استقلال هيچ‌گاه فني نيست اما اين موضوع کاملا نادرست است چرا که کوچک‌ترين نکات فني هم در آن تاثير دارد. مگر همين بازي قبل نبود که قلعه‌نويي با تيزهوشي، برهاني را در فضاي خالي مدفعان قرار داد و حسابي حريف را آزار داد؟ داربي مسابقه‌اي است كه فضا در آن، «حداقلي» است و بنابراين با توجه به تجارب بازي رفت، مدافعان پرسپوليس حتما عقب‌تر بازي مي‌كنند تا فضاي مانور براي آرش به حداقل برسد. با اين حربه عملا مي‌توان به کور شدن فضاي حرکتي آرش برهاني و البته قطع پاس‌هاي عمقي جان‌واريو و جباري اميدوار بود تا فضايي براي آنها وجود نداشته باشد.
 اين آخرين فرصت آنهاست
شكي نيست كه شكست در اين ديدار براي پرسپوليس به معناي پايان فصل است. بنابراين شكي نيست كه آنها در اين بازي با حداكثر ظرفيت خود بازي مي‌كنند… مثل بازي سپاهان در دور رفت. مثل نيمه‌دوم بازي رفت مقابل استقلال. بالاخره، داربي است!

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)