تیم تراکتورسازی تبریز بدون آنکه هزینه‌ای به عنوان رضایتنامه یا حق رشد به باشگاه‌های دیگر بپردازد، صاحب بازیکنانی می‌شود که به سن سربازی رسیده‌اند.

از جمله بازیکنانی که باید آنها را از این به بعد عضو باشگاه تراکتورسازی به حساب آورد، سروش رفیعی، احمد عبدا…‌زاده و احتمالاً بختیار رحمانی، بازیکنان سابق فولاد خوزستان هستند.

در كنار اين موضوع كه سروش رفيعي، احمد عبدا…‌‌زاده و بختيار رحماني برخلاف ميل باطني به يك تيم نظامي منتقل مي‌شوند، باشگاه تراكتورسازي تبريز بابت جذب اين بازيكن‌ها پولي به باشگاه فولاد خوزستان نمي‌دهد و جالب‌تر اينكه مطابق آيين‌نامه نقل و انتقالات فوتبال ايران احتمالاً مي‌تواند از اين بازيكنان به عنوان سهميه بازيكنان غير ليگ‌ برتري استفاده كند.
براساس آيين‌نامه نقل و انتقالات فوتبال كشور كه چندي پيش به باشگاه‌ها ابلاغ شده است، بازيكنان زير، سهميه ليگ ‌برتري محسوب نمي‌شوند:

الف- بازيكناني كه فصل قبل در طول مسابقات فقط در 7 بازي در ليست 18 نفره قرار بگيرند.
ب- بازيكنان فصل قبل ليگ ‌برتري كه قبل از شروع مسابقات نيم‌فصل دوم با توافق طرفين قطع همكاري كرده و در نيم‌فصل دوم در باشگاهي غير ليگ ‌برتري بازي كنند و يا در نيم‌فصل دوم عضويت هيچ يك از باشگاه‌ها را نداشته باشند، سهميه ليگ‌ برتري محسوب نمي‌شود.

براساس اين دو بند از آيين‌نامه نقل و انتقالات، بختيار رحماني كه فصل قبل در ميادين حضور نداشته است، قطعاً سهميه ليگ ‌برتري محسوب نمي‌شود اما سروش رفيعي و احمد عبدا…‌‌زاده كه نيم‌فصل براي فولاد بازي كردند و سپس از حضور در ميادين محروم شدند، وضعيت نامشخصي دارند، چراكه سروش برخلاف موارد مورد اشاره در بند ب و اين دو بازيكن با فولاد قطع همكاري نكرده و در باشگاه غير ليگ‌ برتري عضويت نداشته‌اند. اين بازيكنان در حالي كه با باشگاه فولاد قرارداد داشتند، بنا به دستور سازمان وظيفه عمومي از بازي منع شدند. بنابراين به احتمال فراوان سروش رفيعي، احمد عبدا…‌‌زاده و ساير بازيكناني كه در نيم‌فصل دوم سال گذشته از بازي كردن منع شدند، براي پيوستن به تيم‌هاي جديد، سهميه ليگ ‌برتري محسوب نخواهند شد و به نظر مي‌رسد تراكتور بيشترين سود را از اين قانون خواهد برد!

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)