مرجع خبری پرسپولیس : شكست پرسپوليس مقابل سايپا عملا باعث شد تا تتمه اميدهاي قرمزها براي فتح ليگ‌برتر هم از بين برود و آنها با كشيدن دندان طمع از اين رقابت‌ها توجه خود را معطوف جام‌حذفي كنند تا وعده‌هاي كاشاني و دايي مبني بر اهداي يك جام به هواداران در اين رقابت‌ها محقق شود.

 

 البته پرسپوليس هنوز براي قرار گرفتن در جمع سه تيم بالاي جدول و كسب سهميه آسيايي سال آينده از اين طريق اميدوار است ولي براي جام گرفتن فقط رقابت‌هاي حذفي پيش روي اين تيم باقي مانده است.

 

 اين كه سايپا نمايش فوق‌العاده‌اي مقابل پرسپوليس ارايه كرد و در صورت اجراي اين نمايش در نيمي از بازي‌هاي سپري شده‌اش در ليگ اكنون مي‌توانست مدعي جدي قهرماني باشد، يك طرف قضيه است كه ربطي به بحث امروزمان ندارد ولي در طرف ديگر پرسپوليس قرار دارد كه با نمايش روز شنبه‌اش نمي‌توان اميدي به موفقيت اين تيم در جام‌حذفي داشت.

 

 در جام‌حذفي بايد پيروز شد و مساوي هيچ دردي دوا نمي‌كند ضمن اينكه با خط دفاعي فعلي پرسپوليس هيچ آدم عاقلي حتي مقابل تشتك‌سازي سنقرسفلي هم روي دفاع كردن و گل نخوردن نمي‌تواند حساب كند تا در سايه گل نخوردن به نتيجه مساوي يا برد اتفاقي دست پيدا كند. در صورت مساوي هم كه كار به ضربات پنالتي مي‌كشد و پنالتي‌زنان پرسپوليس هم كه در خراب كردن اين موقعيت 99درصدي با يكديگر مسابقه گذاشته‌اند و هيچ كدام حاضر به عقب‌نشيني هم نيستند. در جام‌حذفي بايد پيروز شد و براي پيروز شدن هم بايد گل زد. با فوتبالي كه پرسپوليس مقابل سايپا ارايه كرد، در فاز تهاجمي تا مقابل دروازه حريف مشكلي وجود نداشت و همه چيز خوب پيش مي‌رفت ولي زدن ضربه آخر براي قرمزها سخت‌تر از يافتن سوزن در انبار كاه بود و تقريبا همه بازيكنان اين تيم از خليلي و باقري گرفته تا نوروزي، منصوري، تياگو، حيدري و باقري‌ها ضربات آخر خود را به همه جا زدند غير از آن طرف خط دروازه كه معني‌اش يك گل مي‌شود!
پرسپوليس هم مقابل ملوان در انزلي و هم برابر سايپا در آزادي به شدت در زدن ضربه نهايي دچار مشكل بود و با اين نوع بازي نمي‌توان روي فتح جام‌حذفي توسط قرمزها هم حساب چنداني باز كرد. اين درست كه پرسپوليس خود را به مرحله نيمه نهايي جام‌حذفي رسانده ولي فراموش نكنيم كه تا اين مرحله هيچ حريف ليگ‌برتري رو‌ در روي پر طرفدارترين تيم ايران قرار نگرفته و ايرانجوان بوشهر، آلومينيوم هرمزگان و پتروشيمي تبريز قربانيان پرسپوليس بوده‌اند ولي مسلما در نيمه نهايي برنده صباي قم و مس كرمان و در فينال هم حريف راحت و از پيش تسليم شده‌اي نخواهند بود و ممكن است درست مثل سايپا يقه شاگردان دايي را بگيرد. پرسپوليس در بازي با سايپا سنگين بود و به نظر مي‌رسيد دايي در دوبي فشار زيادي براي آمادگي تيم به نفراتش وارد كرده و بدن‌ها به اصطلاح فوتباليست‌ها هنوز باز نشده بود ولي سرمربي پرسپوليس كه عنوان ركورددار گل ملي در جهان را در اختيار دارد، با استفاده از فرصت مناسبي كه تا مرحله نيمه نهايي پيش رو دارد بايد تمرينات ويژه‌اي جهت زدن ضربات آخر و به تور رساندن موقعيت‌ها براي شاگردانش در نظر بگيرد و از دايي انتظار مي‌رود در آموزش هر موردي هم كه مشكل داشته باشد، در ارايه راهكارهاي موفقيت در گلزني براي شاگردانش عملكرد شاخصي داشته باشد. نوع بازي پرسپوليس مقابل سايپا اگر با دقت عناصر تهاجمي اين تيم در زدن ضربات آخر همراه باشد حتي با ضعف‌هاي موجود در خط دفاعي اين تيم مي‌تواند قرمزها را به جام حذفي برساند.

 

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)