پرسپولیس نیوز : هافبک ایرانی تیم فوتبال روستوف گفت: این‌طور نبود که بخواهم برای پرسپولیس کلاس بگذارم، چون پرسپولیس تیم بزرگی است و از تیم‌های بزرگ ایران محسوب می‌شود.

با اینکه گفته می‌شود از باشگاه اتلتیکومادرید پیشنهاد تمدید قرارداد دارد و مسئولان ختافه هم به دنبال این هستند تا او را جذب کنند، اما انتخاب عزت‌اللهی لیگ روسیه بود. هافبک جوان تیم ملی فوتبال کشورمان به این دلیل که اسپانیایی‌ها او را برای تیم B خود می‌خواستند، پیشنهاد آنها را رد کرد تا در لیگ برتر یک کشور اروپایی بازی کند. عزت‌اللهی حالا این فصل با سردار آزمون باید زیر نظر «قربان بردیف» کار کند و امید زیادی به پیشرفت دارد.

سعید عزت‌اللهی در خصوص انتخاب روستوف گفت. همین‌طور درباره سوءتفاهمی صحبت کرد که برای هواداران پرسپولیس از مصاحبه او ایجاد شده و باعث شده بود این بازیکن به حاشیه برود.

 

چه شد که از بین پیشنهادهایی که داشتی تصمیم گرفتی به فوتبال روسیه و تیم روستوف بروی؟

از ابتدا هم گفته بودم دوست دارم به تیمی بروم که فرصت بازی کردن داشته باشم و اولویتم هم بازی کردن در لیگ برتر یک کشور اروپایی بود. می‌خواستم برای کسب تجربه تنه‌ام به تنه بازیکنان بزرگسال تیم‌های لیگ برتری بخورد، چراکه به تیم ملی دعوت شده‌ام و به نفعم است که توانایی‌ام را بالاتر ببرم. علاوه بر پیشنهاد تمدید قرارداد باشگاه اتلتیکومادرید، باشگاه‌های ختافه و رئال بتیس هم برای تیم‌های B خود پیشنهادهایی داده بودند، اما با بررسی شرایط روستوف، به این نتیجه رسیدم که عقد قرارداد با این تیم برای من بهترین انتخاب است. فوتبال روسیه در حال پیشرفت است و با توجه به اینکه آنها میزبان جام جهانی 2018 هستند، سرمایه‌گذاری عظیمی هم انجام داده‌اند.

 نمی‌توانستی انتخاب بهتری داشته باشی یا به نظرم روستوف انتخاب خوبی بوده است؟

هر پیشنهادی را که می‌رسید، دنبال نمی‌کردم اما وقتی پیشنهاد روستوف رسید علاقه‌مند شدم روی این پیشنهاد فکر کنم. اکنون هالک، آرشاوین، پاولیچنکو و قبل از آنها هم روبرتو کارلوس و بازیکنان باتجربه دیگری در روسیه حضور داشتند. به تیم روستوف هم این فصل «سزار ناواس» اضافه شده که یک بازیکن اسپانیایی باکیفیت است. اگر لیگ روسیه خوب نبود، این همه بازیکن خوب به این لیگ نمی‌آمدند. من هم تلاش می‌کنم با لطف خدا و تمرین زیاد به حقم برسم.

 برانکو هم دنبال تو بود و تو را برای خط میانی پرسپولیس می‌خواست. چرا پیشنهاد پرسپولیسی‌ها را بررسی نکردی؟

پرسپولیس پیشنهادی ارائه کرد، اما اصلاً مذاکره‌ای نکردم. این مسئله هم برای هواداران پرسپولیس سوءتفاهم شده بود که من به پیشنهاد این تیم نه گفته‌ام، اما اصلاً مذاکره‌ای نکردیم که بخواهم جوابی بدهم. چون سفر به روسیه و مذاکره با روستوف را در پیش داشتم به پرسپولیسی‌ها اعلام کردم که کمی به من زمان بدهند تا اگر نتوانستم در اروپا تیم خوبی پیدا کنم پای میز مذاکره با این تیم بنشینم. اصلاً این‌طور نبود که بخواهم برای پرسپولیس کلاس بگذارم، چون پرسپولیس تیم بزرگی است و از تیم‌های بزرگ ایران محسوب می‌شود که هرگز به خودم اجازه نمی‌دهم به این تیم و هوادارانش بی‌احترامی کنم.

 همان‌طور که گفتی از چند تیم اسپانیا پیشنهاد داشتی، اینکه از فوتبال این کشور دور شدی باعث نمی‌شود نگاه اسپانیایی‌ها از روی تو برداشته شود. مسلماً اگر این‌طور باشد دیگر با چنین پیشنهادهایی مواجه نمی‌شوی و شاید در آینده پشیمان شوی؟

برخی گفتند این چه انتخابی بود که انجام دادم. باید بگویم من دنبال پول نبودم و چنین مسائلی هم مطرح نبود، بلکه برای کسب تجربه به روستوف پیوستم و اهداف بزرگ‌تری داشته و دارم. مطمئن باشید اگر بازیکنی خوب باشد و تیمی او را بخواهد، بازهم او را زیر نظر می‌گیرند. حالا فرق ندارد این بازیکن در فوتبال اسپانیا بازی کند، روسیه یا هر کشور دیگری. مهم آن عملکردی است که باید داشته باشد و من هم نگران این موضوع نیستم. من به شخصه به فوتبال خودم فکر می‌کنم و به دنبال پیشرفت هستم.

تسنیم: یعنی دوباره می‌توانی به فوتبال اسپانیا برگردی؟

هدفم همین است. می‌خواهم در لیگ روسیه پخته شوم و ضعف‌هایم را برطرف کنم تا باتجربه به اسپانیا برگردم. ابتدا باید اینجا جایگاهی برای خودم به دست بیاورم.

 

 قراردادت با روستوف به چه شکل است و در صورت داشتن پیشنهاد می‌توانی به راحتی جدا شوی یا نه؟

قرارداد چهار ساله‌ای با روستوف دارم که این قرارداد برای سال‌های آینده توافقی است، اما این فصل به طور قطع در این تیم هستم تا ببینم برای سال‌های آینده چه اتفاقی می‌افتد.

 چه زمانی به ترکیب تیم اضافه می‌شوی؟

تیم اردوی پیش از فصل خود را در کشور صربستان پشت سر گذاشت که بیشتر بازیکنان در این اردو حضور داشتند. با توجه به اینکه از آنها عقب هستم، اکنون علاوه بر تمرینات صبح و بعدازظهر، با یک مربی اختصاصی هم تمرین می‌کنم تا بتوانم شرایط بهتری پیدا کنم. ضمن اینکه برای این هفته ITC من نرسیده بود و از هفته بعدی آماده‌ام با صلاحدید کادرفنی بازی کنم.

 چرا همه بازیکنان ایرانی شاگرد قربان بردیف می‌شوند. ابتدا علیرضا حقیقی در روبین‌کازان و بعد از او سردار آزمون و حالا هم تو که در روستوف شاگرد این مربی شده‌ای؟

بردیف نگاه خوبی به بازیکنان جوان دارد و هرکسی را که استعداد و جای پیشرفت داشته باشد، انتخاب می‌کند. تا به اینجا فکر می‌کنم او بازیکنان بزرگی را به تیم‌های بزرگ اروپایی فرستاده است و من هم از اینکه شاگرد بردیف شده‌ام، خوشحالم. البته دو سال پیش هم یک بار از سوی بردیف پیشنهادی به من رسیده بود و قرار بود به روبین‌کازان بروم اما آن موقع قسمت نشد و حالا این اتفاق افتاده است.

 پس با این شرایط و شناختی که بردیف نسبت به تو دارد، راحت‌تر می‌توانی در روستوف جایگاهی برای خودت به دست بیاوری…

نه، این‌طور نیست. یک مربی از بازیکنانی در ترکیب تیمش استفاده می‌کند که آماده باشند. به دست آوردن جایگاهی در تیم سختی‌های خودش را دارد و برای این کار باید تلاش زیادی کنم. البته سعی خواهم کرد هرچه زودتر نظر بردیف را جلب کنم و به ترکیب تیم اضافه شوم که آن موقع با انجام دادن بهترین بازی‌ام، می‌توانم خودم را به کادرفنی اثبات کنم. لازمه این کار انگیزه بالا و تلاش زیاد در تمرینات است که باید به این نکته توجه ویژه‌ای داشته باشم.

 یک مسئله دیگر هم وجود دارد و آن هم قانون جدیدی است که در فوتبال روسیه وضع شده است. اینکه استفاده از بازیکنان خارجی در ترکیب اصلی محدود شده، کار را برای تو سخت نمی‌کند؟

قطعاً همین‌طور است، اما من این قانون را می‌دانستم و به فوتبال روسیه آمدم. برای رسیدن به ترکیب اصلی باید بجنگم و این هم قانون فوتبال این کشور است. من که نمی‌توانم قانون این کشور را عوض کنم.

 حضور سردار آزمون در روستوف چقدر به پیشرفت تو کمک می‌کند. اینکه در کنار یکدیگر هستید باعث نمی‌شود با فوتبال روسیه و جو تیم زودتر آشنا شوی؟

100 درصد همین‌طور است و یکی از مسائلی هم که باعث شد روستوف را انتخاب کنم همین موضوع است. سردار تجربه چند سال بازی در فوتبال روسیه را دارد، به شناخت خوبی از این فضا رسیده و قطعاً من هم با حضور در کنار او می‌توانم زودتر با فضای فوتبال روسیه آشنا شوم.

 به نوعی می‌توان گفت تو و سردار با این سن کم، روستوف را قبضه کرده‌اید؟

روستوف سال گذشته شرایط خوبی نداشت و سردار به این تیم آمد و کمک کرد تا روستوف در لیگ برتر بماند. این فصل هم من به تیم اضافه شده‌ام و با سردار به اینجا آمده‌ایم تا روستوف را بسازیم. این کار را هم خواهیم کرد و با تلاش زیاد، روستوف را می‌سازیم.

 فکر می‌کنی چقدر بتوانی در فوتبال روسیه پیشرفت کنی؟ اکنون تعداد بازیکنان تیم ملی در لیگ روسیه به عدد سه رسید و این موضوع چقدر به سود فوتبال کشورمان است؟

همه چیز بستگی به خودم دارد. همان‌طور که گفتم روسیه میزبان جام جهانی بعدی است و از همین‌رو نگاه ویژه‌ای روی فوتبال این کشور وجود دارد. من هم جوان هستم و اکنون به لیگ برتر یک کشور اروپایی آمده‌ام که این مسئله می‌تواند یک تجربه خوب برای من باشد. به نظرم حضور بازیکنان جوان تیم ملی در لیگ روسیه یک تجربه گرانبهاست که باعث می‌شود کیفیت فوتبالی‌مان روزبه‌روز بالاتر برود. هرچقدر هم که کیفیت بازیکنان تیم مالی بالاتر باشد، به مراتب کیفیت تیم ملی هم بیشتر می‌شود.

 

 برای حضور در روستوف که با کی‌روش مشورت نکردی؟

فقط یک بار با کی‌روش صحبت کردم و آن هم بعد از پایان اردوی تیم ملی بود. کی‌روش گفت باید انتخابی کنم و به جایی بروم که بتوانم بازی کنم تا فوتبالم رشد کند. زمانی که پیشنهاد روستوف رسید و با این تیم مذاکره کردم، کی‌روش در مرخصی و درگیر مسائل خانوادگی‌اش بود که فرصت نشد صحبتی کنم و مشورتی بگیرم.

 این انتخاب باعث می‌شود در تیم ملی هم شرایط بهتری پیدا کنی و با بازی کردن در لیگ روسیه نظر کی‌روش را برای دعوت دوباره‌ات جلب کنی؟

تلاشم را برای این کار خواهم کرد. کی‌روش هم لطف کرد و در اردوی قبلی تیم ملی مرا در لیست قرار داد، مقابل ازبکستان اجازه داد در ترکیب باشم و من هم تلاش کردم اعتمادش را جلب کنم. ان‌شاءالله از اینجا به بعد هم بتوانم نظر کی‌روش را جلب کرده و دوباره در ترکیب تیم ملی بازی کنم. وقتی جایگاهی به دست می‌آید، باید تلاش کنی تا این جایگاه را از دست ندهی.

 راستی، درباره انتخاب شماره پیراهنت در روستوف هم صحبت کن. شماره 56 را برداشتی که پلاک انزلی است؟

خب من شماره شش را خیلی دوست دارم، اما این شماره به بازیکنی دیگر رسیده بود. شماره 66 هم همین‌طور و به همین دلیل این شماره را به خاطر پلاک انزلی انتخاب کردم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)