موزه پرسپوليس در ورزشگاه درفشى فر


مرجع خبری پرسپولیس : تاسيس باشگاه پرسپوليس به ۴۶ سال قبل بر مى گردد، هر چند فعاليت حرفه اى آن به شكل كنونى به سال ۱۳۴۶ بر مى گردد و سابقه اى ۴۳ ساله را شامل مى شود.

در گذر اين سالها اتفاقات عجيب و غريب بسيار و افتخارات فراوانى رقم خورد كه حكايت هر يك از آنها مى تواند حتى آنهايى كه سر رشته اى از فوتبال ندارند را ساعتها ميخكوب صحبتها كند، چه رسد براى اهالى فوتبال و آنهم هواداران سينه چاك پرسپوليسى!متاسفانه از همه اينها حتى بصورت مكتوب هم چيز زيادى وجود ندارد و البته اشياء و تصاوير بسيارى هست كه شايد بعضى از آنها گم شده يا از بين رفته باشد، وسايل و تصاويرى كه اگر در قالب موزه اى جمع شوند جدا از ارزش معنوى حتى از نظر مادى به سرمايه اى گران بدل شوند.

پرسپوليس به عنوان پر افتخارترين باشگاه كشور و پرطرفداراترين باشگاه پر جمعيت ترين قاره جهان حتى جامهاى قهرمانى را در يك جا ندارد. آرشيوى از فيلم هاى بازى نيست.

چه پيراهنها، توپها و كفشهايى كه مى توانست با توضيحى كوتاه يادآور دنيايى از خاطرات ناگفته باشد. اشيايى مثل بوق محمد بوقى خدا بيامرز كه معلوم نيست كجاست؟ در چنين شرايطى وقتى مى شنويم قرار است مطالعه اى براى راه اندازى موزه پرسپوليس آغاز شود خوشحال مى شويم اما آيا تغييرات مكرر چنين اجازه اى مى دهد؟ به هرحال شنيده مى شود شايد در جريان بازسازى ورزشگاه درفشى فر ، بخشى هم به عنوان موزه پرسپوليس راه اندازى شود .

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)