پرسپولیس نیوز :  یک کارشناس فو‌تبا‌ل می‌گوید که پرسپولیس در سه خط دفاع، هافبک و حمله مشکلات ساختاری دارد. او معتقد است تیمی که در رتبه پانزدهم جدول قرار دارد نمی‌تواند فوتبال خوبی را به نمایش بگذارد.

بیژن ذوالفقارنسب با بیان اینکه مشکل پر‌سپولیس فقط مربوط به عدم گلزنی نیست، اظها‌ر کرد: پر‌سپولیس مشکلات زیادی مانند اشتباه‌ها در ساختار دفاعی، گل خوردن و … دارد. مشکل مدیریتی، کمبود بازیکن و تغییرات زیاد را هم به این مشکلات ساختاری اضافه کنید تا شاهد پر‌سپولیس امروز باشید. این تیم نیاز به آسیب‌شناسی دقیق دارد. در چند وقت گذشته فقط مسکن‌های مقطعی به این تیم تزریق شده است.

وی در واکنش به اینکه عده‌ای معتقدند پر‌سپولیس موقعیت‌های گلزنی زیادی را به وجود می‌آورد اما چرا این تیم به نتیجه‌ نمی‌رسد، تاکید کرد: من هم موافقم. پر‌سپولیس موقعیت‌های گلزنی زیادی دارد اما مهم نتیجه‌گیری است که پر‌سپولیس در آن ناموفق عمل کرده است. این تیم تاکنون 12 الی 14 گل در چند هفته‌ گذشته دریافت کرده و از سوی مقابل به اندازه تعداد انگشتان دو دست هم گل نزده است. نمی‌دانم منظور کارشناسان از خوب بازی کردن چیست. پر‌سپولیس مالکیت منطقی ندارد و به طور هیجانی موقعیت گلزنی را ایجاد می‌کند.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: موقعیت‌های گلزنی پر‌سپولیس بر حسب اتفاق به وجود می‌آید. اگر پر‌سپولیس خوب بازی می‌کند چرا در رتبه پانزدهم جدول رده‌بندی حضور دارد؟ این تیم مشکل دارد و هنوز کادرفنی و مدیران به آن پی نبرده‌اند.

ذوالفقارنسب با ابراز تعجب از پذیرفتن سرمربیگری پر‌سپولیس توسط برانکو ایوانکوویچ، گفت: با توجه به شناختی که برانکو از فو‌تبا‌ل ایران دارد، فکر نمی‌کردم که او به پر‌سپولیس بیاید. احساس من این است که او به خاطر عقد قرارداد مالی به پر‌سپولیس آمد؛ پر‌سپولیسی که خالی از بازیکنان باتجربه است. از طرفی او از فصل گذشته زمان کافی را در اختیار داشته اما زمان هم برای حل مشکلات این پر‌سپولیس کافی نیست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مشکلات پر‌سپولیس در ساختار تیمی‌اش به کمبود بازیکن کارآمد برمی‌گردد یا کادرفنی نمی‌تواند تدابیر لازم را بیندیشد، تصریح کرد: هر دوی این عوامل صدق می‌کند. بازیکنان طراز اول نیستند و تجربه کافی ندارند یا بازیکنانی مانند مایکل اومانیا که 33 سال سن دارد و باتجربه محسوب می‌شود، از فو‌تبا‌ل ایران شناختی ندارد. در طی سه سال گذشته هیچ تیمی به اندازه پر‌سپولیس بازیکن جابه‌جا نکرده است. در طول این سال‌ها بار تجربه بازیکنان پر‌سپولیس کاهش یافته است.

ذوالفقارنسب بازیکنان با تجربهرا مسئول زدن ضربات پنا‌لتی‌ دانست و افزود: پنا‌لتی‌زدن کار تخصصی است و بازیکنان باتجربه آن را انجام می‌دهند اما این موضوع در پر‌سپولیس عملی نمی‌شود. معمولا بازیکنان جوان را مسئول زدن پنا‌لتی‌ نمی‌کنند.

وی در پایان بیا‌ن‌ کرد: شاید مسئولان پرسپولیس بتوانند بازیکن باتجربه و بودجه کافی را تامین کنند اما در حال‌ از دست دادن زمان هستند. زمان را نمی‌توانند با پول بخرند و در نتیجه‌ تیم ضربه می‌خورد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)