پرسپولیس – صبا : مرحله نیمه نهایی جام حذفی 88-89

جمعه سوم اردیبهشت 89 ، 19:05

ورزشگاه آزادی تهران ؛ هوا : تمام ابری

داور: هدايت ممبيني، كمك‌ها: جواد تقي‌پور، محمدرضا ابوالفضلي

 

مرجع خبری پرسپولیس: بازي‌هاي حذفي هميشه جذابيت خاص خود را دارند و از آنجا كه تعيين كننده فينال این جام مهم در تك مسابقه برگزار مي‌شود كه يكطرف آن تيمي بزرگ و پرطرفدار قرار دارد، به اين جذابيت افزوده مي‌شود.

 

پرسپوليس كه حالا سكوي سومي و سهميه آسيايي را در خطر مي‌بيند ناگزير به پيروزي در اين بازي و حضور در فينال جام حذفي است تا با كسب جام، فصل پرفراز و نشيب خود را با خوشي به پايان برساند و هوادارانش را شاد كند. با اين حال صبا هم تيم سرسختي است و با سرمربي اصفهاني‌اش تيم متحولي نسبت به آنچه كه در نيم فصل اول يا حتي اوايل نيم فصل دوم مقابل پرسپوليس قرار گرفت، شده است.

پرسپولیس با گذر از پتروشیمی در تبریز به این مرحله رسیده اما پس از آن مقابل سایپا و تراکتور در لیگ برتر متوقف شده و هیچ چیز جز پیروزی در این دیدار آنها را به روال عادی باز نخواهد گرداند.

 

اوضاع پرسپوليس قبل از بازي با صبا نسبتا روبراه است و عدم نتيجه‌گيري در بازي آخر ليگ هم انگيزه‌هاي ياران دايي براي حضور در فينال را تحت تاثير قرار نمي‌دهد.
حاشيه‌هاي اطراف پرسپوليس هر چه كه هست محدود به ادامه رو در رويي دايي با فدراسيون فوتبال و گمانه‌زني‌ها درباره ليست فصل آينده است كه البته گستره اين دومي آنقدر زياد است كه در صورت كنترل نشدن طي امروز و فردا، نشانه‌هاي منفي‌اش را در ديدار عصر جمعه نشان مي‌دهد.

ستاره ها:

پرسپولیس – هوار ملا محمد

قطعا فردا بازي هوار كيفيتي متفاوت از آنچه در تبريز از او ديديم خواهد داشت چرا كه او نسبت به آن بازي آماده‌تر شده و انگيزه بيشتري هم پيدا كرده است. هوار كه علي دايي را دوست دارد و مي‌خواهد با به دست آوردن يك جام، او و هواداران را خوشحال كند، در آمادگي مطلوبي به سر مي‌برد و مي‌خواهد دوباره همان بازيكن سرنوشت‌ساز يكي دو بازي ويژه نيم‌فصل اول مقابل تراكتورسازي و استيل‌آذين باشد. شايد بالاخره فردا نوبت گلزني هوار هم برسد. کریم باقری هم که در هر بازی نبودش به اندازه 3 ستاره به چشم می آید.

صبا – عباس محمدرضايي

يكي از آن جوان‌هايي است كه در دوره سرمربيگري محمدحسين ضيايي رو شد اما در دوره روي كار آمدن رسول كربكندي هم جزو خوب‌هاي تيمش باقي ماند. محمد رضايي چپ پا كه فصل پيش را براي تيم دسته اولي مهركام بازي كرده در زدن ضربات ناگهاني و روي پا تخصص دارد. دقت كنيد به گلي كه او در قم به پرسپوليس زد كه جاي هيچ حركتي براي ميثاق معمارزاده باقي نگذاشت. محمد رضايي همين هفته در ليگ برتر مقابل مقاومت سپاسي هم ستاره تيمش بود و با به ثمر رساندن دو گل زيبا در آن بازي، عصر جمعه نيز اميد اول گلزني صبا به پرسپوليس محسوب مي‌شود.

بازي‌هاي قبلي پرسپولیس

ايرانجوان بوشهر يك- پرسپوليس 2، پرسپوليس 3- AL هرمزگان يك، پتروشيمي تبريز يك- پرسپوليس 2

بازي‌هاي قبلي صبا

فولاد نوين صفر- صباي قم يك، صباي قم يك- سپاهان صفر، صباي قم يك- مس كرمان صفر

دو تیم در لیگ برتر دو بار به مصاف هم رفتند که بازی رفت را پرسپولیس با تک گل کاپیتان باقری در ورزشگاه آزادی به سود خود به پایان برد و در بازی برگشت که بازی خداحافظی کرانچار نام گرفت ، توانست در قم یک تساوی یک بر یک کسب کند.

در مورد تركيب اصلي پرسپوليس براي اين بازي ويژه هم سه چهار احتمال وجود دارد و شايد تا روز مسابقه 40-30 درصد تركيب اصلي غيرقابل پيش‌بيني باشد.

 

در نقطه مقابل صباي قم با تمام نيرو و استفاده از كليه مهره‌هايش به مصاف پرسپوليس مي‌آيد ضمن اينكه اين تيم با پيروزي پرگل در آخرين ديدار ليگ برتر خود، روحيه‌اي مضاعف براي اين مصاف دارد.

تركيب احتمالي ميزبان

دروازه‌بان: عليرضا حقيقي- مدافعان مياني: مجتبي شيري (شيث رضايي)، سپهر حيدري –  مدافعان كناري: عليرضا محمد، ابراهيم شكوري(جلال اکبری) – هافبك‌هاي تدافعي: حسين بادامكي، عادل كلاه‌كج- هافبك‌هاي تهاجمي: هادي نوروزي، كريم باقري، هوار ملا محمد- مهاجم: محسن خليلي

تركيب احتمالي ميهمان

دروازه‌بان:
ارشاد يوسفي- مدافعان مياني: سهراب بختياري‌زاده، مرتضي كاشي- مدافعان كناري: حميد فرزانه، عليرضا لطيفي- هافبك‌هاي تدافعي: مرتضي اسدي، محمد نوري- هافبك‌هاي تهاجمي: داود حقي، ديگو كلمنتينو (جابر انصاري)، اميرحسين فشنگچي- مهاجم: عباس محمدرضايي

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)