مرجع خبری پرسپولیس : حسين عبدى مربى تيم فوتبال پرسپوليس گفت: تغييرات ايجاد شده در كادر فنى به سود استيل آذين نخواهد بود و ما بدون توجه به اين اقدامات تبليغاتى، تنها روى اصل فوتبال و برنامه هاى خود متمركز خواهيم كرد.


وى در رابطه با وضعيت تيم فوتبال پرسپوليس در آستانه بازى با استيل آذين، اظهار كرد: شرايط تيم ما خوب است؛ تنها بازيكنان آسيب ديده ما كريم باقرى و اشپيتم آرفى هستند كه در اين بازى غايب خواهند بود، مابقى بازيكنان در حال حاضر آمادگى خوبى داشته و براى غلبه بر استيل آذين و نزديك شدن به تيم هاى بالاتر انگيزه فوق العاده اى دارند.


او در پاسخ به اين سوال كه نبود كريم باقرى چقدر مى تواند بر روى عملكرد تيم تاثيرگذار باشد، خاطرنشان كرد: كريم بازيكن بزرگى است و در بسيارى از بازى هاى ليگ امسال براى ما تاثيرگذار بوده و گل هاى مهمى هم به ثمر رسانده است؛ اما نفرات ديگر پرسپوليس هم اگر باكيفيت تر از اين بازيكن نباشند، كمتر هم نيستند.

مطمئنا با نبود باقرى وظيفه بازيكنان ديگر پرسپوليس سنگين تر مى شود و آنها خودشان به اين موضوع كاملا واقف هستند. اسكلت تيمى ما را مجموعه بازيكنان تشكيل مى دهند و هر بازيكنى در تركيب با وظايفش كاملا آشناست.

 

عبدى درباره حساسيت هاى اين مسابقه با توجه به حضور بازيكنان و مربيان پرسپوليسى در تيم استيل آذين، تصريح كرد: حساسيت اين مسابقه زياد است، هركدام از تيم ها با غلبه بر ديگرى مى تواند به ذوب آهن تيم دوم جدول نزديك تر شود و شانس بيشترى براى كسب سهميه ليگ قهرمانان آسيا داشته باشد. ما بازى  حساس تر از اين مسابقه هم در دور برگشت ليگ داشتيم كه مى توان به داربى با استقلال اشاره كرد و قطعا تمام هواداران پرسپوليس آن بازى را حساس تر از اين مسابقه مى دانند.


وى ادامه داد: اما از آنجايى كه پرسپوليسى هاى زيادى در اين تيم حضور دارند بايد گفت كه ما در ميادين رقيب هم بوده و بيرون از آن با هم دوستيم. ما به اين بازى تنها ديدگاه فنى داشته و معتقديم اگر صحبت ها، هيجانات و حاشيه هايى پيش از اين بازى بوجود آيد، در نهايت وقتى سوت آغاز مسابقه زده مى شود، همه چيز تمام شده و اين عملكرد فنى تيم هاست كه برنده را مشخص مى كند، لذا سعى كرديم روى برنامه هاى پرسپوليس در مسابقه متمركز شده و از اين راه به دنبال كسب پيروزى باشيم.


مربى تيم پرسپوليس با اشاره به تغييرات انجام شده در كادر فنى تيم استيل آذين و شناختش از تفكرات مربيان فعلى اين تيم، گفت: معتقدم تغييراتى كه در اين مقطع از ليگ در كادر فنى تيم استيل آذين رخ داد بيشتر جنبه تبليغاتى داشته و نمى تواند به سود اين تيم باشد. مطمئنا يك مربى يا كادرى از مربيان هرچقدر هم توانمند و بزرگ حتى در سطح دنيا باشند، اما براى تاثيرگذارى در روند فنى يك تيم نيازمند حداقل زمان ممكن هستند. البته قصد ارزيابى و كارشناسى تيم حريف در ابعاد مختلف را ندارم چرا كه بالاخره هر كسى صلاح خويش را بهتر مى داند؛ اما آنچه كه علم و منطق فوتبال در دنيا مى گويد، آن است كه تغييرات كادر فنى در هر تيمى در طول فصل ريسك  بوده و اگر در هفته هاى پايانى باشد، جنبه منفى اين ريسك بسيار بالاست و معمولا جواب نمى دهد.


وى افزود: اگر شاهد نتايج مثبتى هم از سوى چنين تيم هايى باشيم، بازدهى آن مقطعى بوده و در نتيجه يك تغيير روند نيست. فكر مى كنم اگر استيل آذين با همان كادر فنى قبلى اش مسابقات را تا پايان ادامه مى داد بيشتر سود مى كرد. حتى اگر تغييرات را با هدف ايجاد شوك در تيم بدانيم، اقدام به اين شوك در علم فوتبال ريسك است و در دسته بندى ريسك ها با توجه به قرار گرفتن در هفته هاى پايانى ليگ، از ريسك هايى است كه وجه منفى اش زياد است. اميدوارم تيم ما درگير اين حاشيه ها، هيجانات و تغييرات تبليغاتى در تيم حريف نشده و سعى كند تنها با پياده سازى برنامه هاى فنى به پيروزى برسد. در مقابله با چنين تيم هايى كنترل بازى در دقايق اوليه، بايد جزو استراتژى تيم ما باشد.


مربى تيم پرسپوليس درباره تاثير برخى حواشى چون درگيرى فيزيكى احمدرضا عابدزاده با يكى از ليدرهاى پرسپوليس، بر حساسيت اين مسابقه، گفت: اين اتفاق را شنيدم و تنها اميدوارم كه تاثير منفى بر فضاى مسابقه و رفتار تماشاگران نداشته باشد. همانطور كه گفتم ما بايد به اصل فوتبال بيشتر توجه كنيم و تمركزمان خارج از اين مقوله نباشد.


عبدى در پاسخ به اين سوال كه پرسپوليس براى فصل آينده تا چه اندازه نيازمند ايجاد تغييرات در كادر بازيكنانش است، گفت: اصولا در فوتبال دنيا تيم هاى بزرگ در پايان هر فصل دست به تغييرات عمده در تركيب بازيكنانشان نمى زنند. فوتبال يك بازى گروهى است و در اين شرايط هماهنگى بين بازيكنان حرف اول را مى زند. هماهنگى بيشتر زمان بر است و هرچقدر اين فرصت بيشتر باشد، بازدهى آن تيم فزون تر خواهد بود. معتقدم در پرسپوليس هم بهتر است با اين هدف نگاه شود كما اينكه در مقطع فعلى زمان صحبت از اين برنامه ها و مسايل نيست ضمن اينكه بنده در جايگاهى نيستم كه بخواهم درباره اش صحبت كنم

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)