بازخوانی خاطرات بهترین مدافعان پرسپولیس – بخش پایانی

 

مرجع خبری پرسپولیس : افشين پيرواني با سابقه 13سال حضور در پرسپوليس خاطرات زيادي از اين تيم دارد: «به پرسپوليس آمدن مهم نيست، مهم ماندن در اين تيم است.

 

 سال اولي كه مي‌خواستم به پرسپوليس بيايم آقاي پنجعلي در اين تيم بود. با برادرم غلام مشورت كردم و به خاطر هم پست بودنم با آقاي پنجعلي يك سال ديرتر به پرسپوليس آمدم اما همين موضوع باعث شد 13 سال در اين تيم ماندگار شوم. من بچه شيرازم اما از كودكي عاشق پرسپوليس بودم تا جايي كه اگر مي‌گفتند بايد از شيراز تا تهران را پياده بيايي به خدا قسم مي‌آمدم.»

 

پروين گفت نري جلو شيش تا بخوريم!
روزي كه 9 نفره با استقلال مساوي كرديم، بعد از اخراج نادر محمدخاني و اسماعيل حلالي در نيمه اول، آقاي پروين كنار زمين با من حرف زد؛ در صورتي كه آن موقع علي آقا اصلا كنار زمين نمي‌آمد.

 

 

 ايشان به من كه كاپيتان بودم خيلي احترام مي‌گذاشت، هم لفظ آقا را به كار مي‌برد هم خان. آن روز به من گفت «آقاي افشين خان اگر يكي دو تا خورديد نريد جلو شيش‌تايي بشيما». كه من هم با اطمينان خاطر گفتم: «نگران نباش علي آقا اينها گل بزن نيستند». من هم بچه‌هاي تيم را جمع كردم و گفتم هر نفرتان بايد اندازه چهار نفر بدويد. درست است كه آن بازي را نبرديم اما يكي از بازي‌هاي تاريخي پرسپوليس بود و من خيلي از آن لذت بردم. باور كنيد اگر يك نفرمان در آن بازي ضعيف بود نتيجه را واگذار مي‌كرديم اما همه واقعا عالي بازي كردند.

 

بهترين لحظه زندگي ورزشي‌ام
يك بار هم مقابل استقلال در فينال جام حذفي هاشمي‌نسب و بختياري‌زاده گل زده بودند و بازي يك – يك بود. آن سال ما قهرمان ليگ هم شده بوديم. دقايق آخر بازي بود كه انگار يك نفر يا يك حس به من گفت برو جلو؛ در حالي كه من خيلي كم نفوذ مي‌كردم. من رفتم جلو و گل پيروزي را زدم و با بازوبند كاپيتاني در يك سال قهرماني ليگ و حذفي را به دست آوردم كه خيلي برايم باارزش بود. من در بازي با استراليا حضور داشتم، به جام جهاني رفتم و مقابل آمريكا هم بازي كردم اما اين لحظه بهترين لحظه زندگي ورزشي‌ام بوده و هيچ وقت فراموشش نمي‌كنم.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)