علی دایی ابزارش را دارد

 

مرجع خبری پرسپولیس : از علي دايي كه خودش از بهترين مهاجمان تاريخ فوتبال ايران است، انتظار مي‌رود در تيم‌هايي كه مسووليت فني‌اش را برعهده دارد، خط حمله قدرتمندي بسازد كه اگر به گل نمي‌رسند، حداقل صاحب چندين فرصت گلزني شوند.

 

 اتفاقي كه در چند بازي اخير خيلي كم ديده شد به طوري كه آنها طي 390 دقيقه فقط يك بار به گل رسيدند. اين مساله حتما دليلي دارد كه هيچ كس بهتر از دايي نمي‌تواند آن را ريشه‌يابي كند.

 

 البته شكل بازي مدافعان حريف مي‌تواند يكي از دلايلش باشد اما براي رسيدن به دروازه حريف بايد ريسك كرد و چند تاكتيك را در نظر گرفت كه يكي از آنها استفاده از شوت‌هاي راه دور است اما اصرار به تكرار اين تاكتيك خيلي هم خوب نيست، به‌خصوص وقتي كه اين اصرار با خودخواهي توأم شود و يار خودي را در موقعيت بهتر نديدن.

 

 

دايي در بازي با استيل‌آذين چون كريم باقري را نداشت از ميثم بائو استفاده كرد. در واقع وقتي بائو در تركيب قرار مي‌گيرد، با توجه به شكل بازي‌اش انتظار مي‌رود با حركات پا به توپ و استفاده از پاس‌هاي در عمق، مهاجمان تيمش را صاحب موقعيت كند اما وقتي در دقيقه 60 بازي با استيل‌آذين تعويض مي‌شود، دو سوال در ذهن به وجود مي‌آيد؛ اول اينكه او يا نتوانسته وظايفش را به خوبي انجام دهد و پاس‌هاي در عمقش به هافبك‌ها نرسيده و دايي نخواسته بيش از اين ريسك كند يا ترجيح داده با آوردن بازيكني مثل عادل كلاه‌كج تغيير روش بدهد كه در آن صورت هم بايد به تفكراتش احترام گذاشت.

 

البته نمي‌توان از دايي خواست كه تفكرات تاكتيكي‌اش و آنچه به آن اعتقاد دارد را تغيير دهد اما وقتي براي استفاده از يك تاكتيك خاص كه حتي تيم‌هاي بزرگي مثل بارسلونا به آن اعتقاد دارند و بارها از همين روش به گل رسيده‌اند و دايي هم نفراتي مثل مهدي شيري و مثيم بائو را دارد، شايد تمرين اين سيستم خيلي هم بد نباشد.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)