مرجع خبری پرسپولیس : علي انصاريان پيش از اين 3 بار مقابل پرسپوليس بازي كرده كه دو تساوي و يك شكست نتيجه‌اش بود.

 

«بچه بوديم، پدر خدابيامرزم ما را براي تشويق پرسپوليس به استاديوم مي‌برد و از همان سال‌ها با پرسپوليس بزرگ شديم و امروز مطمئنم كه پدرم روز بازي در استاديوم حضور دارد و برايم دعا مي‌كند. هميشه قبل از بازي‌ها تلفني با خانواده‌ام و به‌خصوص پدرم صحبت مي‌كردم و امروز (با كمي بغض) باز هم مي‌خواهم كه كمكم كند چون مي‌دانم پدرم زنده است.»

 

با شناختي كه از تو داريم، اين بازي براي تو، هم سخت است و هم مهم.
به دو مساله اشاره كرديد كه به هيچ وجه از هم جدا نيست، بازي كردن مقابل پرسپوليس هميشه برايم سخت بوده، شايد باور نكنيد آن سال‌ها كه در پرسپوليس بازي مي‌كردم تصورم اين بود كه تا آخر فوتبالم در اين تيم مي‌مانم، در پرسپوليس مربي مي‌شوم تا وقتي بميرم اما نشد و سال 85 جدا شدم.

 

 

چرا؟
به خدا دليلش را نمي‌دانم و تا امروز برايم غيرقابل هضم است. من در سالي كه 13-12 گل زدم از پرسپوليس كنار گذاشته شدم.

و با پيراهن استقلال برابر پرسپوليس هم بازي كردي كه …
من در همان يك سالي كه بودم همه تلاشم را براي استقلال به خرج دادم و هميشه هم ممنون محبت‌هاي هوادارانش هستم اما در مورد آن اولين دربي كه با پيراهن استقلال مقابل پرسپوليس قرار گرفتم، به جرات مي‌گويم هيچ چيز نفهميدم و اصلا متوجه نشدم بازي چطور به دقيقه 90 رسيد، آن مسابقه را هيچ وقت فراموش نمي‌كنم.

 

اين گردونه فوتبال چرخيد و حالا دوباره و آن هم در يك بازي حساس برابر پرسپوليس قرار گرفتي!
در پرسپوليس زندگي‌ام از اين رو به آن رو شد و من با اين تيم علي انصاريان شدم اما امروز روزي حلالم را تيم ديگري مي‌دهد. همه ما جان كنديم تا به فينال رسيديم و شايد من و چند بازيكن كه بيشتر در چشم هستيم فشار بيشتري را متحمل شديم، فوتبال همين است و يك روز اين چرخه همه را مقابل يكديگر قرار مي‌دهد.

 

پس چرا شاهد يكسري اتفاقات هستيم و برخي از همين فوتباليست‌ها حرمت نگه نمي‌دارند و روي سكوها عليه‌شان شعار مي‌دهند.
من از روزي كه از پرسپوليس رفتم، يك مصاحبه عليه‌شان نداشتم چون بهترين خاطراتم را از اين تيم دارم. اما شما نگاه كنيد توتي، بارسي، مالديني، گيگز و … چطور مورد احترام هواداران خود هستند، آنوقت ما خوراك‌مان اين مي‌شود كه هر كس به مدارج بالا صعود مي‌كند، او را به پايين بكشيم، كثيفي فوتبال ما همين است.

 

بيشتر توضيح مي‌دهي؟
من واقعا متوجه نمي‌شوم كه چرا وقتي يك تيم نتيجه مي‌گيرد باز هم بايد فحش بخورد. اينكه روي سكوها آدم داشته باشي تا بماني، براي چه، مگر چقدر زنده هستيم؟ مگر علي كريمي در روزهاي بد، پرسپوليس را يكنفره جمع نمي‌كرد، مگر خود من و تمام پرسپوليسي‌هايي كه آن سال با مهدوي‌كيا همبازي بوديم، پولمان را از ترانسفر او نگرفتيم يا عابدزاده؟ اصلا خود دايي كه دنيا فوتبال ما را به اسم او مي‌شناسد، چرا بايد مورد توهين قرار بگيرد. روز بازي با عربستان او بدترين آدم فوتبالي بود و امروز همان‌ها تشويقش مي‌كنند. من خودم را نمي‌گويم اما اينها تاريخچه پرسپوليس هستند اما …

 

اما چه؟
اما ما عادت داريم تا يكي مريض شود فوري سراغش برويم. همين ناصرخان حجازي، مگر سال‌ها براي فوتبال ملي و استقلال زحمت نكشيده؟ چرا آن موقع كه بالا سر تيم بود با او بدرفتاري شد؟ امثال ناصر حجازي به پول نياز ندارند، آنها از اين ناراحتند كه چرا در سال‌هايي كه بودند، رفتار خوبي را نديدند. باز هم بگويم …؟

 
بگو.
همين هواپيمايي كه تعدادي از همكاران زحمتكش شما به دليل سقوط آن جان خود را از دست دادند، تمام شد، رفت و سالي يك بار يادشان مي‌كنند اما تا وقتي هستيم قدر يكديگر را نمي‌دانيم.

 

تا امروز در فوتبال چندتا بخيه خوردي؟
(مي‌خندد) چطور؟

دليل دارم؟
126 بخيه، 100 تا در پرسپوليس كه بايد اسم مرا در باشگاه صدتايي‌ها بنويسند، 10 تا در استقلال و روز بازي با پيكان، 7 تا در استقلال اهواز، 9 تا هم در استيل‌آذين، حالا چرا پرسيدي؟

 

براي اينكه برخي از پيشكسوتان پرسپوليس مدعي‌اند پيراهن اين تيم براي بعضي از بازيكنان فعلي گشاد است.
ببين، اكثر آنها در ختم پدرم حاضر شدند كه دست‌شان را مي‌بوسم اما با اين جمله كنار نمي‌آيم و معتقدم اين مارك به بازيكنان سرخابي نمي‌چسبد، ما شايد بازيكن بي‌خيال كه به فكر ساق پايش باشد داشته باشيم اما بي غيرت نه. من مي‌گويم خدا آنها را دوست داشته كه اين پيراهن را به آنها داده، پس قدرش را بدانند و ببينند قبل از آنها بر تن چه كساني بوده است اما خدا را شاهد مي‌گيرم كه من اينطوري نبودم، در مورد اين مسائل صحبت كردن سخت است.

 

دل پري داري، حالا كمي هم در مورد بازي با پرسپوليس صحبت كنيم.
پرسپوليس روز بسيار سختي را در تبريز پيش رو دارد. من همه تلاشم را براي موفقيت تيم به كار مي‌گيرم و بقيه‌اش با خداست. ببين، من 16-15 سال نوكري پدرم را كردم و افتخار مي‌كنم، تلاش‌مان هم اين بود كه كنارمان باشد اما خدا نخواست، پس حتما حكمتي داشته اما آنهايي كه دارند، قدر پدرشان را بدانند چون وقتي نباشد، احساس مي‌كني پشتت خالي شده و مي‌لرزد. (و سكوت …)

 

پيش‌بيني مي‌شود تقابل شما و پرسپوليس، بازي خوبي شود؟
حتما همينطور است، اميدوارم پرسپوليس با تمام قدرتش بيايد تا همه يك فوتبال زيبا را ببينند.

 

شرايط تيمتان خوب است؟
بدون تعارف معتقدم آقاي كاظمي جزو 5 مربي ايراني است كه فوتبال را خيلي خوب مي‌فهمد، باشگاه هم چيزي كم نگذاشته و خدا را شكر در شرايط خوبي قرار داريم.

 

اين سومين پرسپوليسي است كه در جام حذفي مقابلش قرار مي‌گيريد؟
بله، اول پرسپوليس بيرجند، بعد پرسپوليس زاهدان كه در آن هواي گرم مرديم و بعد از آن هم با تراكتورسازي، داماش، مس و ذوب‌آهن بازي كرديم تا به پرسپوليس رسيديم.

 

با پيراهني كه شباهت زيادي به لباس استقلال دارد، برابر هواداران پرسپوليس قرار مي‌گيري و …
بازي ما شبيه دربي تهران مي‌شود، من اينقدر از هواداران پرسپوليس خوبي و محبت ديده‌ام كه اگر در طول 90 دقيقه هر چه بگويند كه نمي‌گويند، ناراحت نمي‌شوم و نوكرشان هستم و يك حس خوبي از ديدن دوباره‌شان دارم.

و صحبت پاياني.
اميدوارم فينال جام حذفي كاملا تماشايي و در حد فوتبال ايران باشد و هر تيمي هم كه حقش بود، نماينده كشورمان در ليگ قهرمانان سال آينده شود.

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)