مرجعه خبری پرسپولیس : پرسپوليسى ها كه در ديدار رفت فينال جام حذفى، با پيروزى زمين را ترك كردند، اميدوارانه به قهرمانى مى انديشند و براى قهرمانى فقط يك گام پيش رو دارند. در اين ديدار كه اولين برد رسمى و ۹۰ دقيقه اى پرسپوليس در سال ۸۹ بود، مهدى شيرى، ۹۰ دقيقه در تركيب پرسپوليس حضور پيدا كرد. گفت وگو با وى را بخوانيد:


• بالاخره طلسم نبردن هاى پرسپوليس در سال ۸۹ شكسته شد.

– بله، متأسفانه به جز بازى صبا كه در ضربات پنالتى با برد ما به پايان رسيد، پيروزى در ۹۰ دقيقه در سال ۸۹ نداشتيم تا اين ذهنيت ايجاد شود كه به نوعى طلسم شده ايم اما خدا را شكر اين پيروزى را به دست آورديم تا نتايج اخيرمان كه چندان راضى كننده نبوده، فراموش شود.


• از بازى و اتفاقاتى كه در جريان آن رخ داده، برايمان صحبت مى كنى؟

– بازى شرايط خاص خودش را داشت. ما با اين فكر و انديشه به تبريز رفتيم تا كار را در تبريز به نفع خودمان يكسره كنيم. به نظر من نتيجه بدى نبود. برد در خانه حريف، تيم را از لحاظ روحى و روانى در شرايط خوبى قرار داد و كارمان را در تهران راحت تر نمود و البته نبايد اين ذهنيت به وجود بيايد كه كار تمام شده است. ما هنوز يك بازى حساس در تهران داريم.

 


• روند بازى چطورى بود؟
– در مجموع بازى سخت و سنگينى بود. تيم حريف انگيزه و توان ويژه اى در اين بازى از خود به نمايش گذاشت. درست است اين تيم، يك تيم ليگ يكى بود، ولى مربى و بازيكنان حريف، افراد با تجربه اى هستند كه مقابل ما نمايش خوبى داشتند. در كل پرسپوليس بود كه حرفه اى تر و منطقى تر كار كرد و نتيجه را به سود خود به پايان رساند.

 


• به نظر مى رسيد بعد از گل زود هنگامى كه به ثمر رسانديد، به نوعى سير شديد و عطش لازم را براى گلهاى بيشتر نداشتيد؟
– اصلاً اين طور نيست. به اعتقاد من، ما منطقى و حساب شده بازى كرديم. اتفاقاً بعد از گل موقعيت هايى را روى دروازه حريف داشتيم كه باز هم يك مقدار بدشانسى آورديم و توپهايمان گل نشد. همانطور كه گفتم ما در خانه حريف بايد پيروز زمين را ترك مى كرديم كه به اين هدفمان رسيديم. مهم اين بود اين مساله را تحقق بخشيديم و به هدفمان دست پيدا كرديم.


• با بردى يك بر صفر، كمى اما و اگر در بازى برگشت به وجود مى آيد؟

– اين نظر شخصى من است كه برد يك بر صفر از برد ۲-۰ يا حتى ۳-۰ براى ما بهتر بود. چون تجربه نشان داده شايد با يك نتيجه اى بهتر، ممكن بود در بازى برگشت، خيالمان راحت شود و بى انگيزه به ميدان برويم ولى با اين پيروزى انگيزه مان براى بازى برگشت، يك انگيزه ويژه  است و اين مساله به ما كمك مى كند با تمام قوا و توانمان در بازى برگشت دنبال يك نتيجه خوب و قابل قبول باشيم و جشن قهرمانى ويژه اى را در آزادى برگزار كنيم.


• پس از مدتها، اين شانس نصيب مهدى شيرى شد تا در تركيب ثابت پرسپوليس به ميدان بروى. در اين مورد بيشتر برايمان مى گويى؟

– در اين مورد صحبتهايى كه على دايى با من داشت در عملكردم بى تاثير نبود. قبل از بازى، على آقا با من صحبت كرد و از من خواست بازى تراكتور را فراموش كنم و اطمينان  خاطر ويژه اى به من داد. در اين بازى، كادر فنى اختيار عمل ويژه اى به من داد و از من خواسته شد مقابل حركات و بازيسازى عباس آقايى قرار بگيرم. مساله اى كه فكر مى كنم به خوبى از عهده آن برآمده ام.


• نوبتى هم باشد، نوبت بازى سپاهان است. ديدارى كه هر چند در جدول تأثير خاصى ندارد اما روى سكوها و براى هواداران مهم است.

– من معتقدم ما ۲ فينال ديگر پيش رو داريم كه يكى از آنها بازى سپاهان است و ديگرى بازى برگشت با گسترش فولاد. ما در دور رفت به سپاهان باختيم و حالا بايد انتقام آن بازى بد را در تهران بگيريم و ليگ نهم را با پيروزى پشت سر بگذاريم و بعد از آن به بازى مقابل گسترش فولاد فكر كنيم.


• برگزارى جشن قهرمانى سپاهانى ها مقابل ديدگان هواداران پرسپوليس براى پرسپوليسى ها سخت است. در اين مورد چه نظرى دارى؟

– ما با جشن كسى كارى نداريم. ان شاءالله تمام تلاشمان اين است كه پس از پيروزى مقابل سپاهان و برد در بازى برگشت، جشن قهرمانى سال را در حضور ۱۲۰ هزار تماشاگر پرسپوليس در استاديوم آزادى برگزار كنيم.


• با توجه به سنگينى و حساسيت ويژه اين دو بازى، فكر نمى كنى ممكن است پرسپوليس از نظر قواى جسمانى و مصدوميت هاى احتمالى دچار مشكل شود؟

– اميدوارم كه اين طور نباشد. مصدوميت ها و خستگى ها و تحليل رفتن قواى جسمانى جزئى از فوتبال است. ما با توجه به اينكه به اهميت ويژه اين ۲ بازى واقف هستيم، در صدد هستيم توان و قواى بدنى خودمان را طورى تقسيم كنيم كه نه در بازى سپاهان به مشكل بخوريم و نه در فينال جام حذفى شرايطمان براى كسب نتيجه دلخواه تحت الشعاع قرار بگيرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)