مرجع خبری پرسپولیس : این روزها اکثر خبرگزاری ها و رسانه ها به گمانه زنی در خصوص تغییر چهره تیم های محبوب پایتخت برای لیگ نهم می پردازند. تازه ترین مورد تحلیل خبرگزاری ایپنا از نقل و انتقالات احتمالی دو باشگاه است.

 

استقلالی‌ها با بازیکنان مطرح خود قرارداد نبستند، پرسپولیسی‌ها بازیکنان قرارداد بسته خود را نمی‌خواهند! نگاهی به وضعیت پرسپولیس و استقلال و سبک سنگین کردن شرایط این 2 تیم نشان‌دهنده این است که هر 2 تیم امسال مجبور به خانه تکانی شدیدی هستند که ماهیت و شکل و شمایل هر 2 را بشدت عوض می‌کند!

 

از پرسپولیس شروع می‌کنیم. تیمی از نظر بازیکن بسیار فقیر است. در تیمی که کریم باقری با 37 سال سن ستاره بی‌چون و چرای آن باشد باید برای آن فکری اساسی کرد!

 

پرسپولیس تقریبا هیچ ستاره مؤثر و تعیین‌کننده‌ای (منهای باقری که یکی در میان مصدوم است) ندارد،  ابهام این تیم در مورد روش بازی‌اش در تبریز خیلی‌ها را به فکر فرو برد از جمله خود علی دایی را!

 

 

این نیاز در پرسپولیس توأم شده با درخواستهای فراوانی برای بازی کردن زیر نظر علی دایی برای فصل بعد! وقتی هر 2 موضوع را کنار هم می‌گذاری متوجه می‌شوی که فصل تغییرات در پرسپولیس بسیار طوفانی خواهد شد.

 

سرخها در همه خطوط از درون دروازه گرفته تا نوک حمله نیازمند خون تازه هستند تا این همه بی‌آزار و سخت‌پسند نباشند! به بازیهای پرسپولیس نگاه کنید! تماشاگرپسند نیست، خلاقیت ندارد! بازیکن مؤثر ندارد و در برخی بازیها چنان شکست می‌خورد که نمونه‌اش را قبلا نه اینکه ندیده باشیم اما کم دیده‌ایم!

 

حضور کاشانی و دایی که هر 2 جاه‌طلب (از زاویه مثبت) هستند و هر 2 می‌خواهند تیم قدرتمندی برای قهرمانی داشته باشند نیز مؤید این نکته است که جنگ فصل نقل و انتقالات برای سرخها جنگی بی‌بدیل خواهد بود، چراکه این بار حتی عدم قهرمانی در لیگ و قهرمان شدن در جام حذفی هم از سوی اینها قابل قبول نیست!

 

امروز اگر برای قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی (قهرمانی احتمالی) هورا می‌کشند! فردای روزگاری که کاشانی و دایی خودشان تیم ببندند برای این کیفیت بازی حتی در صورت قهرمانی در جام حذفی هم کسی هورا نمی‌کشد!

 

پرسپولیس به همین دلایل پرسپولیس دیگری خواهد بود. آنها قطعا شکل کارشان را عوض می‌کنند و به بازیکنانی نیاز دارند که کاملا مؤثر باشند نه بی‌تأثیر و ضعیف! البته که در این راه به منفع مالی خوبی هم باید متصل شوند که در غیر این صورت و در صورت تداوم با همین بازیکنان سال بعد در اواسط سال روزهای بسیار سختی خواهند داشت.

 

استقلال اما درست نقطه مقابل پرسپولیس است. استقلالی‌ها از 2 سال قبل با قراردادهای 2 ساله تیم خوبی داشتند. تیمی که بهترین هافبک راست لیگ (خسرو حیدری)،‌ بهترین خارجی لیگ (جان‌واریو)، بهترین مهاجمان لیگ (مجیدی و برهانی آقای گل)، دروازه‌بانهای تیم ملی (محمدی و طالب‌لو) و بهترین مدافعان لیگ را داشته باید وضعیت بهتری از آنچه امروز دارد،‌ بدست ‌آورد اما عدم رسیدن به هدف آبی‌ها را دچار حاشیه‌های فراوانی کرده و البته وجود برخی اختلافها بین بازیکنان این تیم به آن پروسه دامن هم زده است!

 

امروز نیمکت‌نشینانی چون طالب‌لو و برهانی را خیلی‌ها می‌خواهند و اتفاقا قرارداد اینها هم به پایان رسیده (مثل 12 بازیکن دیگری که آزاد هستند و می‌توانند پولشان را در جیب خودشان بگذارند! و به همین دلیل تمایل به رفتن دارند تا ماندن) امروز بازیکنانی چون خسرو حیدری و جان‌واریو و حتی مجتبی جباری مشتریهای فراوانی دارند که دست به نقد اینها را می‌خواهند! حسین کاظمی و سیاوش اکبرپور هم به دلیل اختلاف با فرهاد مجیدی در آستانه جدایی هستند و امیرآبادی و بیک‌زاده هم بیشتر به رفتن فکر می‌کنند تا ماندن و…

 

در واقع استقلال زمان و فرصت مناسبی را برای عقد قرارداد با بازیکنان برتر خود را از دست داده و امروز باید منت آنها را بکشد! بله استقلال هم مثل پرسپولیس با طوفان روبه روست، با این تفاوت که طوفان آبی‌ها از سوی بازیکنان رخ می‌دهد و نه از سوی مسئولان!

 

در واقع در استقلال مسئولان دوست دارند بازیکنان را نگه دارند اما به دلیل آنکه در عقد قرارداد با اینها طی ماههای گذشته کم کاری کرده‌اند تقریبا همه بازیکنان فیکس استقلال آزاد هستند که بروند اما در پرسپولیس بازیکنان ضعیف و متوسطی هستند که مسئولان آنها را نمی‌خواهند! این تفاوت، تفاوت بزرگی است اما نتیجه‌اش برای هر 2 باشگاه به یک شکل است و آن تغییر شکلی است که هر 2 باشگاه برای فصل بعد خواهند داشت.

 

برای دیدن شکل و شمایل جدید باید یک ماه و نیم دیگر صبر کنید! خبرهای زیادی در راه است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)