مرجع خبری پرسپولیس : حبيب كاشاني درباره پرسپوليس و ساير مسائل فوتبال ايران  در برنامه ورزش و مردم صحبت‌هاي زير را مطرح كرده است:

* نيازي نداشتم به ليدرها پول بدهم

يادم مي‌آيد اوايل كه در سال 86 به عنوان مديرعامل پرسپوليس انتخاب شدم آقايان به من اين انگ را زدند كه حبيب كاشاني به ليدرهاي پرسپوليس پول مي‌دهد تا او را تشويق كنند در صورتي كه نيازي اين كار نبود. در همان زمان به آقاي علي‌آبادي گفته بودم كه قصد دارم كنار بكشم. همان دست نوشته من به آقاي علي‌آبادي نشان مي‌دهد كه براي ماندن در اين تيم دست و پا نزدم.

* مي‌گفتند هفته پنجم با لگد از پرسپوليس مي‌روي

در ابتدا كه به پرسپوليس آمدم خيلي‌ها عليه من شعار مي‌دادند. آنها مي‌گفتند مديرعامل سياسي نمي‌خواهيم. پس از حضور 4 ماهه‌ام در اين تيم هر كس من را مي‌ديد مي‌گفت آقاي كاشاني هفته پنجم تو را با لگد از پرسپوليس بيرون مي‌كنند.

در همان زمان مشغول بستن تيم بوديم و واقعا 6 – 7 بازيكن در اختيار نداشتم. بعدا فهميدم منظور آقايان از هفته پنجم چه بود. قبل از بازي هفته اول مي‌گفتند آبادان هوا گرم است و 55 درجه گرماي هوا باعث باخت پرسپوليس مي‌شود.
در هفته دوم گفتند ملوان در اين چند سال هميشه پرسپوليس را برده است. در هفته سوم بهانه كردند ابومسلم به پرسپوليس باج نمي‌دهد در هفته چهارم براي ما گربه سياه درست كردند و در هفته پنجم كه مقابل راه‌آهن تحت مديريت محمد حسن انصاري‌فرد مديرعامل سابق پرسپوليس بايد بازي مي‌كرديم ادعا مي‌كردند كه اخراج مي‌شوم. همه فكر مي‌كردند در اين تقابل من بازنده هستم. عده‌اي مي‌گفتند در روز بازي هواداران پرسپوليس آقاي كاشاني را با لگد بيرون مي‌اندازند. من هم به كنايه به آقايان مي‌گفتم درست است كه “كاشاني ” هستيم اما سربازيم و آمديم خدمت كنيم.


* بازيكني كه با من قرارداد بست به تيم رقيب رفت

زماني كه به پرسپوليس آمدم با خودم اتمام حجت كردم و تصميم گرفتم چيزي كه بلدم انجام دهم اما در اين بين هر كدام از آقايان براي ما مشكل ايجاد كردند. يك بازيكن سر تمرين آمد اما به او گفتند كاشاني بدحساب است و او رفت. بازيكن بعدي 20 ميليون از ما پول گرفت و سر از يك تيم ديگر درآورد و يك بازيكن ديگر كه در تمرينات ما هم شركت كرده بود با پچ پچ آقايان به تيم رقيبمان رفت.

در زمان مديريت من شانتاژ تبليغاتي زياد شد و همه گفتند كاشاني كار بلد نيست. وقتي در روزنامه‌ها مي‌نويسند فلان مدير 5 بمب مي‌تركاند هواداران نگران مي‌شدند اما حالا خوشبختانه هواداران فهميده‌اند كه ما احساسي كار نمي‌كنيم. بعضي‌ها مثل مقوا مي‌سوزند و مقوا هم زود آتش مي‌گيرد و گرمايش هم زود فروكش مي‌كند.

* هر 6 سهميه را از ليگ برتر مي‌خواهيم

علي دايي به عنوان سرمربي نيازهايش را پس از كارشناسي به اعلام كرده است. مثلا ما در دفاع وسط مشكل داريم و ايشان دو گزينه به ما معرفي كرده‌اند تا با آنها اين مشكلات را برطرف كنيم. در دفاع چپ، هافبك چپ، هافبك راست و خط حمله گزينه‌هايي مدنظر ما است كه با نظر علي دايي آنها را خريداري خواهيم كرد.

* آقايان مدعي چرا در زمان حضور در پرسپوليس اسپانسر نگرفتند

شنيده‌ام كه يكي از مديران گفته مي‌خواهيم اسپانسر 3 ميلياردي براي استيل آذين جذب كنيم. سؤال من اين است هنگامي كه در سال 86 ما اسپانسر يك ميليارد و 950 ميليون توماني گرفتيم چرا در آن زمان آقايان نمي‌توانستند براي پرسپوليس اسپانسر 3 ميلياردي بگيرند. در سال 87 نيز به مسابقات آسيايي رفتيم و با توجه به اينكه 7 بازي به بازي‌هاي ما اضافه مي‌شود مبلغ هزينه‌هاي ما بالاتر مي‌رود. بنابراين آقايان بايد در مدت زمان حضور خودشان در پرسپوليس خود را نشان مي‌دادند و مطرح كردن مسائلي مثل جذب اسپانسر 3 ميلياردي براي تيم‌ها نوعي عوام فريبي است.

چطور مي‌شود پرسپوليس براي 40 بازي اسپانسر يك ميليارد و 100 ميليوني براي يك فصل مي‌گيرد اما وقتي من در نيم فصل دوم آمده‌ام اين قرارداد را فسخ كردم و در نيم فصل دوم براي نيمي از بازي‌ها يك ميليارد و 700 ميليون تومان اسپانسر گرفتيم. به اعتقاد من ثبت عدد اوليه در باشگاه پرسپوليس اصلا واقعي نيست و همه بايد بدانند كسي در اين بين مبلغ 150 ميليون تومان به عنوان حق شخصي برداشت كرده است.

* با واعظ و شفق جلسه مي‌گذاريم

در خصوص جذب اسپانسر شب گذشته با آقاي شفق جلسه داشتيم و قرار است فردا به اتفاق ايشان و آقاي واعظ آشتياني جلسه ديگري برگزار كنيم. مديرعامل تراكتورسازي مدعي شده براي اين تيم اسپانسر 3.5 ميلياردي را رد كرده و بايد ببينيم براي تيم هايمان چه منابع مالي‌ را پيدا كنيم تا كمتر به دولت وابستگي داشته باشيم.

* شايد آشتياني با نظراتش قوانين AFC را تغيير دهد

تا آنجا كه مي‌دانم از قوانين AFC است كه قهرمان ليگ و جام حذفي بايد در مسابقات ليگ قهرمانان آسيا شركت كنند. جالب است سالي كه ما قهرمان ليگ شديم (86) استقلال قهرمان جام حذفي شد پس چرا اين تيم در مسابقات ليگ قهرمانان آسيا شركت كرد؟ شايد قوانين عوض شده است و من خبر ندارم.

دعا مي‌كنيم ايران 4 سهميه داشته باشد اما تا آنجا كه مي‌دانيم در آسيا و اروپا هم به اين شكل بوده كه تيم‌هاي قهرمان در ليگ قهرمانان قاره‌شان شركت كنند. اگر مديرعامل استقلال نقطه‌نظري دارد به AFC اعلام كند تا قانون را تغيير بدهند. در بازي‌هاي جام حذفي و در جلسه AFC كه سوم فروردين ماه انجام شد عدم حضور پرسپوليس باعث نگراني مسئولان AFC شده بود.

* شيث بازيكن سال 86 نيست

به اعتقاد ما بازيكني مثل شيث رضايي مي‌تواند به تيم ملي كمك كند. خواهش من اين است سرمربي تيم ملي مسائل شخصي را كنار بگذارد چون شيث آن بازيكن سال 86 نيست و با آن روزها تفاوت‌هاي زيادي دارد. در اين بين سپهر حيدري نيز مي‌تواند به تيم ملي كمك كند و بازيكناني مثل امين منوچهري، محمد محمدي، كريم باقري و ديگران جايشان در ليست تيم ملي خالي است.

* در چندين جبهه جنگيديم

در دربي در حالي كه در جايگاه ويژه بودم و پرسپوليس يك بر صفر عقب بود به اطراف خود نگاه كردم و ديدم مديرعامل استقلال و اعضاي هيأت مديره اين باشگاه در جايگاه نشستند اما من تنها بودم وقتي نيمه اول يك بر يك تمام شد آقاي آشتياني ورزشگاه را ترك كرد. فرداي بازي كه ايشان به من زنگ زد تا پيروزي پرسپوليس را تبريك بگويد به او گفتم چرا ورزشگاه را ترك كردي گفت ضربان قلبم بالا رفت. به او گفتم پس من چه بگويم كه روزي 17 قرص مي‌خورم. شما 6 – 7 نفر باهم بوديد اما من تنها در ورزشگاه بودم.

مي‌خواهم اين را بگويم كه امسال پرسپوليس در چند جبهه در حال جنگيدن بود. با 150 ميليون تومان به خاطر بابك معصومي تيم فوتسال پرسپوليس را راه انداختيم و هنوز خيلي از بازيكنان اين تيم مطالبات خود را نگرفته‌اند اما اين تيم به ليگ برتر صعود كرد. در بحث تيم فوتبال نيز امسال چهارم شديم كه نسبت به سال گذشته با توجه به بازيكنان اين دو فصل نتيجه خوبي است. در سال 87 پرسپوليس 15 ستاره داشت كه امسال اكثر آنها از اين تيم جدا شدند. در سال 87 اين تيم پنجم شد البته از عملكرد خودمان راضي نيستيم و معتقديم حق اين تيم و هوادارانش بالاتر از اين جايگاه است.

* قرارداد يك مربي دروازه‌باني 200 ميليون تومان نيست

براي حفظ آرامش تيم نخواستم زماني كه با عابدزاده دچار مشكل شديم صحبت كنم زماني كه من در پرسپوليس بودم يعني در سال 86 با عزيزيان به عنوان مربي گلرها 30 ميليون تومان قرارداد بستيم كه 10 درصد آن به خاطر جريمه نيز كسر شد. در سال 87 كه بنده از پرسپوليس جدا شدم مديريت جديد به هر دليل كه شايد گنج پيدا كرده بودند با آقاي عابدزاده قرارداد 150 ميليون توماني امضا كردند به اضافه اجاره يك منزل مسكوني متعارف كه كليه قبوض برق، آب، گاز، و شارژ ماهانه بر عهده باشگاه بود.

همچنين بايد يك سيم‌كارت هم براي ايشان تهيه مي‌شد. امضاي عابدزاده و آقاي مصطفوي به عنوان مديرعامل باشگاه نيز در اين قرارداد موجود است. مبلغ اجاره منزل آقاي عابدزاده در سال 24 ميليون و ماهانه 2 ميليون تومان بوده است.

در سال 88 نيز كه مربوط به مديريت آقاي انصاري فرد است اين مبلغ قرارداد 200 ميليون تومان شده است. تا اينكه تيم را من تحويل گرفتم و آقاي دايي به مجموعه ما اضافه شد ايشان اعلام كرد مي‌خواهد با آقاي يحيوي به عنوان مربي گلرها كار كند. وقتي قرارداد مربيان را بررسي كرديم متوجه شديم آقاي عابدزاده نه به عنوان مربي دروازه‌بان‌ها بلكه به عنوان دستيار با باشگاه پرسپوليس قرارداد بسته است. برويد از همه باشگاه‌ها بپرسيد به مربي گلرها 200 ميليون تومان نمي‌دهند. اين مبلغ قرارداد براي يك مربي است. همين آقاي عزيزيان در استيل آذين 50 ميليون تومان گرفته است.

* اگر عابدزاده مربي دروازه‌بان‌ها بود براي يحيوي نمي‌توانستيم كارت بگيريم

طبق قراردادي كه آقاي عابدزاده با باشگاه پرسپوليس امضا كرده به عنوان مربي دروازه‌بان‌ها از او ياد نشده است و ما هم به سازمان ليگ مراجعه كرديم و براي آقاي يحيوي درخواست كارت كرديم.

اگر آقاي عابدزاده كارت گلري داشت ابتدا بايد كارت او باطل مي‌شد تا ما بتوانيم براي آقاي يحيوي كارت جديدي را تحويل بگيريم. از طرفي چون آقاي عابدزاده با باشگاه قرارداد داشت من با او جلسه گذاشتم و به او چندين پستي كه در باشگاه كسي مسئول آن نبود را پيشنهاد دادم اما خودش نخواست كار كند. به همين دليل به كميته انضباطي مراجعه و از باشگاه شكايت كرد.

كميته انضباطي با توجه به قرارداد ايشان با پرسپوليس حكم به ادامه فعاليتش با اين تيم داد. به هر حال من فكر مي‌كنم كسان ديگري هم بودند كه به آقاي عابدزاده در تفكراتش خط مي‌دادند. اگر اين قرارداد از طرف باشگاه يك طرفه فسخ مي‌شد موظف بوديم همه حق و حقوق آقاي عابدزاده را بدهيم اما اين باشگاه نبود كه قرارداد را فسخ كرد و خود ايشان حاضر به همكاري با تيم نشد.

 

 

* مشکل نامه وزیر آوزش و پرورش تا حدودی حل شد

حبيب كاشاني سرپرست كاشاني در برنامه ورزش و مردم اعلام كرد كه وزير آموزش و پرورش به نامه وي پاسخ داده و مشكل وي براي مديريت پرسپوليس حل خواهد شد.

كاشاني كه مدت‌هاست با عنوان سرپرست موقت مديريت باشگاه پرسپوليس را برعهده دارد، به دليل اجراي قانون منع فعاليت در شغل دوم نمي‌توانست مديرعامل پرسپوليس بشود، در اين هفته رسماً مي‌تواند اين سمت را در اختيار بگيرد. او گفت:«آقاي حاجي‌بابايي وزير آموزش و پرورش با من تماس گرفتند و گفتند به خاطر مردم و هواداران پرسپوليس با نامه تو موافقت مي‌شود. »

كاشاني در اين نامه از حاجي‌بابايي درخواست كرده بود كه نامه وي كه محل خدمت وي را شوراي شهر اعلام كرده، به سازمان تربيت بدني تغيير يابد و وي به خدمت در آنجا مأمور شود كه با اين نامه موافقت شده است.

 

*شفاف سازی بازیکنان برزیلی

وي همچنين به شفاف‌سازي درباره قرارداد دو بازيكن برزيلي پرسپوليس يعني وسلي برازيليا و تياگو فراگو پرداخت و تصريح كرد: اين دو بازيكن در دوره مديريت قبلي با باشگاه پرسپوليس قراردادهايي را امضا كردند كه جمعا مبلغ 730 هزار دلار شد. ضمن اينكه اگر بازيكني آزاد باشد، هزينه‌اي براي اخذ ITC او وجود ندارد و در غير اين صورت بايد مبلغي را به اين موضوع اختصاص داد. براي هر دو بازيكن 450 هزار دلار به منظور اخذ ITC پرداخت شده است. همچنين طبق قرارداد بايد به هر كدام از آن‌ها ماهيانه مبلغ هزار دلار حقوق پرداخت مي‌كرديم كه طي دو سال مبلغ 48 ميليون تومان مي‌شود.

هزينه اسكان و وسايل نقليه‌شان هم به عهده باشگاه بود كه پرسپوليس مبلغ 85 ميليون تومان را براي اين كار هزينه كرده است. مبلغ 280 ميليون تومان هم ماليات قراردادهايشان است كه با جمع تمامي هزينه‌ها، اين دو بازيكن كه يكي از آن‌ها چندان براي پرسپوليس بازي نكرد و ديگري هم از نفرات ثابت نبود، مبلغ يك ميليارد و 800 ميليون تومان براي باشگاه هزينه داشته است.


* احیای فوتسال پرسپولیس

سرپرست باشگاه پرسپوليس با ابراز خرسندي از فعال كردن تيم فوتسال پرسپوليس گفت: ما امسال 150 ميليون تومان را براي تيم فوتسال پرسپوليس هزينه كرديم و خوشحالم كه اين تيم با ياري بابك معصومي و بچه‌هايي كه به خاطر او به اين تيم آمده بودند و نيز افراد مختلف ديگري چون حيدريان، توانست به ليگ برتر فوتسال راه يابد و اميدوارم در ليگ برتر هم بتوانيم با برنامه‌ريزي‌هاي مد نظر از قدرت‌هاي خوب مسابقه‌ها باشيم.

 

* احساس غربت در بازی داربی

نداشتن هيات مديره در باشگاه پرسپوليس براي من در فصل گذشته احساس غربتي را به وجود آورده بود و اين موضوع در داربي برگشت مقابل تيم استقلال شدت گرفت چرا كه واعظي آشتياني مديرعامل باشگاه استقلال كنار بنده نشسته بود و در صندلي‌هاي كناري‌اش هم اعضاي هيات مديره اين باشگاه حضور داشتند. اين احساس وقتي شدت بيشتر گرفت كه پرسپوليس هم با نتيجه يك بر صفر از حريف عقب افتاده بود اما وقتي بازي به تساوي يك بر يك رسيد و در بين دو نيمه، واعظي آشتياني رفت و بعد كه از او پرسيدم گفت ضربان قلبم بالا رفته بود و ديگر نمي‌توانستم بمانم. من هم به او گفتم كه به دليل بيماري‌هايي چون فشار خون، ديابت، چربي و بيماري قلبي روزي 17 قرص را مي‌خورم اما ماندم.

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)