داد و فریادهایم بی دلیل نیست


مرجع خبری پرسپولیس: وقتي با 21 سال سن به تيم ملي دعوت شوي و محافظ دروازه سرخ‌ها باشي، قطعا بازيكن مستعد و احتمالا خوش‌شانسي هستي.

عليرضا حقيقي حالا فقط به لژيونر شدن فكر مي‌كند: «مي‌خواهم در پرسپوليس و تيم ملي آنقدر خوب كار كنم تا لژيونر شوم… من عاشق منچستر هستم.»


پرسپوليس را در فصل گذشته چطور ديدي؟


به نظر من پرسپوليس به‌رغم فراز و نشيب‌هايي كه داشت خيلي خوب كار كرد و خدا را شكر كه در پايان پرسپوليس قهرمان شد. البته من معتقدم كه پرسپوليس هرگز نتوانست توقعات را برآورده كند و اين باعث شد هواداران پرسپوليس ناراحت شوند. تغيير سرمربي تيم به ضرر ما شد و پس از آمدن دايي بود كه تيم ما دوباره جان گرفت و توانستيم قهرمان شويم.


عليرضا حقيقي را چطور ارزيابي مي‌كني؟

 

هميشه دوست دارم تا مردم و كادر فني در مورد من نظر بدهند. فكر مي‌كنم در طول اين مدت عملكردم راضي‌كننده بوده و بابت همين خدا را شكر مي‌كنم.

 

اما فراز و نشيب‌هاي زيادي هم داشتي…


اين طبيعي است. هر جواني بالا و پايين دارد. اما مهم اين بود كه من هميشه انگيزه و پشتكارم را حفظ كردم و در پايان توانستم اعتماد مربيان تيم را جلب كنم. اين درست كه اين اعتماد كردن دير اتفاق افتاد، ولي خدا را شكر كه اين اتفاق افتاد و من توانستم توي يك نيم‌فصل به گلر اول پرسپوليس تبديل شوم و به تيم ملي هم دعوت شوم.


تو و پرسپوليس پايان خوبي داشتيد.


اين لطف و خواست خدا بود كه اين اتفاق بيفتد. اما اين فصل براي من فراموش‌كردني نيست، چون توانستم با جام قهرماني به تيم ملي بروم.


پس با اين حساب براي تيم ملي حسابي نقشه كشيده‌اي؟


رفتن به تيم ملي آرزوي هر كسي است و خوشحالم كه آرزوي من برآورده شد. رسيدن به قهرماني جام حذفي و تيم ملي براي هر كسي پرزحمت است، ولي نگه داشتن آن از هر چيزي مهمتر و سخت‌تر است.


در فصل گذشته اتفاقات حاشيه‌اي هم براي تو رقم خورد. مثل ماجراي شيث و…


ماجراي شيث يك سوء تفاهم بود كه ديگر تكرار نمي‌شود. اصلا من مي‌گويم كه در آن اتفاق 99 درصد منتقدان حق دارند، ولي اگر حتي يك درصد به من حق بدهيد و شرايط مرا هم درك كنيد، متوجه مي‌شويد كه در آن شرايط سخت نمي‌شود خيلي راحت فكر كرد و تصميم گرفت. هوادارها كاري به اين ندارند كه در زمين چه مي‌گذرد. آنها فقط از من مي‌خواهند كه توپ از خط نگذرد. من هم از اين اتفاقات درس‌هاي زيادي گرفتم و حالا خوشحالم كه يك سال پخته‌تر و باتجربه‌تر شده‌ام.


توي اين مدت خيلي از حاشيه‌سازان به دنبال اين بودند كه من زمين بخورم، ولي دخالت پدرم و يك سري از دوستان بود كه با اين مشكلات جنگيدم. من بعد از داربي هم گفتم كه بايد شوك بدهم و اگر آن فريادها نباشد دچار مشكل مي‌شويم. مطمئن باشيد كه اگر اين صحبت كردن‌ها ايراد داشت، دايي نمي‌گذاشت من اين‌طوري داد و فرياد كنم.


خيلي‌ها نگران هستند كه تو به سرنوشت نيما نكيسا و پدرش دچار نشوي!


من چيزي راجع به دخالت‌ها و يا همراهي پدر نيما نكيسا نمي‌دانم، ولي من با پدرم رفيق هستم و هميشه از حمايت‌ها و صحبت‌هاي او استفاده مي‌كنم. اين را بايد بگويم كه اگر به خاطر پدرم باشد حاضرم كه فوتبال را كنار بگذارم، ولي هرگز به خاطر فوتبال پدرم را كنار نمي‌گذارم. دوست دارم اين را بنويسيد تا منتقدانم تكليفشان روشن شود.

 

چرا فكر مي‌كني كه منتقد و مخالف داري؟


چون توي چشم هستم! نمي‌دانم… شايد وقتي در آن بازي پرسپوليس – سايپا پنالتي دايي را گرفتم، اين اتفاق افتاد… فكر مي‌كنم توي چشم هستم. حتي اگر يك عطسه بكنم و جلوي دهانم را نگيرم، برايم حرف درمي‌آورند. ولي در مورد بقيه اين‌طوري نيست. من هميشه از حاشيه دوري مي‌كنم، ولي نمي‌دانم چرا حاشيه بي‌خيال من نمي‌شود.


تو با 21 سال سن به تيم ملي رسيدي و در پرسپوليس فيكس شدي. سقف آرزوهاي حقيقي كجاست؟


دوست دارم لژيونر بشوم. با دعوت شدن به تيم ملي اين مسير هموارتر مي‌شود و دوست دارم كه جواب اين زحمات را با لژيونر شدن بگيرم.

 

از تيم مورد علاقه‌ات بگو.


تا به حال در اين مورد حرف نزده بودم، ولي عاشق منچستر هستم. از خيلي وقت پيش‌ها منچستر را دوست داشتم.

 

فكر مي‌كني دايي سخت‌گيرتره يا فرگوسن؟


(خنده) با فرگوسن كه تا حالا كار نكرده‌ام. دايي هم فقط توي زمين سختگير است. بيرون زمين دايي با همه رفيق است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)