حسادت آبی ها را مبتکر می کند!

مرجع خبری پرسپولیس : چرا ايشان وقتي دو فصل گذشته استقلال كه در ليگ هفتم رتبه سيزدهم را به خود اختصاص داده و به لطف فتح جام‌حذفي در ليگ قهرمانان آسيا شركت كردند چنين پيشنهادي را مطرح نكردند؟

 

«هيچ جاي دنيا، قهرمان جام‌حذفي راهي ليگ قهرمانان نمي‌شود.» اميررضا واعظ آشتياني، مديرعامل باشگاه استقلال ضمن تبريك گفتن قهرماني پرسپوليس در جام‌حذفي چنين ادعايي را مطرح مي‌كند و معتقد است پرسپوليس نه به عنوان قهرمان جام‌حذفي بلكه به عنوان تيم چهارم ليگ برتر بايد راهي ليگ قهرمانان آسيا شود.

 

 در عين حال جناب واعظ اين مورد را كه قهرمان جام‌حذفي يكي از سهميه‌هاي ايران در ليگ قهرمانان آ‌سيا را به خود اختصاص مي‌دهد، زير سوال برده و اعتقاد دارد كه فدراسيون بايد حتما با AFC مذاكره كند و اين اشتباه AFC تصحيح شود و ايراد مي‌گيرد وقتي كنفدراسيون فوتبال آسيا در تمام برنامه‌هايش از يوفا الگوبرداري مي‌كند، ‌در اين زمينه هم بايد چنين برنامه‌اي اجرا شود.

 

 

جناب واعظ آشتياني مدير يك هفته پيش نيستند‌، ايشان نزديك به دو سال است كه مديريت باشگاه استقلال را برعهده دارند و با مطرح شدن اين مورد در شرايط فعلي اين سوال پيش مي‌آيد كه چرا ايشان وقتي دو فصل گذشته استقلال كه در ليگ هفتم رتبه سيزدهم را به خود اختصاص داده و به لطف فتح جام‌حذفي در ليگ قهرمانان آسيا شركت كردند چنين پيشنهادي را مطرح نكردند؟ نكند فصل گذشته اين قانون خوب بوده و ايشان امسال متوجه بد بودن آن شده‌اند؟

 

مطرح شدن چنين ادعايي آن هم در حالي كه شايعه كاهش سهميه ايران در ليگ قهرمانان آسيا شنيده مي‌شود (اين مورد فعلا توسط رييس ليگ آسيا رد شده و در صحبت‌هاي واعظ هم به آن اشاره شده است) و مطابق قانون در صورت كاهش سهميه، تيم سوم ليگ‌برتر يعني استقلال از حضور در آسيا باز مي‌ماند و با توجه به اينكه رقيب ديرينه هم قهرمان جام‌حذفي شده است مسلما برداشت‌هاي مختلفي در بر خواهد داشت.

 

جناب واعظ كه طي دوران مديريت خود در باشگاه استقلال به دفعات خبرنگاران و رسانه‌ها را با الفاظ مختلف مورد لطف قرار داده، بايد به اين نكته توجه كند كه با ايراد گرفتن از حضور فاتح جام‌حذفي در ليگ قهرمانان آسيا در شرايطي كه تنها دو روز از قهرماني پرسپوليس در اين رقابت‌ها گذشته است به هيچ عنوان نمي‌تواند يك پيشنهاد مطلوب و بدون حاشيه تلقي شود.

 

 هر چند ايشان مدعي شده كه پرسپوليس با توجه به مكان چهارمش در جدول رده‌بندي ليگ بايد راهي آسيا شود ولي مسلما نمي‌توان جلوي افكار عامه مردم و برداشت‌هاي متفاوت آنها از بيان اين پيشنهاد در شرايط خاص زماني را متوقف كرد. شايد نمونه‌هايي از اين برداشت‌ها بتواند براي آسان شدن درك پيامدهاي اخلاقي اين صحبت جديد مديرعامل استقلال مفيد واقع شود.

 

1-واعظ با مطرح كردن اين مساله مي‌خواهد در صورت كاهش سهميه ايران در ليگ آسيا، راهي براي حضور تيمش در اين رقابت‌ها بجويد.

 

2-در صورت كاهش سهميه و راه نيافتن استقلال به ليگ قهرمانان آسيا، واعظ توجيهي براي اين قضيه از همين الان دست و پا مي‌كند.

 

3-استقلال در اين فصل بدون جام مانده است، در حالي كه سپاهان با حضور قلعه‌نويي جام قهرماني ليگ‌برتر را گرفته و پرسپوليس هم جام‌حذفي را كسب كرده است و واعظ كه بابت يك مرحله حضور بيشتر در ليگ قهرمانان آسيا تيم خود را لايق‌تر از سپاهان مي‌داند،‌با اين شيوه مي‌خواهد رقيب سنتي را هم تحقير كرده و با يادآوري چهارم شدن اين تيم در ليگ‌برتر خود را از تك‌وتا نيندازد.

 

راستي جناب واعظ چرا شما قبل از شروع ليگ نهم چنين پيشنهادي مطرح نكرديد يا قبل از شكست پنج بر چهار برابر استيل‌آذين و كنار رفتن از جام‌حذفي به اين مورد نپرداختيد؟ لااقل اگر يك ماه پيش و وقتي فيناليست‌هاي جام‌حذفي مشخص نشده بودند و استقلال هم در مكان دوم جدول رده‌بندي ليگ بود اين پيشنهاد را مي‌داديد، مي‌شد به آن درصدي نگاه مثبت كرد ولي حالا كه استقلال سوم ليگ و رقيب سنتي فاتح جام‌حذفي شده…

 

منبع: روزنامه گل

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)