خداحافظی با مجتبی فراری ، هم زیستی با حسین بادامکی

مرجع خبری پرسپولیس : حسین بادامکی را در زمان دنیزلی برای بال راست خریدند ، سپس در پشت مهاجمان استفاده شد و فصل های بعد به هافبک دفاعی رسید و با همین ترتیب باید شاهد حرکت او به سمت نقطه آخر خط دفاعی پرسپولیس هم باشیم.

به گزارش مرجع خبری پرسپولیس باشگاه پرسپولیس اواسط هفته لیستی از بازیکنان مازاد پرسپولیس را اعلام کرد که احتمالا علی دایی از آنها اعلام بی نیازی کرده است : عادل كلاه كج، مجتبي زارعي، اشپيتم آرفي، سعيد حلافي، ضياالدين نيك نفس، اكبر صغيري و مهران فرضيات .

مجتبی زارعی اولین نامی است که دیدنش بهت را به چشمان پرسپولیسی ها واصل می کند . بازیکنی که در اکثر قریب به اتفاق مسابقاتی که در ترکیب پرسپولیس به میدان رفت ذخیره طلایی پرسپولیس خسته لقب گرفته و گره نتیجه گیری این تیم را باز کرد .

درست است که زارعی خلاقیت بالایی در بازیسازی برای هم تیمی های خود نداشت اما با کمی هنر در بازی گرفتن می توان از سرعت بسیار بالای وی در خلق موقعیت های لحظه ای و به خصوص گرفتن ضربات پنالتی استفاده نمود. زارعی برخلاف همتایش حسین کعبی در استیل آذین هیچ گاه متوسل به روش های نمایشی در محوطه جریمه حریفان نشده و این سرعت مرگبار “مجتبی فراری” بود که مدافعان کند رقبا را مجبور به خطا روی او می کرد .

به هر حال تنها کاری که از دست ما بر می آید احترام به سلیقه تاکتیکی نفر اول کادر فنی است و احتمالا دایی پس از جذب غلامرضا رضایی و حضور احتمالی عمادرضا یا خلعتبری ، مجالی برای عرض اندام زارعی متصور نشده و بهتر دیده است که این بازیکن هم در جای دیگری به پیشرفت فوتبال خود کمک کند.

عادل کلاه کج هم بازیکنی بود که یک سال دیگر از قراردادش با پرسپولیس باقی مانده اما با وجود قرار گرفتن در پست غیرتخصصی هافبک مخرب از سوی دو سرمربی فصل پرسپولیس نتوانست آن کارایی همیشگی خود را به نمایش بگذارد . اما مطمئنا اثربخشی این بازیکن (که پرسپولیس ها دو سه سالی به دنبال جذبش بودند)، در این پست غیرتخصصی از بازیکنی همچون میثم بائو در تیم پرسپولیس بیشتر بود که از قرار معلوم یک فصل دیگر باید دور خود چرخیدن هایش را در لباس بازیساز پرسپولیس به تماشا بنشینیم .

 

 

 

اما نکته قابل برداشت دیگر از این لیست ، غیبت حسین بادامکی است !  بازیکنی که او را در زمان دنیزلی برای بال راست خریدند ، سپس در پشت مهاجمان استفاده شد و فصل های بعد به هافبک دفاعی رسید و با همین ترتیب باید شاهد حرکت او به سمت نقطه آخر خط دفاعی پرسپولیس هم باشیم ! قصد تخریب و یا کم ارزش جلوه دادن بازی حسین دوست داشتنی و بی حاشیه پرسپولیس را نداریم اما بالاترین سطح بازی بادامکی همان است که در نیم فصل اول فصل گذشته و پس از آن ماجراهای اعتراضات روی سکوها و نیمکت نشینی هایش با انگیزه ای دوبرابر به نمایش گذاشت .

بادامکی که اوج درخشش خود را در زمان مربی گری افشین قطبی و در طول چند هفته کوتاه در پست پشت مهاجمان پرسپولیس به نمایش گذاشت ، اکنون و با توجه به خریدهای این فصل پرسپولیس دیگر هیچ مکانی جز هافبک دفاعی برای عرض اندام ، پیش روی خود نمی بیند.

پستی که با وجود تیاگو فراگا و خرید مازیار زارع همچنان از کمبود بازیکن رنج می برد اما به هیچ عنوان دلیل نمی شود از بازیکنی که روزی به عنوان بال راست جذب پرسپولیس شد برای پر کردن آن استفاده شود ! بادامکی بی حاشیه و همیشه متوسط چند سالی را با تغییرات مربیان و تغییر پست هایش در پرسپولیس سپری کرده و اکنون وقت آن رسیده که جا را برای حضور یک تازه نفس باز کند.

 

 

محمد منصوری هم شرایط مشابهی با هم تیمی سابق خود در ابومسلم ، حسین بادامکی دارد . با این تفاوت که در پست او با جود جذب فشنگچی ، و احتمال امضای قرارداد با مهرزاد معدنچی و هوارملامحمد که بازیکنان با کیفیت تری هم هستند ، ترافیک بازیکن هم دیده می شود، اما با این وجود وی جزو اولین نفراتی بود که قراردادش را تمدید کردند.

 

ضياالدين نيك نفس، اكبر صغيري و مهران فرضيات هم نام هایی هستند که تا به حال فقط نامشان را دیده و شنیده ایم و اظهار نظر بیشتری درباره آنان نمی توانیم داشته باشیم اما قرار گرفتن نام بازیکن جوانی همچون سعید حلافی که با پرسپولیس قرارداد سه ساله داشته وقتی برایمان غیرقابل هضم است که می بینیم بازیکنانی همچون امیر فشنگچی و هادی عقیلی با سابقه حضور در تیمهای پایه پرسپولیس اکنون با درخواست رقم های چند صد میلیونی در تیم های دیگر راضی به بازگشت به تیم سابق خود می شوند. به راستی کارکرد لیستی همچون سهمیه بازیکنان امید در باشگاه پرسپولیس برای این است که چند بازیکن بی نام و نشان هر ساله جذب شده ، یک فصل در کنار تیم تمرین کرده و بدون یک دقیقه بازی در میدان راهی در خروجی باشگاه شوند؟

حضور و عدم حضور نام اشپیتیم آرفی و جلال اکبری در این لیست را هم با توجه به فراز و نشیب های غیرقابل پیش بینی شان در طول فصل به عهده سلیقه سرمربی می گذاریم و امیدواریم برای نفرات خروجی جایگزین مناسبی جذب شده و با جذب متناسب بازیکنان در تمام پست ها با استفاده از سهمیه های باقی مانده ، کمبود مدافع قلعه ارتش سرخ را در طول فصل آینده در برابر رقبای داخلی و خارجی آسیب پذیر نکند.

 

حسن مهدوی
انتهای گزارش اختصاصی / امانت داری ، استفاده از این خبر با ذکر نام مرجع خبری پرسپولیس مجاز است

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)