به نظر می‌رسد سرمربی استقلال تهران به دلیل توجیه نتایج نه‌چندان خوب این تیم از واژه «جوانگرایی» استفاده می‌کند و در عمل چنین موردی دیده نمی‌شود.

بحث جوان‌گرایی در فوتبال روز دنیا، یکی از برنامه‌هایی است که در دستور کار باشگاه‌ها قرار دارد و روی آن برنامه‌ریزی بلند مدت انجام می‌دهند ولی ظاهراً این مورد در فوتبال ایران تبدیل به دستاویزی برای توجیه نتایج ضعیف تیم و فرصت خریدن از هواداران و مدیران یک باشگاه شده است.

در تیم فوتبال استقلال هم در سال‌های اخیر و از سوی سرمربیان مختلف این تیم، بارها ادعای جوانگرایی و تغییر نسل شنیده شده ولی در عمل چیزی به عنوان «جوانگرایی» در این تیم دیده نشده است.

علیرضا منصوریان، سرمربی حال حاضر استقلال هم که تا کنون در لیگ برتر نتایجش چندان قابل قبول و باب میل مدیران و هواداران این تیم نبوده، در مصاحبه‌ها و نشست‌های خبری مختلف صحبت از جوانگرایی در این تیم کرده است و عقیده دارد برای نتیجه‌بخش بودن این تغییرات باید به او فرصت داده شود.

با نگاهی به ورودی بازیکنان استقلال در فصل جدید و همچنین بازیکنانی که در 11 هفته گذشته در ترکیب این تیم به میدان رفته‌اند، می‌توان دریافت که جوانگرایی در استقلال بیشتر یک ادعا است تا عمل.

استقلال در فصل نقل‌وانتقالات یکی از پرکارترین و پر هزینه‌ترین تیم‌های لیگ برتر بوده و کاوه رضایی 24 ساله، فرشید باقری 23 ساله، بختیار رحمانی 25 ساله، آرش افشین 27 ساله، علی قربانی 26 ساله، وریا غفوری 29 ساله و رابسون جانواریو 24 ساله و لئاندرو پادوانی 33 ساله را به ترکیب خود اضافه کرده و بعضاً در ترکیب آبی‌پوشان از این بازیکنان استفاده شده است.

از طرفی بازیکنانی مثل امید نورافکن، میعاد یزدانی، میلاد زکی‌پور، مجتبی حق‌دوست و چند بازیکن دیگر که به عنوان نیروهای جوان به استقلال آمده‌اند، فرصت چندانی برای حضور در میدان پیدا نکرده‌اند. نگاهی به ترکیب استقلال در بازی‌های گذشته هم دلیل دیگری بر مردود بودن ادعای منصوریان است.

استقلال درون دروازه از مهدی رحمتی استفاده می‌کند که 36 ساله است و به جز او، امید ابراهیمی 29 ساله، جابر انصاری 30 ساله، خسرو حیدری 33 ساله، وریا غفوری 29 ساله، هرایر مگویان 30 ساله، یعقوب کریمی 25 ساله، بازیکنان 25 سال به بالای استقلال هستند که در اکثر بازی‌های این تیم در ترکیب اصلی بوده‌اند و این 7 نفر از بین 11 بازیکن حاضر در زمین به اضافه پادوانی 33 ساله که از زمان اضافه شدنش به استقلال در این ترکیب ثابت این تیم به میدان می‌رود، نشان می‌دهد میانگین سنی استقلال، پایین نیست.

از طرفی بختیار رحمانی و کاوه رضایی بازیکنان با تجربه استقلال محسوب می‌شوند که پیش از حضور در جمع آبی‌پوشان، هم در ترکیب تیم ملی به میدان رفته‌اند و هم در تیم‌های پیشین خود چند نوبت در لیگ قهرمانان آسیا بازی کرده‌اند.

مجید حسینی، بهنام برزای و محسن کریمی که جزو نیروهای جوان استقلال محسوب می‌شوند هم خرید منصوریان برای این باشگاه نیستند و هر کدام دومین یا سومین فصل حضورشان در استقلال را تجربه می‌کنند که این افراد هم البته حضور ثابتی در ترکیب این تیم نداشته و در صورت مصدومیت بازیکنان اصلی، به میدان فرستاده شده‌اند.

با این تفاسیر به نظر می‌رسد مطرح کردن بحث جوانگرایی در استقلال برای منصوریان بیشتر یک توجیه برای نتایج نه‌چندان خوب این تیم بوده است و در عمل چیز دیگری مشاهده می‌شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)