پرسپولیس نیوز : فداحسین مالکی رییس سابق هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس به واسطه سال‌ها کار با آیت‌ا… هاشمی رفسنجانی شناخت کامل و دقیقی از ایشان دارد

وی خاطرات جالبی از مرحوم هاشمی تعریف می‌کند و می‌گوید آیت‌ا… هاشمی پرسپولیسی بوده و همیشه داربی‌های تهران را از تلویزیون نگاه می‌کرد و خیلی دوست داشت این بازی را در استادیوم ببیند اما شرایط مهیا نبود.
در مورد رویکرد آیت‌ا… هاشمی به ورزش صحبت می‌کنید؟
آقای هاشمی را نمی‌شود در یک کلام و یک جمله خلاصه کرد. ایشان یک تئوریسین بزرگ بود و در همه زمینه‌ها صاحبنظر بود؛ از سیاست و امنیت گرفته تا اقتصاد و ورزش، صاحبنظر بودند و مغز متفکر نسل‌های مختلف کشورمان بود و به خوبی نیازهای جامعه را تشخیص می‌داد.
اینکه می‌گویند آیت‌ا… هاشمی پرسپولیسی بودند واقعیت دارد؟
من هم احساس می‌کنم که ایشان پرسپولیسی بودند. رییس هیات‌مدیره پرسپولیس که بودم چند بار خدمت‌شان بودم و می‌گفت از اینکه می‌بینم پرسپولیس پرطرفدارترین تیم آسیاست خوشحالم و من هم یکی از همین هواداران هستم و این تیم را دوست دارم.
آقای هاشمی در مورد داربی‌ها توصیه خاصی نمی‌کردند؟
ایشان خیلی تاکید داشتند که این دو تیم علاوه بر اینکه باید به دنبال موفقیت‌شان باشند، انتظار داشت که داربی باید بازی جذابی باشد و مردم لذت ببرند. می‌گفت هر بار که داربی برگزار می‌شود قطعا می‌بینم و خیلی دوست دارم برای دیدن این بازی به استادیوم بیایم اما شرایط مهیا نیست.
آیت‌ا… هاشمی از کدام برد پرسپولیس در داربی خیلی خوشحال شدند؟
در این مسایل ریز نمی‌شد. همین که ایشان می‌گفتند پرسپولیس پرطرفدارترین تیم آسیاست و طرفدارش هستم یعنی اینکه از همه بردهای پرسپولیس لذت می‌بردند.
آقای هاشمی ورزش هم می‌کردند؟
بله، ایشان شنا و کوهنوردی را دوست داشت و یکی از انقلابیون پرتحرک و جسور قبل از انقلاب بود به طوری که ساواک برای دستگیری‌شان عزا می‌گرفت و نمی‌توانست ردپایی از ایشان پیدا کند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)