پرسپولیس نیوز : سرمربی سابق پرسپوليس معتقد است که باتوجه به تغییرات خط دفاعی، بهتر است که این تیم برای حضور در آسیا تقویت شود.

سرمربی سابق پرسپولیس که دو پیشنهاد لیگ برتری را بنا به دلایلی رد کرد، حالا به گزینه اول خونه به خونه تبدیل شده و می‌گویند که جادوگر قصد دارد تا به هر ترتیبی شده، مربی سابقش را به بابل ببرد.
حمید استیلی معتقد است که باتوجه به تغییرات خط دفاعی و وضعیتی که سرخ‌ها دارند، بهتر است که این تیم برای حضور در آسیا تقویت شود.
 

بازی‌های پرسپولیس را که دنبال می‌کنید؟
بله… بازی آخر پرسپولیس خیلی خوب بود و فکر می‌کنم که پرسپولیس این روزها به هماهنگی و قدرت بیشتری رسیده است. البه جذب سروش رفیعی هم نکته خوبی بود که باید به آن اشاره کنیم. با آمدن سروش رفیعی وضعیت پرسپولیس بهتر شد و به نظر من رفیعی بازیکن خوب و باارزشی است.

در مورد بازی با فولاد چه نظری دارید؟
پرسپولیس در بازی با فولاد دو گل به موقع زد. دو گلی که خیلی زود به ثمر رسید و باعث شد تا شیرازه فولاد خیلی زود پاشیده شود. این درست که پرسپولیس تیم خوب و قوی است ولی فولاد هم تیمی نبود که به این زودی بهم بریزد و این جوری وا بدهد. همین اتفاق باعث شد که فولاد بهم بریزد و پرسپولیس هم از این اتفاق نهایت استفاده را ببرد.

سرخ‌ها می‌توانستند گل‌های بیشتری هم به‌ثمر برسانند.
من هم با این موضوع موافق هستم. اگر پرسپولیس زود سیر نمی‌شد، می‌توانست گل‌های بیشتری به‌ثمر برساند و بازی بهتری انجام دهد. البته من فکر می‌کنم که پرسپولیس فقط دنبال سه امتیاز بود و به خاطر همین تا حدودی بازی را اداره کرد. این کار هم منطقی بود ولی اگر پرسپولیس حمله می‌کرد این شانس را داشت تا گل‌های بیشتری به‌ثمر برساند.

ترکیب پرسپولیس دچار جابه‌جایی زیادی می‌شود و همان‌طور که دیدید در این بازی حسین ماهینی در جناح چپ جانشین ربیع‌خواه شد.
من به تفکرات و سلیقه همکارم احترام می‌گذارم. قطعا هیچ کسی مثل برانکو به پرسپولیس نزدیک نیست و او تلاش می‌کند تا بهترین نتیجه را بگیرد. من فقط به عنوان یک پرسپولیسی به شما می‌گویم که ماهینی در غیاب ربیع‌خواه عملکرد خیلی خوبی داشت و خیال ما را بابت دفاع چپ راحت کرد. با توجه به بازی خوب ماهینی، شاید بتوان از بازیکنی مثل رامین رضاییان هم با خیال راحت در سمت راست استفاده کرد تا هیچ‌کدام از این بازیکنان نیمکت‌نشین نشوند.

بازی کدام بازیکنان پرسپولیس را در اهواز ‌پسندید؟
به نظر من همه‌شان خوب بودند و عملکرد خوبی داشتند. همان‌طور که گفتم سروش رفیعی خوب بود. مسلمان و امیری هم عالی بودند و ماهینی هم در سمت چپ خوب ظاهر شد.من فکر می‌کنم که رقابت در بین بازیکنان خط میانی و هجومی پرسپولیس به جای خوبی رسیده. با آمدن سروش، حالا حتی مسلمان هم می‌داند که اگر لغزشی داشته باشد و ضعیف ظاهر شود، نیمکت‌نشین می‌شود.

شما در حالی از جابه‌جایی ماهینی صحبت می‌کنید که این تغییرات در قلب خط دفاع پرسپولیس کمی دردسرساز بوده است.
بدون شک بعضی جابه‌جایی‌ها اگر جواب ندهد، دردسرهایی درست می‌کند. پرسپولیس در حال حاضر از وجود یک دفاع وسط تخصصی استفاده می‌کند. سیدجلال تنها مدافع میانی تخصصی پرسپولیس است و خیلی هم زحمت می‌کشد ولی بازیکنانی که کنار او بازی می‌کنند، مدافعان کناری هستند و قطعا تخصص و تجربه‌ای که سیدجلال دارد را ندارند. من فکر می‌کنم که این موضوع برای پرسپولیس دردسرساز می‌شود و اگر برانکو به این قضیه رسیدگی نکند، شاید در آسیا برای پرسپولیس دردسرهایی درست شود.

اما با تمام این صحبت‌ها پرسپولیس بهترین خط دفاع لیگ را دارد.
من هم می‌دانم که پرسپولیس کمترین گل خورده را دارد… من هم قبول دارم که بازیکنان خط دفاعی پرسپولیس خیلی خوب کار می‌کنند ولی شک نکنید که اگر عملکرد خوب بیرانوند در همین دو بازی اخیر پرسپولیس نبود الان وضعیت به این شکل نبود. بیرانوند دروازه‌بان بسیار خوبی است و باید قدر او را دانست و اگر او در این بازی‌ها درخشش نداشت و فرصت‌های مهاجمان حریف را نمی‌گرفت، الان وضعیت به این شکل نبود. به هر حال امیدوارم که این مشکل حل شود و پرسپولیس با تقویت خط دفاعش با شرایط بهتری در بازی‌های آسیایی حاضر شود.

در مورد جدایی امید عالیشاه و احمد نوراللهی چه صحبتی دارید؟
عالیشاه و نوراللهی جزو بهترین بازیکنان پرسپولیس بودند. هر دو از مهره‌های تاثیرگذار و خوب پرسپولیس بودند که حالا به هر دلیل از این تیم جدا شده‌اند. با توجه به حضور دیگر بازیکنان در پست عالیشاه و جذب سروش رفیعی، جای خالی او کمتر به چشم می‌آید ولی در پست هافبک دفاعی وضعیت به این شکل نیست. پرسپولیس در حال حاضر فقط یک هافبک دفاعی دارد و بدون شک اگر کمال کامیابی‌نیا محروم یا مصدوم شود آن وقت پرسپولیس گزینه تخصصی برای پرکردن جای خالی او ندارد… من امیدوارم که پرسپولیس با رفع نقاط ضعفش با بهترین شرایط راهی بازی‌های آسیایی شود.

در مورد بازی روز دوشنبه پرسپولیس در مقابل گسترش چه صحبتی دارید؟
پرسپولیس به سه امتیاز این بازی احتیاج دارد. پرسپولیس باید از چند وقت دیگر راهی مسابقات آسیایی شود و همه می‌دانند که آن زمان فشار خیلی بیشتری به این تیم وارد می‌شود، پس بهتر است که بچه‌ها با جمع کردن این سه امتیازها خیال خودشان و هواداران را راحت کنند و با حال و روز بهتری راهی مسابقات آسیایی شوند. من به پرسپولیس امیدوار هستم و فکر می‌کنم که پرسپولیس سه امتیاز این بازی را هم می‌گیرد تا با خیال راحت به صدر جدول برسد و در مسابقات‌آسیایی شرکت کند.

در مورد اتفاق‌ها و اختلاف‌های میان کی‌روش و برانکو چه نظری دارید؟
من فکر می‌کنم که اگر باشگاه پرسپولیس و فدراسیون نظم و انضباط خاصی داشتند و به طور قاطع با این موضوع برخورد می‌کردند این اتفاق‌ها نمی‌افتاد. به نظر من دلیل این اتفاق‌ها عدم تدبیر و برخورد قاطع مسوولان فدراسیون و باشگاه پرسپولیس است. من دلم نمی‌خواهد که در مورد این چیزها صحبت کنم ولی چون هم پرسپولیس و هم تیم‌ملی از این قضیه و اختلاف‌ها آسیب می‌بینند، نگران هستم و امیدوارم که این مسایل هرچه زودتر حل و فصل شود.

تکلیف خودتان چه شد؟
همان‌طور که قبلا صحبت کردیم از دو باشگاه لیگ‌برتری پیشنهاد داشتم که ترجیح دادم در تهران بمانم و جایی مشغول نشوم. از همین جا از مسوولان این دو باشگاه تشکر می‌کنم و می‌گویم به خاطر شرایطی که وجود داشت، نتوانستم به پیشنهاد آنها پاسخ مثبت بدهم.

جدا از پیشنهاد صبا و صنعت نفت که لیگ‌برتری هستند، شنیدیم که صحبت‌هایی با مسوولان خونه‌به‌خونه انجام داده‌اید.
من از تیم خاصی اسم نبردم… چون کار انجام نشد و قراردادی نبستیم، ترجیح می‌دهم که در این مورد حرفی نزنم و اسمی نبرم. در مورد ماجرای خونه‌به‌خونه هم حرفی ندارم… هیچ صحبت نهایی و خاصی انجام نشده. همه‌چیز در حد یک پیشنهاد بوده و تا وقتی که چیزی رسمی نشود، در این مورد حرفی نمی‌زنم.

ماجرای حضورتان در فیلم آوار چه بود؟
به دعوت یکی از دوستان در این فیلم حاضر شدم. جدا از این فیلم، چند بار دیگر هم از من دعوت شد تا مقابل دوربین بروم ولی هر بار ترجیح دادم که این کار را نکنم. اما این بار داستان فرق می‌کرد… هم دعوت خوبی از من شد و هم موضوع فیلم ژانر اجتماعی – فوتبالی داشت. جدا از تمام این حرف‌ها خانم فرناز امینی به عنوان کارگردان فیلم، دیالوگ و متنی که مربوط به تعریف اسم فیلم بود را به من سپرد و این جملات توسط من بیان شد. به‌هر حال این هم در نوع خودش تجربه خوبی بود و امیدوارم که این فیلم با استقبال خوب مردم نیز روبه‌رو شود.

از دیدارتان با حشمت‌خان (مهاجرانی) بگویید.
حشمت‌خان یکی از مردان اسطوره‌ای و دوست داشتنی من است. من همیشه نسبت به ایشان ارادت و احترام خاصی داشته و امیدوارم که آقای مهاجرانی همیشه سربلند و سلامت باشند. در سفری که به دوبی داشتم، دیدارهایی با حشمت‌خان داشتم و با ایشان کمی گپ زدم… واقعا حیف است که فوتبال ما از وجود ایشان استفاده نکند چون حشمت‌خان  دریای تجربه و معرفت است.

گفتید که یک صحبت خاص دارید.
بله… دلم می‌خواهد تا در مورد اتفاق پلاسکو و آتش‌نشان‌هایی صحبت کنم که با رشادت و فداکاری جان‌شان را پای عشق و انسانیت دادند. آتش‌نشان‌هایی که خودشان را فدا کردند تا مردم در امان بمانند. برای آنهایی که آسمانی شدند آرزوی آرامش می‌کنم و به خانواده‌های‌شان غم نبودشان را تسلیت می‌گویم و به آنهایی که در میان ما هستند به خاطر مردانگی و بزرگی‌شان تبریک می‌گویم و امیدوارم که بتوانند جای خالی دوستان عزیزشان را تحمل کنند. بار دیگر حادثه پلاسکو را به مردم خوب تهران تسلیت می‌گویم و امیدوارم که دیگر چنین اتفاق‌هایی نیفتد.

 
 
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)