پرسپولیس نیوز : عضو فراکسیون ورزش مجلس گفت:من برخلاف نظر قاضی پور معتقدم که داور آن بازی به ضرر پرسپولیس سوت زد.

بهروز نعمتی، سخنگوى هیات رئیسه و عضو فراکسیون ورزش دهمین دوره مجلس شوراى اسلامى در پی اظهارات نادر قاضی پور، نماینده مردم ارومیه مبنی بر انتقاد از فدراسیون و مطرح کردن شائبه توطئه علیه تراکتورسازی گفت و گویی را  انجام داد. در ادامه مشروح صحبت های وی را می خوانید.

شاید به محرومیت ها ورود کنیم
مجلس می تواند در موضوعات مختلف ورود پیدا کند و منعی وجود ندارد. ما می توانیم با ابزارهایی هم چون سوال از وزیر و تذکر به وزیر اتفاقاتی که در ورزش رخ می دهد را پیگیری کنیم. حتی می توانیم با فدراسیون ها نشست داشته باشیم چون بزرگترین فراکسیون مجلس، فراکسیون ورزش است. بنابراین برای پیگیری اتفاقات اخیر در فوتبال و محرومیتی که برای چند باشگاه به وجود آمده نیز شاید ورود کنیم.

فدراسیون مثل پدر می ماند
من اظهارات آقای قاضی پور را خیلی دقیق نخواندم اما فدراسیون در فوتبال مثل پدر می ماند و به همه تیمها به یک شکل نگاه می کند. هر تیمی که بخواهد می تواند در زمین خودش را ثابت کند. مثلا بازی اخیر پرسپولیس و تراکتورسازی که به نظرم یکی از بهترین بازیهای 10 سال اخیر فوتبال ایران بود، باید به سود تیم تهرانی رقم می خورد چون همه قبول کردند که پرسپولیس بهتر بازی کرده است. حتی خود قلعه نویی هم به عنوان یک مربی بزرگ با متانت و شجاعت به تیم حریف تبریک گفت و قبول کرد که پرسپولیس از تراکتورسازی بهتر بوده است.

داور به ضرر پرسپولیس سوت زد
من برخلاف نظر قاضی پور معتقدم که داور آن بازی به ضرر پرسپولیس سوت زد. حتی کارشناسان داوری هم گفتند که یک پنالتی به سود پرسپولیس گرفته نشد و کامیابی نیا نیز بی دلیل دربی را از دست داد. داور این بازی از دوستان خوب من است اما به نظرم اشتباهاتی داشت.

فدراسیون در بخش بین المللی دقت کند
من هم معتقدم در فوتبال ما خیلی از مسائل وجود دارد اما اینکه فدراسیون بخواهد علیه یک تیم توطئه کند، درست نیست. به نظرم دوستان در فدراسیون باید در بخش بین المللی با دقت بیشتری رفتار کند. باشگاههای فرهنگی ورزشی نیز باید در کارشان دقت کنند. نمی توان تمام تقصیرها را گردن فدراسیون انداخت چون آنها قرارداد را با بازیکنان خارجی می بندند. حتی پرسپولیس و استقلال نیز به این عارضه مبتلا هستند. مجلس هم می تواند به این موضوع ورود کند. توطئه علیه تراکتورسازی رخ نداده و این موضوعات نباید مطرح شود. اگر تاج بخواهد از تیمی هم طرفداری کند، از همشهری های خودش در سپاهان طرفداری می کند که البته آن کار را هم قطعا نمی کند.

صداوسیما به فکر فوتبال هم باشد
بحث بین فدراسیون و باشگاهها و صداوسیما متاسفانه همچنان ادامه دارد.من در دوره  گذشته عضو کمیسیون تولید بودیم و آنجا نظام باشگاهداری مطرح شد. اینکه از درآمدهای پخش تلویزیونی چه سهمی برای باشگاهها دیده شود و چه سهمی برای صداوسیما خودش مساله است. متاسفانه تمرین کنار هم بودن را نکرده ایم و بلد نیستیم که دور یک میز بنشینیم. صداوسیما گاهی اوقات زیاده خواهی می کند، با اینکه مجلس همیشه به صداوسیما کمک کرده است. علی عسگری به عنوان مدیر صداوسیما باید به فکر این باشد که تمام مجموعه ها پیشرفت کنند، نه اینکه فقط کار صداوسیما راه بیفتد.

تلویزیون زور می گوید
باشگاههای فوتبال اگر درآمد داشته باشند، گرفتار این همه مصیبت نمی شوند. بازیکنی را می خواهند بیاورند، به پول نیاز دارد و همین مسائل به فوتبال ضربه می زند. ما با سلطانی فر هفته گذشته جلسه مفصلی داشتیم و گفتم که وزارت ورزش لایحه ای را برای نظام باشگاهداری به مجلس ارائه کند تا این مسائل دیگر حل شود. اینطور مدیریت کردن از سوی وزارت ورزش حرف و حدیث های زیادی را به وجود می آورد. حتی در زمان سرپرستی صالحی امیری در وزارت ورزش کمیته ای تشکیل شد که از سوی وزارت ورزش سجادی، خادم و کفاشیان عضو آن بودند. قرار شد ما طرح نظام جامع باشگاهداری را از کشورهای دیگر مثل مالزی، ترکیه و یا کشورهای اروپایی بیاوریم که متاسفانه این اتفاق رخ نداد چون صالحی امیری رای نیاورد. صداوسیما با این شکل مدیریت کردن در قبال فوتبال زور می گوید. حق پخش مسابقات حق مسلم تیمهای فوتبال است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)