فدراسیون کاری نکند به فیفا شکایت کنم / خلیلی را دوست دارم / برای سه جام می جنگیم

مرجع خبری پرسپولیس : علي دايي روز گذشته در حاشيه ديدار دوستانه با پرسپوليس قائمشهر در خصوص آخرين وضعيت پرسپوليس،‌ مشكلاتش با فدراسيون فوتبال و … گفت‌وگويي انجام داد كه در زير مي‌خوانيد.

 

 

*وضعيت پرسپوليس را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟

خوشبختانه همه چيز خوب است و ما در حال برگزاري بازي‌هاي تداركاتي خودمان براي رسيدن به وحدت تاكتيكي هستيم. با توجه به تمريناتي كه داشته‌ايم با مرور كارهاي تاكتيكي مي‌توانيم به هدف خود در 3 جام برسيم.

* در فصل نقل و انتقالات به خواسته‌هاي خود رسيديد؟

– بله، 85 درصد به هدفم در فصل نقل و انتقالات رسيده‌ام و خوشحالم كه اين اتفاق افتاد. انشاء‌الله با جذب بازيكنان خارجي راحت‌تر به خواسته خودمان مي‌رسيم.

 

 

*چرا برخي از بازيكنان به پرسپوليس نيامدند؟ واقعا مسئله مالي بود؟

– سؤال‌هاي مديريتي به من ربطي ندارد. من درون زمين كار خودم را دنبال مي‌كنم و اينگونه سؤالات را بايد از مديريت بپرسيد اما خدا را شكر تا الان همه چيز خوب است.

*وضعيت ابراهيم شكوري چه شد؟

– پس از اينكه براي تشكيل اردويي به آلمان رفتيم پاي شكوري را به پزشكان متخصص نشان داديم كه اعلام كردند رباط پاي اين بازيكن پاره نشده است. او مي‌تواند بدون مشكل در خط دفاعي با ما همكاري كند. فعلا در حال فيزيوتراپي است و به زودي به تمرينات ما اضافه مي‌شود.

*مي‌گويند شكوري را خيلي دوست داريد، درست است؟

– من علي دايي هستم و رفاقت را در مسائل تيمي هيچ وقت دخالت نمي‌دهم.

* اين روزها خبر مشكلات بين دستياران شما آقايان عبدي و تارتار بر سر زبان‌ها افتاده نظر شما در اين باره چيست؟

– ببينيد من دستيار اول و دوم ندارم، همه يكي هستند. اصلا شايد من دستيار اين دو نفر باشم.

*شايد شما اخراج شديد، چه كسي جانشين شما مي‌شود؟

– من اخراج نمي‌شوم و اگر اين اتفاق افتاد بعدا ببينيد چه اتفاقاتي مي‌افتد. حالا يا آقاي عبدي يا تارتار سرمربي پرسپوليس مي‌شوند.

*پرسپوليس در فصل آينده با چه سيستمي به ميدان مي‌رود؟

– موقعي كه من در تيم ملي با يك مهاجم بازي مي‌كردم همه من را زير سؤال مي‌بردند. چرا الان در دنيا همه تيم‌ها با تك مهاجم بازي مي‌كنند و سيستم آنها 4-3-2-1 است؟ پس معلوم است كار دايي در آن موقع درست بوده و مي‌دانستم چه كاري دارم مي‌كنم. انشاء‌الله تا روز بازي با تراكتورسازي مي‌بينيد كه با چه سيستمي بازي مي‌كنيم.

*وضعيت خط‌خورده‌هاي شما از اردوي تيم ملي چگونه است؟

– ببينيد ما هيچ كدام نفهميديم كه چطور اين 3- 4 بازيكن ما از تيم ملي خط خوردند، باور كنيد فقط 4- 5 روز سعي كردم با حرف‌هايي كه به آنها مي‌زنم آنها را از حال و هواي پيش آمده دور كنم. بالاخره خدا را شكر، در حال حاضر به فكر خدمت به پرسپوليس هستند.

*از برنامه‌ريزي‌هايي كه در ليگ برتر و تيم ملي مي‌شود رضايت داريد؟

– در حال حاضر دوران بدنسازي اكثر تيم‌ها است يعني الان بهترين شرايط بود تا از اين دوران بدنسازي بچه‌ها خارج شوند و به كارهاي تاكتيكي رو بياورند تا من هم تركيب تيم خود را بشناسم و تيم دستم بيايد. متأسفانه در زماني برخي از اتفاقات و تصميم‌ها براي تيم ملي گرفته مي‌شود كه واقعا معنايي ندارد اما همه ما تابع نظر تيم ملي بايد باشيم و نبايد دراين خصوص حرف و حديثي به وجود بياوريم.

*آقاي دايي آيا يك روز فكر كرده‌ايد كه به تيم ملي بازيكن ندهيد؟

– هرگز. هميشه سربازان من آماده خدمت به تيم ملي وطنم هستند. من سعي مي‌كنم آماده‌ترين‌ها را هميشه به تيم ملي تحويل بدهم اما دوست دارم تعامل هم در اين بين وجود داشته باشد.

*وضعيت ليگ برتر چطور؟ آن هم نامنظم توصيف مي‌كنيد؟

– به غير از يكي دو كشوري كه ليگ برتر ندارند ساير كشورها مخصوصا در آسيا مي‌بينيد كه چه ليگ پويايي دارند. آن هم حاصلش اين است كه در جام جهاني آسيايي‌ها مي‌درخشند. الان ليگ جديد در حال شروع شدن است و متأسفانه تيمي مثل صنعت نفت آبادان فقط يك هفته بايد تمرين كند. اين تيم چقدر بازي كرده تا به ليگ برتر رسيده مگر خسته نيست، چطور بايد ريكاوري و در ليگ بازي كند.

*مشكل چيست؟

– متأسفانه برنامه‌ريزي‌هاي ليگ يك و ليگ برتر ما به همديگر لطمه مي‌زند. بيچاره تيم‌هايي كه از ليگ يك آمده‌اند. قطعا هفته‌هاي اول دچار مشكل مي‌شوند.

* تيم‌هايي كه به تيم ملي بازيكن داده‌اند در اين شرايط دچار مشكل نمي‌شوند؟

(مي‌خندد) خوش به حال آنهايي كه در تيم ملي بازيكن ندارند، به نظر من راحت‌تر هستند. تيم‌هايي مثل ما كه در حال حاضر در تيم ملي بازيكن دارند مشكلاتي دارند كه بعدا خواهيد ديد اما باز هم مي‌گويم وظيفه ما اين است كه به تيم ملي بازيكن بدهيم. وظيفه داريم به تيم ملي احترام بگذاريم.

* در عدم تعامل بين ليگ برتر و ليگ يك برنامه‌ريزي مشكل دارد يا ساير موارد؟

– مطمئن باشيد تعاملي بين مسئولان ليگ برتر و ليگ يك نيست چون تداخل را در اين بين مي‌بينيد. البته در سال جاري باز هم نسبت به سال قبل منظم‌تر بوده‌ايم. خوب بوده اما بايد بهتر شويم.

* آقاي دايي چرا دوست داريد هميشه انتقاد كنيد؟

– من حرفم را مي‌زنم، انتقادم را مي‌كنم اما مسئولان بايد تصميم بگيرند. من و امثال من تصميم‌گيرنده نيستيم اما انتقاد مي‌كنيم و حرف مي‌زنيم اگر گوش كنند بهتر مي‌شود اگر گوش نكنند هم سلامتي آنها را مي‌خواهم. ما در همه حال مجبوريم به تصميمات فدراسيون فوتبال احترام و بازيكنان را در اختيار تيم ملي بگذاريم. باز هم مي‌گويم هر وقت نياز باشد بازيكنان پرسپوليس در خدمت تيم ملي ايران هستند.

*پرونده شما با فدراسيون فوتبال به كجا كشيد؟ چرا اين پرونده اينقدر پيچيده شده است؟

– متأسفانه داستان من را دارند پيچيده مي‌كنند. يك پرونده ساده را با توجه به مداركي كه موجود است مي‌خواهند بپيچانند. باز هم مي‌گويم 3 سال با تيم ملي قرارداد داشتم و اصلا اين موضوع به فدراسيون مربوط نمي‌شود كه من بعد از يك ماه، دو روز يا سه روز يا هر مدت ديگر قراردادم را با جاي ديگر يعني پرسپوليس و پس از اخراج امضا كردم.

همه مي‌دانند من اخراج شده‌ام. در تمام دنيا هم وقتي مربي اخراج مي‌شود يك هفته بعد به تيم ديگري مي‌پيوندد اما حق و حقوق كامل خود را با تيمي كه قرارداد دارد مي‌گيرد. حتما بايد تمام مبلغ مدت قراردادم در طول 3سال را از فدراسيون بگيرم. متأسفانه برخي‌ها با حرف‌ها و حديث‌هاي متفاوت اعلام كردند كه من 59 روز بعد به پرسپوليس آمده‌ام.

* شايد حرف بعضي‌ها درست باشد كه شما تمام حق و حقوقتان را نبايد بگيريد؟

– ببخشيد من بايد دو سال در خانه خودم مي‌نشستم و حرف آقايان را گوش مي‌دادم و هيچ جا كاري نكنم تا پول من را بدهند. مگر چنين چيزي هست. من كارمند فدراسيون نبودم من سرمربي تيم ملي فوتبال ايران بودم و اخراج شدم و فرد ديگري جاي من را با حكم جديد در تيم ملي گرفت. خود به خود من نمي‌توانستم در اين پست بمانم و كار كنم. نمي‌دانم چرا آقايان اين ماجرا را قبول ندارند.

*فدراسيون فوتبال بيانيه‌هايي را عليه شما صادر كرده، درباره اين موضوع چه حرفي داريد؟

– فقط بايد بگويم كه متأسفم. فدراسيون در بيانيه خود اعلام كرده من به خاطر پول در اردوي امارات مشكل‌ساز شده‌ام و اردوي عمان را ترك كرده‌ام حالا به اين آقايان كه از هيچي خبر ندارند مي‌گويم و يادآوري مي‌كنم كه اصلا قبل از بازي‌هاي عمان تيم ملي اردو نداشت كه من بخواهم اردو را ترك كنم. اصلا اردويي نبود كه من قهر كنم. متأسفانه يكسري حرف‌ها مطرح مي‌شود كه درست نيست.

* مثل قرارداد متمم شما؟

 
– بله، اصلا اگر متمم آقايان را بخوانيد واقعا خنده‌تان مي‌گيرد. حاضرم كپي اين قراردادها را در اختيار شما قرار دهم تا در رسانه‌هاي خودتان منتشر كنيد و همه آن را بخوانند. در متممي كه آقاي كفاشيان امضا كرده بود خود به خود گفته به سال اول من در دوران مربيگري تيم ملي‌ام سه ماه اضافه مي‌شود. من اگر آن را امضا مي‌كردم قراردادم مي‌شد سه سال و سه ماه. پس آقايان در حال حاضر شانس آورده‌اند كه من آن قرارداد را امضا نكرده‌ام.

* در قراردادهاي متمم فقط مشكل شما همين موضوع است؟

– خير، به صراحت در قرارداد متمم نوشته بودند ماليات من را بايد فدراسيون بدهد اما تا به امروز هيچ عكس‌العملي نشان نداده‌اند. يعني قرارداد متممي را كه خود آقاي كفاشيان امضا كرده و بايد ماليات من را بپردازد قبول ندارد. نمي‌دانم ديگر چه چيزي مي‌خواهند بگويند.

* آقاي دايي آيا مشكل شما در ايران حل مي‌شود؟

– دوست دارم در مملكت خودم اين مشكل حل شود و حق به حقدار برسد. از الان به آقايان تذكر مي‌دهم كاري نكنند كه پرونده خودم را به فيفا بكشانم چون هميشه مراجع بالاتري هست تا از حق دايي دفاع كند. اگر به اين موضوع تا چند مدت آينده رسيدگي نشود پرونده را به فيفا ارجاع مي‌دهم تا همه چيز مشخص شود. همچنين تمام قراردادهايم را رسانه‌اي خواهم كرد.

* اين حرف شما واقعا جدي است و يا احساسي اين حرف‌ها را مي‌زنيد؟

– وقتي كه قراردادم را به همه نشان بدهم، هم شما و آقايان فدراسيون فوتبال مي‌توانيد از تمام وكلاي ايران استعلام كنيد و نظر بگيريد. با توجه به دو قرارداد متممي كه نوشته شده است و يكي از آنها را من امضا كرده‌ام و يكي از آن را آقايان خودشان امضا كرده‌اند، نظر خواهي كنيد. نكته جالب در اين متمم‌ها اين است كه يك متمم را خودشان نوشته‌اند و خودشان هم امضا كرده‌اند. هميشه حق به حقدار مي‌رسد. خدا بزرگ است و حق را هيچ وقت پايمال نمي‌كند چون دست اين آقايان در اتفاقي ديگر براي من رو شد كه آن را نيز بايد براي شما بازگو كنم.

* كدام اتفاق؟

– براي بررسي مسائل مالياتي‌ام به اداره ماليات رفتم و ديدم متممي را كه من امضا كرده‌ام و آقايان امضا نكرده‌اند آن هم در پرونده من است يعني خودشان اشتباه كرده بودند. خود فدراسيون آن را در پرونده‌ام قرار داده بود. خود كفاشيان رسيد آخرين چكي را كه من از فدراسيون گرفته بودم در اين پرونده گذاشته بود.
اين آقايان خيال كردند وقتي اين چك را من دريافت كرده‌ام يعني متمم را قبول كرده‌ام در حالي كه در پرونده موجود است كه رسيد چك من براي متممي است كه آن را خود من امضا كرده‌ام نه آقايان خودشان امضا كرده‌اند.

خوب نيست كه اين مسئله را به بيراهه بكشانيد و كش بدهيد چون تمام شواهد مشخص است كه رسيدي كه من امضا كرده‌ام و كاملا نوشته شده است متممي است كه بسيار قانوني است اما آن را كه خودشان امضا كرده‌اند نمي‌دانم با چه هدفي بوده است. باز هم از فدراسيون تشكر مي‌كنم كه متمم را در پرونده من گذاشت چون متممي را كه كفاشيان امضا كرده بود اصلا من نداشتم اما كار من ساده شد چون خودشان دست خودشان را رو كردند.

* آقاي دايي تكليف چيست؟ هر روز مي‌خواهيد همين طور مصاحبه و انتقاد كنيد؟

ببنيد من باز هم همين‌جا ماجرا را مسكوت نگه مي‌دارم و مي‌گويم كه اميدوارم در كميته استيناف يا هر كميته‌اي اين مشكل بررسي شود و رسيدگي كنند. ديگر حرف متمم و قرارداد را فعلا نمي‌زنم اما هشدار مي‌دهم به اين موضوع رسيدگي كنيد چون من هم مي‌خواهم بيشتر به تيم خودم فكر كنم.

*پورسينا رئيس هيأت مديره باشگاه سپاهان اعلام كرده مبلغ قرارداد شما در سقف قرارداد نمي‌گنجد آيا اين موضوع درست است؟

– نمي‌خواهم به كسي بي‌احترامي كنم اما من قراردادم را رو مي‌كنم و همه قراردادشان را رو كنند. چرا مي‌ترسيد شفاف سازي كنيد، آن وقت ببينيم كه حرف چه كسي درست است. آقايان محترم، من به خاطر پول به پرسپوليس نيامده‌ام و هدف‌هاي ديگري دارم كه با كمك خدا به آن مي‌رسم اما هميشه آمادگي دارم تا آقايان درباره قراردادشان شفاف سازي كنند و آن وقت قرارداد من را هم ببينند.

* واقعا مشكل شما با محسن خليلي چه بود؟

– من خليلي را خيلي دوست دارم. شايد خودتان در تمرينات پرسپوليس بارها ديده باشيد اما رفاقت را فداي مسائل ديگر نمي‌كنم. يكسري مسائل بود كه محسن از ما جدا شد كه جا دارد براي او در ادامه راه آرزوي موفقيت كنم.

* بگذريم. قول دايي به هواداران در سال جديد چيست؟

– الان هم قول نمي‌دهم، فوتبال پر از اتفاقات و فراز و نشيب است اما اين قول را به هواداران مي‌دهم كه تيم من براي 3 جام از جان مايه بگذارد. اهداف بزرگي دارم كه انشاء‌الله با پرسپوليس به آن خواهم رسيد.

* بازي دوستانه مقابل پرسپوليس قائمشهر را چگونه ارزيابي كرديد؟

– بازي خوبي بود. من به فكر تست كردن بازيكنانم بودم. خوشبختانه تيم مقابل هم جوان و دونده بود. در حال حاضر من به دنبال اين هستم كه با تمركز زياد وارد 3 جام شويم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)