_                                                                  _
صبای قم                                                     پرسپولیس

یکشنبه 10 مرداد ساعت 20:40

ورزشگاه یادگار قم  / داور :  محسن ترکی


مرجع خبری پرسپولیس : شاگردان علی دایی که در دیدار نخست خود با یک گل تراکتورسازی تبریز را شکست دادند و سه امتیاز اول را دشت کردند برای ادامه روند روبه رشد خود باید در شهر قم به جنگ گرما و همچنین تیم صبا با مربیگری محمود یاوری بروند.


این مربی با تجربه که چندی پیش جشن 71 سالگی خود را به عنوان مسن ترین مربی لیگ برتر برگزار کرد، فصل گذشته در تیم شاهین بوشهر با تحمیل شکست 4 – 1 به پرسپولیس درس بزرگی به علی دایی داد.


تیم فوتبال صبا نیز در دیدار اول خود برابر سایپا شکست خورد تا در این مسابقه از انگیزه های کافی برای برتری برابر پرسپولیس برخوردار باشد.

 

 

دیدارهای این دو تیم همواره با جذابیت های خاصی برگزار شده و در نیمه نهایی جام حذفی سال گذشته در دیدار ماراتن گونه پرسپولیس در ضربات پنالتی صبا راشکست داد و راهی فینال مسابقات شد.

 


حضور محمد نوری و امیرحسین فشنگچی (درصورت رفع مصدومیت) در مقابل صبا و همچنین حضور نیکبخت واحدی(در صورت آمادگی) مقابل پرسپولیس از نکات جالب توجه این دیدار است.


ترکیب احتمالی : عليرضا حقيقي، عليرضا محمد، شيث رضايي، عليرضا نورمحمدي، جلال اكبري، مازيار زارع، محمد نوري، تیاگو، غلامرضا رضايي، حميد علي عسگر، هادي نوروزي

مصدوم : باقری و فشنگچی

آمار بازی های قبلی : پرسپولیس در هفته دوم لیگ برتر در حالی مقابل صبای قم قرار می گیرد که طی شش فصل گذشته دیدارهای جذاب و تماشایی با این تیم داشته است. دو تیم تاکنون 13 بار باهم (12 بار در لیگ برتر  و یک بار در جام حذفی)روبرو شده اند که پرسپولیس 5 بار و صبا نیز 2 بار موفق به پیروزی شده و 6 بازی دو تیم نیز با تساوی خاتمه یافته است. پرسپولیس 16 گل و صبا نیز 12 گل به ثمر رسانده اند.
علی انصاریان، فرزاد اشوبی ، نیکبخت واحدی و محسن خلیلی هرکدام با زدن 2 گل بهترین گلزنان پرسپولیس در دیدار مقابل صبا بوده اند. در بین بازیکنان فعلی نیز کریم باقری، شیث رضایی و اشپیتم آرفی مقابل صبا موفق به گلزنی شده اند.

آخرین بازی دو تیم 100 روز پیش در مرحله نیمه نهایی جام حذفی انجام شد. این بازی به میزبانی پرسپولیس و در آزادی برگزار شد که تلاش دو تیم در 120 دقیقه منجر به گل نشد و در نهایت کار به ضربات پنالتی کشید که ماجرای قطع برق و رعد و برق شدید پیش امد! در نهایت پرسپولیس در ضربات پنالتی 4-3 به پیروزی دست یافت.

صبا طی دو فصل گذشته لیگ برتر در شهر قم به میدان رفته است. این تیم طی دو بازی با پرسپولیس در قم یک برد و یک تساوی بدست اورده  و به قرمزها در قم نباخته است.نکته جالب اینکه صبا به استقلال هم در قم نباخته و هر دو بازی خود را مقابل این تیم برده است.

یاوری با بیشترین باخت مقابل پرسپولیس : یاوری با 10 تیم سابقه رویارویی با سرخپوشان را دارد و در مجموع 2 برد،14 مساوی و 12 باخت مقابل پرسپولیس بدست آورده است.

محمود یاوری باسابقه ترین مربی حال حاضر لیگ برتر، برای بیست و نهمین بار مقابل پرسپولیس قرار می گیرد. یاوری با 10 تیم سابقه رویارویی با سرخپوشان را دارد و در مجموع 2 برد،14 مساوی و 12 باخت مقابل پرسپولیس بدست آورده است.


بردهای یاوری با تیم پاس  با نتیجه 2-1 و در فصل گذشته با شاهین با نتیجه 4-1 بوده است. پیروزی 4-1 با شاهین در فصل گذشته در دومین تجربه مربیگری دایی در پرسپولیس رقم خورد و یکی از بدترین نتایج چند سال اخیر پرسپولیس بود. یاوری فصل گذشته با تیم شاهین طی دو بازی لیگ برتر به پرسپولیس نباخت.



نکته دیگر اینکه یاوری طی 37 سال دوران مربیگری خود فقط 2 بار مقابل پرسپولیس موفق به پیروزی شده است. یاوری اولین بار در سال 1352 با ذوب آهن مقابل پرسپولیس قرار گرفت که ان بازی را سرخپوشان 3- صفر بردند.


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)