در خانه خدا تصمیم گرفتم استعفا بدهم / دنبال پول نیستم / کریمی بهترین بازیکن ایران است

مرجع خبری پرسپولیس : سرمربی سابق تیم ملی کشورمان در برنامه 90 گفت: اگر توافقی بین من و فدراسیون فوتبال برای سال دوم قرارداد صورت نگرفته چطور من را اخراج کردند؟

 

* علی دایی در پاسخ به سوال اس ام اس برنامه 90 گفت: در زمان مناسبی سرمربی تیم ملی شدم و به نظرم نتایج خوبی به همراه این تیم گرفتم چرا که تنها در یک بازی رسمی شکست خوردم و اخراج شدم.


* عده ای قصد دارند با استفاده از الفاظی مثل بیت المال بین من و مردم فاصله بیندازند و من را پولکی جلوه دهند در حالی که فقط به دنبال احقاق حقوق خودم هستم.

* اگر می خواستم بیت المال را هدر بدهم 7 سال پیش مدرسه ای به مساحت 1400 متر مربع نمی ساختم و در اختیار آموزش و پرورش قرار نمی دادم.

 

 

 

 

* به این آقایان می گویم شما تا کنون برای بیت المال چه کار کردید؟ من فقط دنبال حقانیت خودم هستم و هرچه دارم از مردم است.

* من گذشته ام را فراموش نمی کنم که از کجا آمدم، افتخار می کنم که اردبیلی هستم و از اردبیل در دانشگاه شریف قبول شدم و به تیم ملی رسیدم.

* مادرم می گوید یادش نمی رود وقتی به تهران آمدم و به دانشگاه رفتم آستین کت من تا کجا بود!

* در قسمت دوم بیانیه فدراسیون در پاسخ به صحبت های من در برنامه 90 آمده است علی دایی پیش از اردوی عمان به حالت قهر اردوی تیم ملی را ترک کرد و به خانه رفت در حالی که پیش از اردوی عمان تیم ملی اردو نداشت که من قهر کنم.

* در خانه خدا تصمیم گرفتم استعفا بدهم و تمام دستمزدی که از فدراسیون گرفتم بازگردانم چرا که آدمی نیستم با هر شرایطی کار کنم.

* در ماده 4 قرارداد من با فدراسیون آمده است برای سال اول مبلغ 6 میلیارد ریال در 3 قسط باید به من پرداخت شود و 50% از آن پیش از شروع تمرینات پرداخت شود در حالی که من اواخر شهریور یا اوایل مهر اولین چک را از فدراسیون گرفتم.

* من قرارداد را با فدراسیون فوتبال سر تمرین و بدون اینکه مطالعه کنم امضا کردم که در آن آمده بوده پرداخت مالیات من به عهده فدراسیون فوتبال است.
* روال از زمان صفایی فراهانی چنین بوده که هیچ سرمربی تیم ملی مبلغ مالیات قرارداد با فدراسیون را خودش پرداخت نکرده است.

* فدراسیون بابت متممی که کفاشیان امضا نکرد در وجه من چک صادر کرد، این نشان می دهد آن ها متمم را قبول داشتند و بر این اساس عمل کرده اند.

* در ماده 104 مالیات آمده 5 درصد از مبلغ قراردادم باید به اداره مالیات پرداخت می شد در حالی که فدراسیون 230 میلیون به من چک داده است. پس قرارداد من با فدراسیون باید 4 میلیارد و 600 میلیون تومان باشد که 5درصدش بشود 230 میلیون!



* گذر زمان حق را در قانون از بین نمی برد، من می توانستم 10 سال بعد شکایت کنم، اگر خلاف اینست قضات دادگستری جواب من را بدهند.

* اگر توافق برای سال دوم قرارداد صورت نگرفته بود چرا دوم فروردین مقابل کویت روی نیمکت تیم ملی قرار گرفتم؟ چرا 8 فروردین مقابل عربستان روی نیمکت بودم؟

* می گویند دایی برای سال دوم قرارداد نداشته، من از شما می پرسم اگر قرارداد نداشتم چطور من را اخراج کردند؟

* در همه سایت های معتبر دنیا از جمله سایت فیفا اسم من را به عنوان سرمربی تیم ملی ایران نوشته بودند. اگر یکساعت هم از قراردادم گذشته بود آن ها  باید به آن احترام می گذاشتند.

* اگر من با فدراسیون برای سال دوم توافق مالی نداشتم، چطور در متن قرارداد برای صعود تیم ملی پاداش تعیین شده؟ تیم ملی که قرار بود خرداد ماه به جام جهانی صعود کند.

* در شغل من 800 میلیون تومان ارزشی ندارد، چرا که نه خانواده ام را می بینم، نه آرامش دارم. اگر من شغل دیگری داشتم الان اینجا نبودم و با آن همه استرس پس از بازی خودم را به اینجا نمی رساندم.

* من به هیچ عنوان به دنبال پول نیستم و فقط می خواهم از حقی که ضایع شده دفاع کنم.

* تا حدودی می پذیرم که در مقدماتی جام جهانی 2010 ناموفق بودم. یکسری مسائل وجود داشت که من نمی توانم راجع به آن صحبت کنم، من این مسئولیت را گردن گرفتم و تا آخر عمر عواقب آن بر گردن من خواهد بود.

* افتخار می کنم در تیم ملی کار کردم و وجدانم از این لحاظ راحت است. من کمی و کاستی ها را تحمل کردم با وجودی که دکتر دادکان به من توصیه کرد در تیم ملی نمانم به همین دلیل از ایشان هم عذرخواهی می کنم.

* تقابلی با کریمی نداشتم و هنوز هم می گویم علی کریمی اگر آماده باشد بهترین بازیکن فوتبال ایران است. من علی را مثل یک دوست بسیار خوب داست دارم با وجودی که ایشان نظر دیگری نسبت به من دارند. من منافع تیم ملی را در خصوص کریمی دیدم.

* کریمی را به تیم ملی دعوت کردم اما نیامد. مگر اتفاق اردوی اردبیل و درگیری او با فدراسیون تقصیر من سرمربی بود؟ زمانی که کریمی آماده بود من او را به علی کریمی دعوت کردم و او نیامد، به همین دلیل دیگر از او دعوت نکردم.

* چون کریمی یکبار دعوت سرمربی تیم ملی را رد کرد، اگر در تیم ملی می ماندم بازهم از او دعوت نمی کردم چون اصولی دارم و به یکسری مسائل پایبند هستم.

* مهدوی کیا دعوت نشد چون مصدوم بود، در تیم باشگاهی اش بازی نمی کرد و من بازی او را ندیده بودم، چطور باید او را به تیم ملی دعوت می کردم؟

* علی دایی از تیم ملی رفت، اگر مشکل من بودم پس چرا بعد از من به جام جهانی صعود نکردیم؟

* افتخار می کنم کسانی که به فوتبال ملی آوردم امروز حرف اول را در فوتبال مملکت می زنند.

* علی دایی در جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با علی دایی شرکت کرد و با برخی پیشنهادها مخالفت کرد، به همین دلیل دیگر اجازه ندادند من در جلسه هیئت رئیسه شرکت کنم.

* مگر کسی پیشنهاد تشکیل کمیته فنی در فدراسیون را مطرح کرد که من با آن مخالفت کنم؟ من آن زمان هرچه فدراسیون گفت را قبول کردم.

* کفاشیان دستش را روی قرآن بگذارد و بگوید صحبت هایی که علی دایی مطرح کرد دروغ بود. بگوید قرار نبود مالیات را فدراسیون فوتبال پرداخت کند. در این صورت من از آبدارچی فدراسیون هم عذرخواهی می کنم.

* در کنار من کسی روی نیمکت تیم ملی می نشست که بهترین مدرس فوتبال آلمان بود و من چیزهای زیادی از ایشان یاد گرفتم.

* مگر فرگوسن خودش تیمش را تمرین می دهد؟ من روته مولر را آورده بودم که در تمرینات و بازی ها کمک حال من باشد.

* علی کریمی یک قهرمان ملی است و نباید با او چنین برخوردهایی صورت بگیرد، چون او یکی از بزرگان فوتبال ماست. کریمی با گل ها و دریبل هایش دل میلیون ها نفر را شاد کرده و باید حرمتش حفظ شود این رفتارها با من شد اما امیدوارم با فرد دیگری نشود .

* من شروع کننده بحث با آقای مایلی کهن نبودم و مشکلی هم با ایشان ندارم چرا که ایشان بزرگ و استاد من بوده اما چرا ایشان زمانی که تیمش دو بر صفر برابر ما برنده شده صحبتی مطرح نکرد؟

انتهای گزارش اختصاصی / امانت داری – استفاده از این خبر تنها با ذکر نام مرجع خبری پرسپولیس مجاز است

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)