مرجع خبری پرسپولیس : سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس گفت: كساني كه مي‌گويند نمي‌توانم به فيفا شكايت كنم، بنشينند و ببينند چه اتفاقي مي‌افتد و حق را به من مي‌دهند يا خير.


علي دايي پس از پيروزي تيمش مقابل شاهين بوشهر در نشست مطبوعاتي پس از بازي اظهار داشت: شاهين بازي خوبي انجام داد كه انتظار آن را نداشتم. به مردم بوشهر تبريك مي‌گويم؛ ما نيز پس از اينكه يك گل زودهنگام زديم بازي را از دست داديم، البته به حريف هم فرصت‌هاي زيادي نداديم.


وي ادامه داد: خوشبختانه شاهين پنالتي‌اش را از دست داد و تبديل به گل نشد، چون اگر پنالتي حريف گل مي‌شد، روند بازي تغيير مي‌كرد. نيمه دوم هم خوب شروع كرديم، اما متاسفانه چند موقعيت خوب داشتيم كه با بي دقتي آن را از دست داديم.


دايي تأكيد كرد: فكر مي‌كردم تيمم 90 دقيقه دوام نياورد، اما بازيكنان دوام آوردند. ديديد كه گل هم زديم، اما اخراج فشنگچي به تيم ما ضربه زد، نسبت به شاهين موقعيت گل بيشتري داشتيم و در ضد حملات شانس ما بيشتر بود.

 


 

وي در مورد صدرنشيني پرسپوليس در هفته ششم گفت: خيلي زحمت و سختي كشيديم، در غير اين صورت به اينجا نمي‌رسيديم، اما حفظ صدرنشيني سخت‌تر است، مخصوصا اين كه پس از 741 روز اين مورد حاصل شد. مدت‌ها منتظر صدرنشيني بودم كه امروز اين امر محقق شد، اما بدانيد كار ما سخت‌تر شد.
دايي درباره تعطيلي دوباره ليگ اظهار داشت: زياد در اين مورد حرف نمي‌زنم، اما باشگاه‌ها از تعطيلي لطمه مي‌خورند. ما حرفي نداريم و براي تيم ملي آرزوي موفقيت مي‌كنيم. چاره‌اي نيست و بايد شرايط را قبول كرد و تابع تيم ملي بود، اما مطمئن باشيد ضربه مي‌خوريم.


وي ادامه داد: دوباره تمرينات ناهماهنگ شده و خلل ايجاد مي‌شود و نمي‌توانيم نقاط ضعفمان را جبران كنيم؛ اين برنامه‌ها عليه ليگ است و ضرر دارد.
دايي در مورد اعتراضش به وقت اضافه اين ديدار گفت: داور 3 دقيقه وقت اضافه اعلام كرد كه در اين مدت اتفاقي نيفتاد و بازي روندش را ادامه داد كه در همين حين داور 30 ثانيه اضافه گرفت و نزديك بود در اين 30 ثانيه بازي مساوي شود.


وي تأكيد كرد: براي يك امتياز نيامده بوديم و فقط برد مي‌خواستيم، چون مي‌دانستم با يك امتياز صدرنشين نمي‌شويم. داور نيز يادش رفته بود سوت بزند كه باعث اعتراضم شد. اخطار اول به فشنگچي اشتباه بود. در نيمه دوم نيز پنالتي به سود ما گرفته نشد.


وي در مورد تشويق هواداران گفت: علاقه بين من و مردم متقابل است و عشق مردم من را سرپا نگه داشته است و مطمئن باشيد هر فرد ديگري جاي من بود عطاي اين كار را به لقايش بخشيده بود.
دايي در مورد اتفاقات پس از برنامه 90 گفت:‌ صحبت‌هايم در اين برنامه گوياي همه چيز بود. پس از اين برنامه حرف‌هايي شنيدم كه براي من جاي سوال داشت.


وي با اشاره به اينكه آقايان اشتباه مي‌كنند؛ افزود:‌ اگر آنها به رسيدي كه دست من بود دقت مي كردند، متوجه مي‌شدند كه اين رسيدي كه امضا شده 3 برگ داشت، كه 2 برگ آن را فدراسيون برداشته و يك برگش را من گرفتم كه بابت پول باقي مانده قراردادم بود، اما در روزنامه ها خواندم كه آقايان گفته‌اند پول بيت‌المال را گرفته ام.


دايي تصريح كرد: برگه متمم را آورده و به همه نشان دادم. متممي كه طبق آن پول گرفتم نيز مشخص است. آنها حتي به ابراهيمي نيز تهمت زدند. تمام مدارك موجود است كه آنها را خود آقاي خزايي، ذيحساب وقت فدراسيون در پرونده‌ام گذاشته بود.


وي افزود: متاسفم براي آقاياني كه از اين موارد اطلاعي نداشته و با نا آگاهي حرف مي زنند. بابت متمي كه گرفتم رسيد دارم و اين متممي بوده كه آقايان مي پرسند از كجا آورده‌ام.


سرمربي پرسپوليس گفت: من حتي قراردادي كه با بانك تجارت در اوايل دوران فوتبالم بسته‌ام را هنوز دارم. چون مداركم را هميشه نگه مي‌دارم‌ زيرا مسائلي پيش مي‌آيد كه به آنها نياز پيدا مي‌كنم.


دايي در مودر اظهارات كفاشيان مبني بر اينكه با شكايت به فيفا به جايي نمي‌رسد، گفت: دست كفاشيان درد نكند. مي‌دانم جلوي فدارسيون زميني براي ساختن يتيم خانه نيست، اما جاهاي ديگر هست. مردم هم به من لطف دارند؛ اگر بخواهم 20 برابر براي من زمين تهيه مي‌كنند، اما من هم يك يادگاري در اين مملكت با ساختن يك مكان باقي مي گذارم.


وي افزود: به نظر من روابط بين‌الملل فدارسيون يك سري اتفاقات را نمي‌داند، فدارسيون بايد يك وكيل بين‌المللي استخدام كند و بعد حرف بزند. ما از برانكو به فيفا شكايت كرديم، اما متاسفانه محكوم شديم و مجبور شديم به او غرامت دهيم. اين پول بيت‌المال است نه پولي كه قرار است به من بدهند. ديديد كه همه چيز در پرونده برانكو برعكس شد.


دايي تصريح كرد: اگر من با يك باشگاه داخلي مشكل داشتم مي توانستم از طريق فدارسيون پيگري كنم، اما طرف حساب من فدارسيون است و مي توانم به فيفا شكايت كنم تا در اين باره تصميم‌گيري شود. كساني كه مي گويند نمي توانم به فيفا شكايت كنم بنشينند و ببينند چه اتفاقي مي‌افتد و به من حق را مي دهند يا نه.


وي ادامه داد: آقايان گفتند اقاله شده است؛ يعني طرفين با هم موافق بودند. من چطور از تيم ملي كنار رفتم كه خودم موافق نبودم، اما آقايان موافق بودند؟ حرف‌هايي كه زده مي‌شود با هم فاصله دارد. چند وكيل از ايران با من تماس گرفتند و حق را به من دادند.


دايي تاكيد كرد: بعضي‌ها نمي خواهند كه حق من داده شود. متاسفانه بازهم مي‌گويم ماليات من را ندادند در صورتي كه مي دانستند بايد بدهند. بازرسي كل كشور هم رفتم و در مورد اين مورد و پول بيت‌المال توضيح دادم. از آنجا به نبي زنگ زدند تا صحبت كنند، اما نبي جواب بازرسي كل كشور را نداد.
وي درباره اينكه گفته مي‌شود چرا اسپانسر تيم ملي بوده و پول هم دريافت كرده است، عنوان كرد: زماني كه در تيم ملي بودم پيشنهادي به فدارسيون داديم تا از طريق آقاي كالمون در باشگاه لوركوزن با شركت پوما و آديداس قرارداد ببنديم تا براي تيم ملي لباس تهيه شود. شركت نايك چون آمريكايي بود اين كار را نكرديم، اما 3 ماه در فدراسيون گشتيم و نامه‌اي به ما ندادند. كالمون هم نمي‌توانست بدون نامه اين كار را براي ما انجام دهد؛ اين اتفاقاتي بود كه در فدارسيون براي ما رخ داد.


سرمربي تيم فوتبال پرسوليس ادامه داد: دبير كل هم اين كار را نكرد و خود آقاي كريم‌پور از فروشگاه ما خريد كرد و تا به حال اسپانسر تيم ملي نبودم، اما از توليدي من خريد كردند. تمام توليدي‌هايي كه تيم ملي از آنها لباس خريداري شده است پولشان را گرفته‌اند، اما پول من هنوز به دستم نرسيده و به من چيزي ندادند.


وي افزود: تمام نامه‌هايي كه حتي در خصوص اردوهاي تيم ملي صادر شده دارم و حرف‌هايي كه مي‌زنم مستند است.
دايي تاكيد كرد: فيفا اقاله نمي‌شناسد و زماني كه حرفم را زدم ببينيد كه آيا آنها به كار من رسيدگي مي‌كنند يا نه. كساني كه با مصاحبه‌هاي خود من را بركنار كردند اين موضوع را فراموش نكنند. روي اين موضوع هم رضايت نداشتم، بايد جواب اردوهايي را بدهند كه درباره آن صحبت مي‌كنند، بازرسي كل كشور تمام مسائل آن اردو را مي‌داند.


دايي افزود: خدا را شكر اداره ماليات هم جواب من را خوب داد و گفتند كه حساب من پاك است. من هيچ زمان يادم نمي‌رود از اردبيل به تهران آمدم؛ دستفروشي مي‌كردم و كارگر بودم. سالم زندگي كردم و خدا به من افتخار داد كه به اينجا برسم.
بعد از صحبت‌هاي علي دايي تمام خبرنگاران حاضر براي او دست زدند و دايي هم از آنها تشكر كرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)