مروري بر اردوي سه روزه مشهد و اتفاقاتش

مرجع خبری پرسپولیس : پرسپوليس شنبه هفته آينده بايد براي پس گرفتن دوباره صدر جدول، پاس همدان را در تهران شكست دهد. براي رسيدن به اين هدف مهم و البته حفظ آمادگي تيمي، علي دايي و شاگردانش بعد از دو روز استراحت مطلق از روز سه‌شنبه براي برپايي اردويي سه روزه راهي مشهد شدند.

 

پرسپوليسي‌ها بدون علي دايي اولين تمرين خود در اردوي كوتاه‌مدتشان را پشت سر گذاشتند. پرسپوليس در مشهد كلا 5 جلسه تمرين كرد و برخلاف برنامه‌ريزي ابتدايي، بازي دوستانه‌اي انجام نداد. علي دايي پيش‌تر گفته بود تيمش دو بازي تداركاتي در اين اردو انجام مي‌دهد اما حتي قادر به انجام يكي از آنها نشد. تنها مسابقه ترتيب داده شده مقابل پيام مشهد با يك ناهماهنگي عجيب يا بهتر بگوييم برنامه‌ريزي غلط لغو شد.

 

علي دايي و كادر فني‌اش ظاهرا از اين قضيه دلخور نبودند چرا كه اشتباه به باشگاه و خود پرسپوليس برمي‌گشت. اردوي مشهد البته اردوي بدي نبود، جلسات تمريني مثل هر روز برگزار شد البته بدون ملي‌پوشان و مشكلي هم در كار تيمي وجود نداشت.

 

حاشيه‌اي براي تيم به وجود نيامد و همه چيز- الا همان بازي تداركاتي كه لغو شد- طبق برنامه پيش رفت. در كنار فوتبال اما اتفاق بزرگي كه براي مجموعه پرسپوليس رخ داد و بازيكنان در هنگام بازگشت از آن به‌عنوان نكته مثبت اردو ياد مي‌كنند، حضور در كنار حرم رضوي در شب‌هاي گرانمايه قدر بود كه جو روحاني و معنوي ويژه‌اي به اين اردوي پرسپوليس بخشيد.

پرسپوليس از امروز تمرين‌هايش را در تهران پيگيري خواهد كرد و هفت روز فرصت دارد تا راه‌هاي شكست پاس و رسيدن دوباره به صدر جدول را مرور كند.

ساعت 11،مهر آباد
ايران ورزشي- بعد از ظهر روز سه‌شنبه پرسپوليس با پرواز شماره 587ET به مشهد سفر كرد تا اردويي سه روزه را در اين شهر مقدس برپا كند. حول و حوش ساعت 11 بود كه سر و كله بازيكنان پرسپوليس در سالن فرودگاه پيدا شد؛ داستاني، حلافي، بنيامين، الهايي و مازيار زارع. در اين بين البته فقط دو نفر (زارع و الهايي) كت و شلوار به تن داشتند و بقيه با لباس‌هاي مخصوص اردو در فرودگاه حاضر شدند.كم كم بازيكنان و مربيان كت و شلوارپوش تعدادشان زياد شد. كت و شلوار طوسي و پيراهن‌هاي سفيد البته جديد و نو نبودند بلكه اين لباس‌ها همان لباس‌هايي بودند كه اعضاي تيم در سفر به آلمان بر تن كرده بودند.

سفر خانوادگي
دوستداران پرسپوليس در فرودگاه هر چه سر چرخاندند خبري از دايي و باقري نشد. كاپيتان پرسپوليس همراه با خانواده دو روز زودتر به مشهد سفر كرده بود. علي دايي اما از تعطيلات دو روزه استفاده كرده و با خانواده‌اش به اردبيل سفر كرده بود. سرمربي پرسپوليس اما صبح روز چهارشنبه و ساعت 7:30 به مشهد رسيد و در تمرين نوبت صبح تيمش شركت كرد. حسين عبدي و اشپيتيم آرفي نيز در اين سفر خانواده خود را به همراه داشتند كه البته هزينه بليت و اقامت خانواده بر عهده خود اشخاص بود.

در فرودگاه چه گذشت؟
محمود خوردبين در فرودگاه برنامه مكتوب تمرين‌هاي اردوي مشهد را به تك تك بازيكنان داد. حضور در سالن فرودگاه مهرآباد باعث شد حاضران در سالن براي عكس و امضا سراغ بازيكنان پرسپوليس بيايند. در اين سفر خبري از ليدرهاي باشگاه نبود. رسايي معاون كاشاني هم سرپرستي تيم را برعهده داشت. مجتبي شيري، جلال اكبري، سپهر حيدري و مجتبي زارع بازيكناني بودند كه به‌صورت جداگانه به مشهد سفر كردند، به همين خاطر خوردبين مجبور شد چند بليت را پس بدهد. جلسه سرپايي عبدي و محمد و منصوري با زرينه در فرودگاه كه لوازم پزشكي زيادي به همراه داشت هم از نكات ديگر حضور پرسپوليس قبل از پرواز بود. سرانجام پرواز با يك ساعت تاخير و ساعت 13:30 انجام شد، پرسپوليسي‌ها حدود ساعت 15 به مشهد رسيدند و ساعت 16:30 در هتل پارس مستقر شدند.

تمرين اول: مجتبي شيري برگشت
اولين جلسه تمرين پرسپوليس در مشهد تنها ساعاتي پس از حضور اين تيم در اردوي سه روزه‌شان انجام شد. اين تمرين از ساعت 19:30 و در ورزشگاه ثامن‌الائمه مشهد انجام شد در حالي كه علي دايي در مشهد حاضر نبود. فقط حدود 30 هوادار از اين تمرين ديدن كردند. آيتم‌هاي تمرين نيز شامل حركات سرعتي و حفظ توپ و پرسينگ مي‌شد كه در سه گروه انجام شد. مجتبي شيري كه مدتي را با مصدوميت پشت سر گذاشت، بعد از مدت‌ها با تيم تمرين كرد اما الهايي به‌دليل بيماري اصلا تمرين نكرد. همان شب اول حضور در مشهد، برخي بازيكنان پرسپوليس فرصت را مغتنم شمرده و بعد از صرف شام به زيارت امام رضا (ع) رفتند. البته پيش‌تر اعلام شده بود كليه اعضاي تيم ساعت يك بامداد و همگي با هم به حرم مطهر امام هشتم مي‌روند اما اين قرار به‌هم خورد و بازيكنان و مربيان در گروه‌هاي دو سه نفره يا انفرادي براي زيارت رفتند.

تمرين دوم: دايي آمد، شيث عصباني شد
دومين تمرين پرسپوليس صبح چهارشنبه ساعت 11:10 و البته با حضور علي دايي انجام شد. ابتدا قرار بود اين جلسه تمريني پشت درهاي بسته انجام شود اما با هماهنگي خوردبين و مسوولان ورزشگاه ثامن هواداران مشهدي پرسپوليس به سكوها راه يافتند. اين جلسه تمريني محدود به امور هوازي و بدنسازي بود و توپ به زمين راه نيافت. در حاشيه اين تمرين هواداران پرسپوليس بنر بزرگي از علي دايي در دست داشتند و به‌شدت او و خوردبين را تشويق مي‌كردند كه هر دو نفر به اين تشويق‌ها واكنش نشان دادند. در اين جلسه تمريني دايي، مجتبي زارع و الهايي را به خاطر حرف زدن در حين تمرين تنبيه كرد و دور زمين دواند. همچنين يكي از هواداران در حين تمرين از روي سكو خطاب به شيث رضايي فرياد زد: «شيث حواست به تمرين باشد» كه اين مساله باعث عصبانيت شيث و خنده بازيكنان شد. در اين جلسه تمريني فشنگچي دچار مصدوميت جزيي شد تا زرينه پاي او را با يخ تيپ كند. در اواخر تمرين آرفي و عبدي به قدري مشغول صحبت با هم بودند كه متوجه سوت پايان دايي نشدند. تمرين ساعت 12:30 تمام شد اما هنگام خروج از ورزشگاه، هواداران آنقدر دايي را تشويق كردند كه او مجبور شد از اتوبوس پياده شود و با آنها عكس يادگاري بگيرد.

تمرين سوم؛ فريادهاي دايي در ثامن
تمرين عصر چهارشنبه از ساعت 18:45 شروع شد و هواداران كه تعدادشان به 50 نفر مي‌رسيد بدون مشكل به سكوها راه يافتند. عكاسي مازيار زارع با دوربين يكي از عكاسان حاضر در تمرين قبل از شروع كار جالب توجه بود. اميرحسين فشنگچي كه در تمرين قبلي مصدوم شده بود بدون مشكل كار كرد.
در اين جلسه تمريني علي دايي مدام بر سر بازيكنانش فرياد مي‌كشيد تا شاگردانش را به انجام كار درست و اصولي ترغيب كند و جالب اينكه پيچيدن صداي او در ورزشگاه خالي و بزرگ ثامن جو خاصي را بر تمرين حاكم كرده بود. درخشش مازيار زارع در اين تمرين و خشونت آرفي كه با تذكر كادر فني روبرو شد به علاوه لباس ويژه شيث رضايي كه او را از بقيه متمايز كرده بود از حاشيه‌هاي اين جلسه تمريني به شمار مي‌رفت. در پايان تمرين علي دايي همراه شاگردانش پا به توپ شد و در بازي تمريني شركت كرد. بعد از تمرين عصر چهارشنبه پرسپوليسي‌ها شام را در رستوران راستگو صرف كردند. اين رستوران مدرن متعلق به يكي از هواداران پرسپوليس در مشهد بود.

بازي با پيام لغو شد
پرسپوليس صبح پنج‌شنبه تمرين نداشت تا براي بازي دوستانه عصر آن روز مقابل پيام آماده باشد اما حول و حوش ساعت 11 بود كه انجام اين بازي تداركاتي در هاله‌اي از ابهام قرار گرفت.

ساعتي بعد خبر لغو بازي فوق قطعي شد. ابتدا اعلام شد مسوولان پرسپوليس خواستار انجام مسابقه بعد از افطار بودند اما پيامي‌ها مي‌خواستند اين مسابقه زودتر برگزار شود اما دوباره اعلام شد شوراي تامين مشهد با انجام اين ديدار دوستانه در شب قدر مخالفت كرده است.

محمود خوردبين بعد از لغو اين بازي كه تنها ديدار تداركاتي پرسپوليس در مشهد به حساب مي‌آمد، گفت: «با تصميم مسوولان برگزاركننده اين بازي انجام نمي‌شود و ما هيچ اعتراضي به اين موضوع نخواهيم داشت چرا كه كادر فني تمهيدات لازم را انديشيده‌اند تا تمرين‌ها را ادامه دهند.» خوردبين البته به اين سوال كه «چرا از قبل به موضوع همزماني بازي با ليالي قدر توجه نشده بود تا اين مشكل پيش نيايد؟» جواب نداد و فقط سكوت كرد.

احمدي، سلطان پنالتي
لغو بازي تداركاتي با پيام منجر به اين شد تا حدود 2 هزار هواداري كه خود را به ورزشگاه ثامن در 20 كيلومتري شهر مشهد رسانده بودند نااميد شوند. وقتي هم كه اين تعداد هوادار براي ديدن تمرين از نزديك قصد ورود به استاديوم را داشتند با ممانعت ماموران انتظامي مواجه شدند. اين ناهماهنگي و معطلي باعث دلخوري هواداران مشهدي شد. نكته جالب اينكه تعدادي از اين هواداران افطاري خود را به همراه داشتند و مجبور شدند اطراف ورزشگاه افطار كنند. به هر روي تمرين بدون حضور تماشاگران انجام شد و علي دايي بين بازيكنانش يك بازي دوستانه ترتيب داد.

 

براي تيم زرد در اين بازي مسعود داستاني، مجتبي شيري، مهدي تارتار، سپهر حيدري، جلال اكبري، اميرحسين فشنگچي، مهدي شيري، تياگو، مازيار زارع، محمد پروين و سعيد حلافي به ميدان رفتند. در تيم طوسي هم رحمان احمدي، شيث رضايي، ابراهيم شكوري، عليرضا محمد، عليرضا نورمحمدي، سامان آقازماني، محمدمهدي الهايي، مجتبي زارع، كريم باقري، محمد منصوري و اشپيتيم آرفي به ميدان رفتند. اين بازي درون تيمي از ساعت 18:30 آغاز شد و در دو وقت 30 دقيقه‌اي ادامه پيدا كرد. اين بازي در نهايت 2-2 تمام شد كه آرفي و پروين (پنالتي) براي زرد و منصوري و آرفي براي طوسي گل زدند.

 

جالب اينكه به دستور دايي نتيجه مسابقه در ضربات پنالتي مشخص شد اما هر سه پنالتي تيم زرد توسط رحمان احمدي مهار شد. نكته اسفبار اينكه از سه پنالتي تيم طوسي هم فقط ضربه آرفي تبديل به گل شد و همين گل تيم برنده را مشخص كرد. حضور يك‌نيمه‌اي مهدي تارتار در تركيب تيم زرد كه بين دو نيمه جاي خود را به حسين عبدي داد از اتفاقات جالب اين مسابقه بود.

ميهماني شام در رستوران دوست دايي
بعد از تمرين پنج‌شنبه شب، تيم پرسپوليس شام را ميهمان يكي از دوستان علي دايي در مشهد بود. خسروي، مدير هتل ايمان مشهد كليه اعضاي تيم پرسپوليس را براي شام به رستوران خود دعوت و از آنها پذيرايي كرد. اين رستوران در هتل اترك واقع است كه يكي از بهترين هتل‌هاي مشهد به‌حساب مي‌آيد. اين هتل روبروي باب‌الرضا ورودي اصلي حرم امام رضا (ع) قرار دارد و بازيكنان در شرايطي شام را صرف كردند كه داخل رستوران فضاي حرم و زوار امام رضا را به راحتي نظاره‌گر بودند. اين منظره خاص در شب بيست و سوم ماه مبارك رمضان جو خاصي را به اردوي پرسپوليسي‌ها داده بود.

زيارت امام رضا (ع) در شب 23 رمضان
از آنجايي كه سه‌شنبه بسياري از بازيكنان و مربيان پرسپوليس قادر به رسيدن به حرم امام رضا (ع) نشدند و شلوغي اطراف حرم به مناسبت ليالي قدر اجازه حضور آنها در اين مكان مقدس را نداد، همه اعضاي تيم مصمم شدند ساعت 4:30 بامداد جمعه، بيست و سوم ماه رمضان همگي به حرم بروند. همه بازيكنان و ساير اعضاي تيم ساعت 4 صبح از خواب بيدار شده و براي زيارت به حرم امام رضا (ع) رفتند. گفتني است پنج‌شنبه شب هم برنامه زيارت پرسپوليسي‌ها به‌هم خورده بود اما چند بازيكن به‌صورت انفرادي در حرم حضور يافتند. علي دايي سرمربي پرسپوليس هم صبح جمعه به همراه خانواده خود به حرم رضوي رفت و ساعتي را در آنجا حضور داشت.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)