تجربه ۳ سال قبل تكرار نشود

مرجع خبری پرسپولیس : اتفاقات ۳ سال قبل در حال تكرار است. پرسپوليس شرايط خوبى داشت. البته بر خلاف امروز سرخپوشان در صدر جدول بودند. پرسپوليس يك بازى مساوى مى شد، يك بازى را هم مى برد اما مشخص بود تيم مشكل دارد. منظم نبود نقاط كور محسوس بود.

 

پيروزى ها شكننده بود. مهاجمان حريف عبور مى كردند اما دقت نداشتند اما افشين قطبى قبول نمى كرد. تازه آغاز اختلاف نظرهاى او با استيلى و مرزبان هم بود چون درصدر جدول بود گوش شنوايى نداشت.

 

آخر حرفش در مقابل انتقادها اين بود كه تمركز خوبى نداشتيم و بايد انرژى بيشترى را به بازى مى آورديم اما اشكال اصلى در برنامه بازى تيم بود كه بيشتر در كارهاى هجومى ديده مى شد. گذشت و گذشت تا اينكه پرسپوليس مقابل پاس همدان با ۳ گل شكست خورد؛ گويى شيشه عمر پرسپوليس شكست.پرسپوليس وارد بحران شد.

 

هر قدر هم دست و پا مى زد بيشتر فرو مى رفت. به قدرى به مشكلات تيم توجه نشده بود كه همه روى هم تلنبار شده بودند. مثل پلى كه بار زيادى را تحمل مى كند اما سر آخر با اضافه شدن يك نخود از آستانه فرو ريختن مى گذرد و در هم مى شكند.

 

دقيقاً ۱۳ هفته طول كشيد تا پرسپوليس آن مرحله را پشت سر بگذارد. در واقع كسر ۶ امتياز از سوى فيفا غنيمت بود. پرسپوليس تا به طور رسمى صدر جدول را به سپاهان واگذار نكرد، باور نكرد با بحران فنى روبرو است

 

صحبتهاى قطبى هنوز در گوشمان زنگ مى زند. او قبول نمى كرد اگر آن ۶ امتياز كسر نمى شد، سپاهان ديرتر به صدر جدول مى رسيد اما ديگر پرسپوليس فرصت بازيابى خود را نداشت.حالا ۳ سال از آن حوادث گذشته است و وقايع با كيفيتى ديگر دوباره در جريان است. اين بار درگيرى در داخل كادر فنى را ندارد، اين مساله جاى خود را به اختلافهاى بين بازيكنان داده است. مشكل در حمله به مشكل در ساختار دفاعى بدل شده است.

 

گواينكه غلامرضا رضايى هم يك جورهايى در حمله تنها است و همين امر موجب تمركز بيشتر مدافعان حريف روى او مى شود. با تمام اين اوصاف پرسپوليس باز هم نمى خواهد اشكال كار خود را پيدا كند. اينكه يك مربى در پايان ديدارى كه نتيجه آن باب ميل نبوده اشتباهات بازيكنان خود را گوشزد كند، امرى طبيعى است؛ همه جاى دنيا اينگونه است.

 

اما آيا اشتباهات فقط همان بود كه دايى گفت: اينكه روى سخنش با همه باشد و بعد فقط از شكورى اسم ببرد و بگويد شكورى چرا همه شما داخل گل جمع شديد يا اينكه بگويد آقاى مجتبى زارع چند دقيقه داخل زمين بودى كه اينقدر در آفسايد ماندى يا مثلاً ۳ هافبك ميانى را مورد خطاب و عتاب قرار دهد؛ نه اينكه اين نكات غلط باشد نه اينكه نبايد گفته شود اما اين اشكالات خود محصول اشتباهات ديگرى است.

 

آيا شكورى كاپيتان تيم يا رهبر خط دفاعى است؟ نيست! آيا مجتبى زارع سر خود وارد زمين شد؟ نشد! آيا هافبكهاى پرسپوليس آنطور بازى نكردند كه تمرين كردند؟ كردند!پرسپوليس بايد مشكلات اصلى خود را پيدا كند. بايد قبل از بروز مشكلات جديد به فكر بود فردا روز اگر به دليل محدوديت در نوع حملات به خاطر نبودن يك فوروارد بلند زن گلزنى را قفل كردند، پيدا كردن راه چاره دشوارتر مى شود. اصلاً صحنه گل را فراموش كنيم.

 

پرسپوليس بايد چند گل ديگر مى خورد كه نخورد؟ فرهاد خيرخواه چند بار پشت سر مهاجمان صاحب توپ شد؟

 

اين مشكلات در بازيهاى قبلى هم نمايان بود، اما هنوز مرتفع نشده است.

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)